FEDA EDİLDİN HARBİYELİM!

679 42 8
                                    


Sıcak bir yaz günü memleketimde. Yakan güneşin altında bulduğum bir gölge içimi serinletmiyor. Baştan aşağı yanıyorum. Yıkılan hayallerimle kavrulduğum bu vatan toprağında, uğruna can vermek için dua ettiğim devletim benden yüz çevirmiş. Gözlerim güneşin parlattığı yeşilliklere kaydıkça, "Bu Güneş" diyorum, "yeryüzünde bitmeyecek umutların kaynağı. Her akşam batmasına, her akşam dünyanın yarısını kendileriyle yapayalnız bırakmasına rağmen, yine gülümseyerek her sabah gelip," Benden yüz çevirmeyin." diyor. "Ben var olduğum sürece her sabah üzerinize doğup, üşüyenlere sıcaklık, karanlıktakilere ışık, yolunu kaybedenlere rehber, ye'se kapılanlara umut olmaya devam edeceğim." Ah be Güneş, karanlıkta nasıl yapayalnız kaldığımızı bilmiyorsun. Gözlerimizdeki ışığı biliyorsun da, gönlümüzdeki yaralara merhem olmuyorsun. Her giden gibi bir gün sen de göçüp gideceksin bu memleketten. Bize söz veren, söz verdiren herkes gibi sen de sırt çevireceksen, ne diye avutur durursun 3 günlük hayatta umduğunu bulamayan talihsizleri."
Kendimize büyüdük deyip de 9 Ağustos 2009 da odalarımıza yerleştiğimiz eşyalarımız ve hayallerimizi toplamaya gitmek koyuyor adama.  Bu ülke adına üzerimizde taşıdığımız bayraklarımızı bırakarak başka yarınlara yelken açmak koyuyor. Gözlerimizi ilk defa açtığımız lumbarağzından gözü yaşlı çıkmak koyuyor. Memlekette uğruna can vermeye and içtiğimiz ama halimizden anlamayan bu cennet vatanın insanlarını görmek koyuyor. Kimseye şikayet de edemiyorum. Dönüp geriye bakamayacağımdan ötürü gözlerimi önüme deviriyorum. Hayallerim ve eşyalarım omzuma ağır geliyor. Artık teknem rotada gidiyor mu diye kontrol edemiyorum. Rüzgar savuruyor beni, hayallerimi toplayamıyorum. Sonra içimden "Neyse" diyorum, "o güzel hayallere bir gün bir başkası denk gelir. Belki bir gün bir başka vatan evladı, o güzel hayallerle bu memlekete faydalı olmak için elinden geleni yapar." Güneşe bakıyorum, "Üzülme" diyor, "Ben yarın yine doğarım. O zaman sana da görünür ufuktaki güzel günler." Anlamıyor güneş, gülümsüyorum.

TEĞMENİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin