Wat vooraf ging:
Tim ziet er een beetje teleurgesteld uit. En Daan ziet er ook niet echt bepaald blij uit. Ik laat mijn dag niet verpesten door Daan en probeer hem uit mijn hoofd te zetten. Ik kom hier voor Damian niet voor die klootzak van een Daan.
~Fiene~
Ik zit gezellig in de les van meneer Weterings (not!). Wat boeit mij nou wie de stad van Rome heeft opgebouwd en welke theorie nou het juiste is. Wat boeit mij nou wie de eerste koning van Italië was. Ik woon er zelf niet. Ik ga daar nooit op vakantie, oftewel ik kom er nooit. Het is geschiedenis het is voorbij. Waarom dat dan steeds herhalen? De oorlogslachtoffers op 4 mei dat vind ik wel goed. Dat snap ik dan nog waarom we dat elk jaar herhalen. Maar steeds weer over de Romeinen. Nee, bedankt! Ik kijk een beetje verveeld om me heen. Nick een jongen uit mijn klas tikt verveeld met zijn pen. Als hij mijn blik vangt geeft hij mij een knipoog. Nick hoort bij de populaire mensen en gedraagt zich ook zo. Arrogant en flirterig (Bah!). Snel draai ik mij om. Voor mij zit Emma op haar telefoon te appen naar één of andere Tim. O nee, straks is het dé Tim. Paniekerig denkt ze na over een smoes, zodat ze Tim niet leuk vindt. Tim is niet bepaald de persoon waar je vriendin aan gaat koppelen. Tim is een player en dat moeten we niet vergeten. Hoe aardig hij ook kan zijn. Ik zit zo in mijn gedachten dat ik niet eens opmerk dat Wetering naast mijn tafeltje komt staan. 'Kuch, kuch,' geschrokken kijk ik naar omhoog. 'Weet jij misschien wie de eerste koning van Italië is?' Ja als ik opgelet had wel, maar u les is niet zo boeiend meneer. In plaats van te zeggen wat ik dacht zei ik: 'Nee meneer, zou u mij dat kunnen vertellen,' ik kijk hem met puppy oogjes aan. Ik weet dat de meeste mensen daar niet tegen kunnen. Gelukkig Weterings ook en kom ik er met een waarschuwing mee weg.
~Daan~
Sjokkend loop ik naar mijn volgende les. Ik heb echt geen zin in Frans. Ik app de boys en vraag of een van hun een spuitbus in zijn kluisje heeft liggen. Max zegt dat hij er een heeft. En ik leg via de app mijn plan aan ze uit.
Over 5 minuten allemaal bij de oude lindeboom
Ik krijg een paar duimpjes als reactie binnen en loop zelf al naar de oude lindeboom. Ik ben niet de eerste, want Tim staat er al. Hij gooit een spuitbus naar me toe. 'Hier een roze,' zegt hij met een grote grijns op zijn gezicht. Ik geef hem even een bro hug en vraag hem dan hoe het gaat, omdat voor de rest nog niemand er is. 'Goed met jou,' Ik knik als teken van alles zit pluis. Tims telefoon maakt een geluidje als teken dat iemand hem een appje gestuurd heeft. Hij krijgt een glimlach op zijn gezicht dat mij nieuwsgierig maakt. 'Ey, wat is er, maat,' vraag ik hem brandend van nieuwsgierig. Iets wat ik vroeger altijd was, nieuwsgierig. Ik was altijd nieuwsgierig om alles in de wereld te ontdekken. Daarom ook dat ik op mijn dertiende ontmaagd was. En dat ik vaak mijn arm of been in het gips had vroeger. 'Oh je liefje stuurde me een appje.' Ik kijk hem fronsend aan "liefje"? Sinds wanneer had ik een liefje. Tim begint te lachen. 'Mijn zusje, slimmerd.' Hij geeft mij zijn telefoon aan.
Eyy ik ben er weer bijna uitgestuurd door Weterings wat een vv mens!
Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. Opeens zie ik mijn naam in het gesprek tussen Tim en Fiene staan. Ik lees nieuwsgierig -alweer- het appje.
Srry voor dat Daan zich zoals een klootzak gedroeg. Hij weet zich geen raad! :)
Ik lees aandachtig het appje van Fiene die ze erna gestuurd heeft.
Ja 't zal wel! Ik weet niet wat ik ervan denken moet. :(
Een beetje ontdaan geef ik Tim zijn telefoon terug. 'Wanneer was dat?' vraag ik Tim doelend op de appjes. 'Toen in het ziekenhuis. Fiene voelde zich daar nogal k*t over.' Ik kijk hem met een schuldbewuste blik aan. 'Sorry, ik wist me geen raad met de situatie. Ik raakte nogal gefrustreerd door het idee dat Fiene nooit de mijne kan worden om hoe ik ben,' zeg ik boos. De woede is naar mezelf toe gericht. 'Hier praten we later wel nog over nu komen de boys eraan en gaan we lol maken.' Inderdaad komen de boys eraan. Ik geef ze allemaal een bro hug waarna ik hun met een grijns mijn plan uitleg.
~Fiene~
Al kletsend lopen we het lokaal van geschiedenis uit. 'Wat was er nou in de les van Weterings?' vraagt Emma nieuwsgierig. Die schat is altijd nieuwsgierig! 'Ik lette weeral niet op. You know it!' Emma begint te grinniken. 'By the way je moet me nog wel vertellen wie Tim is?' herinner ik me zelf nog aan het appje die Emma binnenkreeg. 'Tim?' ze kijkt me verward aan. Waarna algauw haar blik opklaart. 'Oh, Tim. Ja, Tim is mijn buurjongen die nog even een hockeystick moet lenen voor school,' zegt ze lachend. 'Nee, het is niet de Tim die je dacht dat het was.' Ik lach even en open mijn kluisje. Emma heeft een kluisje naast me dus volgt mijn voorbeeld. Ik wissel mijn boeken van voor de pauze met de boeken van na de pauze. Opeens loopt een groepje van luidruchtige jongens ons voorbij met een boze conciërge voor hun uitlopend. De jongens lopen op hun gemakje achter hem aan. Ik spot het blonde haar van mijn broer en tik hem snel aan. 'Wat heb je nu weer uitgespookt?' vraag ik hem proberend een beetje streng te klinken. Wat natuurlijk faalt -net als altijd-. 'Graffitispuiten op het fietsschuurtje van de leraren,' grijnst hij. 'Oké, ik vertel pa en ma wel dat je later komt. Succes met nablijven!' Ik geef hem nog een speelse glimlach en wend me weer tot Emma, die soort van gehypnotiseerd voor zich uit staart. Ik zwaai lachend mijn hand voor haar ogen. Geschrokken kijkt ze me aan. 'Waarom zijn alle knappe jongens players?' jammert ze. 'Weet ik niet...' zeg ik maar. Deze vraag heb ik me super vaak afgevraagd, maar nog nooit antwoord opgekregen. 'By the way zullen we vanmiddag samen shoppen?' vraagt ze me weer helemaal enthousiast. 'Afgesproken,' zeg ook ik enthousiast.
~*~
Bijna 500 reads. Thnx!
Love y ' all!!!♥
Comment?
Vote?
JE LEEST
Love Hurts 1&2 (Voltooid) 15+
Teen Fiction!Wordt binnenkort herschreven! Deel 1: Fiene (16) zit in haar derde jaar van de havo. Ze is verliefd op Daan (18). De bad boy van de school. De jongen die altijd maar weer flikflooit met elk meisje dat hij ziet. Maar iets wat niemand verwacht is dat...