Uncle Is

8.2K 272 6
                                    

Sudah 5 tahun aq tinggal bersamanya.Dy semakin lama semakin menyayangiku dan menganggap aq sebagai anak kandungnya sendiri. aq tertanya-tanya apa pekerjaan uncle Is?. aq nekad untk bertanyakan soalan itu padanya esok pagi. Malam ini amat sejuk dan membuatkn ku tidur dngan lena sekali.

Esoknya,Aq bngun awal untk menyiapkan sarapan pagi. Aq bakar beberapa keping roti dan sapu nutella. aq jga membuat omelet dan sosej goreng. aq hidangkn semua di atas meja dan menanti uncle Is turun untk sarapan."Morning baby Iz" Sapa uncle sambil dduk di meja makan. "Morning too uncle Is"balasku dengan senyuman. "Awal bngun?mesti ada apa-apa ni kan?" soal uncle Is. "Hihi,uncle Iz nak tnya boleh?" tnya ku kembali. "ya ,tanyalh" katanya sambil menyuapkan roti kedalam mulut. "sebenarnya uncle Is kerja apa? kenapa uncle selalu pakai macam paparazi?" tanyaku."oh.haha kamu ni adakah paparazi plak. sebenarnya uncle ada buka cawangan nama dy agensi pembunuh upahan" katanya selamba. Aq pn hanya ber'O' sahaja.bila aq pikir balik 'pembunuh upahan'? menarik. "uncle,boleh x klaw iz nk kerja sebagai pembunuh upahan jga but versi the silent killer.boleh?" tanyaku sambil membuatuka comel. Uncle Is tersedak semasa minum kopinya dan membulatkan matanya."iz?nak jadi silent killer? uncle xnk iz cedera ke apa. Uncle sayang iz mcm anak uncle sendiri"katanya sambil usap kepala aq."ala uncle boleh lh. iz selalu sshkan uncle.Iz pn nk kerja tpi xtw nk kerja apa. Iz ni hanya ada kehandalan mempertahanakn diri dan ketepatan menembak aje. akademik xlh cantik sngat. bolehlh uncle" jelas aq panjang lebar. semoga boleh dipertimbangkan."baiklh,klaw itu yg kamu mahu.Tapi ingat kamu akan sentiasa dlm bahaya tw.sbb kmu akn sentiasa membunuh okay." kata uncle dengan keluhan kecilnya."Yeyy thanks uncle. Sayang uncle!"kata aq dengan gembiranya. "okylh uncle nk pgi kerja ni. uncle balik lewat sikit ni hari oky.Bye baby Iz"kata uncle lalu keluar dari rmah dan bergerak ke tempat kerja nya.

She's The Silent KillerWhere stories live. Discover now