~Fiene~
'En wat is jouw levensverhaal?' vraag ik hem nieuwsgierig. Ik ga op mijn handen zitten en kijk hem schuin aan. Hij slikt een keer en vertelt mij dan zijn verhaal. 'Ik was geboren en werd niet opgevoed door mijn eigen moeder, maar de vriendin van mijn moeder Angela. Die je pas ook in de winkel zag.' Ik knik een keer. Hij gaat slikkend verder. 'Voor Angela werd ik opgevoed door een andere vrouw waarschijnlijk mijn moeder, maar die was aan de drugs en aan de drank. Mijn waarschijnlijke vader zit al iets van 10 jaar in de bak door de vader van mijn oude beste vriend. Zijn vader is namelijk een maffiabaas. Ik mag hem en zijn vader niet en als ik de kans kreeg dan zou ik ze zo vermoorden.' Dat is erg! Hij wilt zijn beste vriend, ex beste vriend vermoorden en de vader van zijn "vriend" ook. 'Ik moest voor mezelf zorgen en zorgden ook voor het geld in het laatje wat maar weinig was. Wat we hadden verpatsten mijn "moeder" aan de drugs. Weet je wat nog het ergste is ik weet niet eens zeker of zij mijn ouders zijn. Ik ben er wel altijd van uit gegaan. Totdat Angela mij opzocht en mij één of ander vaag verhaal vertelde over dat ik een andere vader en moeder had en misschien ook wel een broertje. Maar daar geloof ik niks van. Die vrouw, Angela dus, bood me een betere dak boven mijn hoofd aan en verzorgde me verder. Mijn "moeder" werd in een afkickkliniek geplaatst en zit daar nu nog steeds in.' Ik kijk hem knipperend aan. En ik maar denken dat wat ik had meegemaakt heftig was, maar dit... Na zijn heftige levensverhaal zijn we naar binnen gegaan. Het is net zo benepen en druk als eerst. Zucht. Liam loopt met mij naar de bar, waar ik nog een colaatje haal. Ik heb alweer een droge mond door al het praten. Liam verontschuldigt hem bij me en zegt dat hij even iets aan zijn vriend moest vragen. Ik knik ten goedkeuring. Ook al zou ik het niet goedkeuren ik ben toch zijn baas of zoiets niet. Hij loopt richting een jongen met donker haar en mooie felblauwe ogen. als ik zie wie het is. Stokt mijn adem. Dat,... dat is Daan. Het lijkt welk dat Liam en Daan een soort van ruzie hebben. Ze praten hard tegen elkaar en niet al te mooie woorden hoor ik vallen. Iemand tikt me op mijn schouder. Verschrikt kijk ik recht in de ogen van Violet. 'Schat voel je, je niet goed. Je ziet zo bleek. Wat is er?' Ik kijk haar verslagen aan. 'D-d-daan,' is het enige wat ik weet uit te brengen. 'Is hij hier!' Ik hoor woede en afschuw door in haar stem, als ze dat tegen me zegt. Ik knik voorzichtig. Weet ik eigenlijk wel zeker dat het hem was? Ik kijk nog een keer zijn richting op. Hij kruist zijn blik met de mijne. Verschrikt kijk ik weg. Heeft hij me gezien? Want als dat wel zo is kan hij elk moment mijn kant op komen. Ik zie hem al een stap mijn richting op doen. Ik ren als een bang schaapje weg van de grote, boze wolf of zoiets. Ik ren naar de toiletten. met Violet op de hielen. 'Wacht Fiene, wacht. Waar ga je naar toe,' roept ze me achterna. Als ik bij de toiletten aan kom zie ik een jongen in de rij wachten. Het is erg druk en veel mensen hebben gezopen. Ik kijk naar de jongen hij ziet er niet zo aangeschoten uit. Blijkbaar merkte hij mijn blik op, want hij draaide zich met een grote grijns om. Mijn adem stokt voor de tweede keer vanavond. Dit ga je toch niet menen, hé. Serieus één keer vanavond is genoeg.
JE LEEST
Love Hurts 1&2 (Voltooid) 15+
Novela Juvenil!Wordt binnenkort herschreven! Deel 1: Fiene (16) zit in haar derde jaar van de havo. Ze is verliefd op Daan (18). De bad boy van de school. De jongen die altijd maar weer flikflooit met elk meisje dat hij ziet. Maar iets wat niemand verwacht is dat...