Gözlerimizi askeri okullarda açtık biz. İlk defa annemizi, evimizi orda ağladık. Ama ilk defa bu kadar güçlü hissettik şanlı Türk Ordusu'nun askerleri olduğumuz için. Vatan için ölüme gidenlere imrendik. Temsil ettiğimiz makam o kadar yüksekti ki, yolda yürürken dahi başımız hep dik yürüdük. Oyun oynamak için dahi kimseye eğilmeyen Atamız bize öyle öğrettiği için. Omuzlarımızda, kollarımızda ama daha da önemlisi yüreğimizde taşıdığımız rütbelerimizi kutsal bir emanet bildik. Ettiğimiz yeminlerimizle;-Barışta ve savaşta
Karada, denizde ve havada
Her zaman ve her yerde
Milletime ve Cumhuriyetime
Doğruluk ve muhabbetle hizmet
Kanunlara ve nizamlara ve amirlerime
İtaat edeceğime
Askerliğin namusunu
Türk Sancağının şanını
Canımdan aziz bilip
İcabında vatan cumhuriyet ve vazife uğrunda
Seve seve canımı feda edeceğime
Namusum üzerine and içerim-
ve vatanımıza bağlılığımızla dostumuza güven verip, düşmanınıza korku saldık. Biz bu vatanın evlatları, bu vatana asla ihanet etmedik, etmeyiz, ettirmeyiz.
Annemin beni ilk defa okula uğurladığı geceyi hatırlıyorum. Gözyaşlarını tutmaya çalışmasına rağmen başarılı olamıyordu. Anne, diyordum, ağlama. Sonunda hayallerim gerçek oldu. Ama o, karşısında duran, kendi canından saydığı küçücük bedenin kocaman hayallerine tanıklık ederken belki de sadece gururundan ağlıyordu. Çünkü sadece bizler için değil, analarımız için de her şeyden önce vatan geliyordu. Sevinç gözyaşlarıydı onlar. Etraf kapkaranlıkken uzaktan görülen bir ışığa sevinç gözyaşları...
Analar, o gördüğünüz ışık ne olursa olsun sönmez. 49 gün oldu, siz onları karanlıkta sanıyorsunuz. Işığın kaynağı yavrularınız en derin kuyunun en karanlık köşesinde dahi olsa orası aydınlık olur, Güneş gibi parlar. O ışık var ya sizin canınız bildiğiniz, her karış toprağı kanla ıslanmış bu memleketin hayat kaynağı. Şehit olan kardeşlerimiz yerini, bedenleri hapis olan kardeşlerimiz göğünü asla karanlıkta bırakmayacak. Siz var oldukça, biz var oldukça, vatan aşkıyla yanan gönüllerimize kurşun dahi sıksalar; ışığımız memleketin dört bir yanını sarıp, umudunu yitiren her ferdin yoluna rehber olacak, aydınlatacak. Siz sadece ışığımıza bakıp dillerinizden de gönlünüzden de "Vatan sağolsun." u eksik etmeyin.
Saygılarımla, Harbiyeli.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEĞMENİM
Short StoryEvet teğmenlerim yıkılan hayallerinizi anlatmışsınız.. Bize de düşen hakkınızı aramaktır..