^Daan en zijn outfit^
Wat vooraf ging:Nee, het was Daan! Hij heeft een leuk gesprekje met mij gehad ;)
OMG, echt! Als we terug in Nederland zijn vertel je ons alles!
~Fiene~
De vakantie is voorbij de scholen zijn weer begonnen. Zo ook voor mij! Ik fiets al kletsend met mijn vriendinnen naar school. Nou ja kletsend. Ik sta meer te luisteren naar hun fantastische verhalen over hun vakantie. Ik heb school totaal niet gemist net als mijn overvolle schooltas -eigenlijk zitten er maar twee boeken in, maar dat is al meer dan genoeg voor mij- die een beetje aan mijn stuur slingert. De gezellige pauzes met mijn vriendinnen heb ik uiteraard wel gemist. Net als het sneaky stalken van Daan. Niet dat het echt opvalt als je Daan stalkt, want onderhand de gehele school stalkt hem, maar toch heb ik liever niet dat iedereen weet dat ik Daan leuk vind. Ik bedoel hij is de bad boy van de school die meer dan de helft van alle meisjes op school gehad heeft. En de jongen die bijna elke les uitgestuurd word. De jongen die niet aan relaties doet en nog nooit verliefd is geweest, daar gaat iedereen althans vanuit... Op dit moment is Lise aan het vertellen over haar chrush in Hawaii, die volgens haar verdomt veel op Jay Alvarrez leek. Ze vertelde blij over hoe hij haar steeds een knipoog gaf en hoe haar hart daardoor smolt. Ze dacht dat hij haar echt zag zitten. Ik glimlachte even naar d'r, als ze mij blij aan kijkt. Ik ben echt blij voor d'r, maar ik heb nogal een saaie vakantie gehad en had weinig aan dit gesprek toe te voegen. Vorig jaar had ik hun ook super uitgebreid en blij het verhaal over Daan vertelt die mij geholpen had toen ik bijna verkracht werd, maar als je zelf niet mee kan praten is dat nogal k*t. Emma leek het op te merken want ze voegde me toe aan hun gesprek. 'Heb je Daan nog een keer gezien of gesproken?' Ik schud lachend mijn hoofd. 'Nee gelukkig niet ik zou me geen raad weten. Wat zou ik hem ooit verteld moeten hebben?' Lise laat een brede grijns van hier tot Tokyo zien. 'Dan vertel je hem toch gewoon de waarheid dat je verlieft op hem bent. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?' plaagt ze. 'Doe jij het dan maar weet je niet hoe f*cking awkward dat kan gaan worden. En bovendien hij is DE bad boy van de school!' Lise begint de lachen. 'Bangerik,' zegt ook Emma lachend. 'By the way je zou ons toch alles vertellen na de vakantie, dus kom op met je verhaal.' Ik vertel hun het hele verhaal van het shoppen tot het gesprek tussen mij en Daan. 'Waarom zou hij zomaar met jou een gesprekje willen hebben. Geloof me jongens doen zulke dingen nooit zonder een reden,' zegt Emma met een geheimzinnige grijns. 'OEH, DAAN MEYER IS IN LOVE WITH F...' Geschrokken leg ik mijn hand over haar mond om haar zin te onderbreken. 'Houd je mond,' sis ik haar toe. Ze schenkt me een kushandje toe. Waarna ik boos mijn tong uitsteek. Door mijn hand over haar mond te leggen verlies ik bijna mijn evenwicht en begin ik erg te slingeren. Gelukkig pak ik net op tijd mijn stuur vast en fiets ik mokkend verder.
Op school aangekomen zetten we onze fietsen in het rek en lopen daarna over het plein heen het schoolgebouw binnen. 'Ik ga even naar de wc. Ik zie jullie wel in de les.' vertelt Emma ons en baant zich een weg door de menigte heen naar de damestoiletten. Lise en ik voegen ons bij de stroom van leerlingen die naar de bovenbouw leidt toe. Onderweg komen we Ruben en Daan tegen. Daan ziet er net als altijd fantastisch uit met zijn standaard gescheurde jean en zijn basic, strakke shirts waar je zijn spieren goed in uit ziet komen. Ruben ziet er ook niet verkeerd uit met zijn broek met gaten in de knieën en zijn witte shirt met de woorden "I'm badass" erop. Lise tikt me aan en buigt zich ietsjes naar me toe. 'Hij is pas een lekker ding, hij zit net als Daan in de vijfde,' zegt ze me zwijmelend. Doelend op Ruben. 'Nieuwe crush?' vraag ik haar lachend. We lopen het lokaal binnen van mevrouw de Wilde en we nemen plaats op ons vaste plekje. Mevrouw de Wilde, wilde net met ons de les beginnen als Emma met een rood hoofd het lokaal binnenstormt. 'Eh...sorry mevrouw de Wilde dat ik zo laat ben, maar ik was de sleutel van m'n kluisje kwijt. Dus ik moest even naar de conciërge.' Tot Emma's grote opluchting gaf mevrouw de Wilde haar alleen een waarschuwing. 'Laat dit niet nog een keer gebeuren, Emma Wilders.' Mevrouw de Wilde hervatte haar les en begon met het uitleggen over zinsontleding. Als mevrouw de Wilde even niet onze kant opkeek draaide ik me om naar Emma en fluister haar zacht toe. 'You're so lucky, bitch.' Emma liet een klein lachje zien waarna ze snel verder ging met opletten anders werd ze er alsnog uitgestuurd. Ik draaide me ook om en begon poppetjes te tekenen in mijn schrift. Zinsontleding heb ik zo vaak gehad dat ik er onderhand over kan dromen.
De pauzebel gaat als teken dat de pauzetijd voor Havo aangebroken is. We lopen door de gangen naar de aula en claimen daar een vrije tafel. 'Wie wilt er een roze koek? Ik trakteer!' roept Emma nogal random, maar dat is echt Emma. We laten dat ons niet voor de tweede keer zeggen en we knikken beide instemmend. Even later lopen we ieders met een roze koek naar een vrije tafel. Onze vorige tafel is namelijk alweer bezet. 'Mm... dit is... echt verrukkelijk!' Zegt ik tussen twee happen door. 'Ja ha ik ben ook ZO aardig. Ik wist wel dat jullie ze heerlijk zouden vinden,' zegt Emma met een klein lachje. 'Waaraan hebben we dit te danken? We hebben toch niks te vieren? of wel soms?' vraagt Lize haar laatste hap van haar koek nemend. 'Natuurlijk wel na wat er is gebeurd bij Nederlands dat was echt de zevende wereldwonder. Sinds wanneer geeft mevrouw de Wilde waarschuwingen, dat vind ik toch wel een goede reden om een klein feestje te houden en natuurlijk niet te vergeten omdat het vandaag de eerste schooldag van het nieuwe schooljaar is.' Zegt Emma opgewekt. 'Maar ook omdat we nu in havo 3 zitten.' Vul ik aan.
~*~
Wat vonden jullie ervan (comment) vinden jullie het een vote waard. Bedankt voor het lezen. Hou van jullie.
JE LEEST
Love Hurts 1&2 (Voltooid) 15+
Novela Juvenil!Wordt binnenkort herschreven! Deel 1: Fiene (16) zit in haar derde jaar van de havo. Ze is verliefd op Daan (18). De bad boy van de school. De jongen die altijd maar weer flikflooit met elk meisje dat hij ziet. Maar iets wat niemand verwacht is dat...