Aq ke sekolah seperti biasa tapi harini aq pakai baju sekolh. huhh rasa macam nk pkai baju biasa ja tpi dh nama pn sekolh kn kenalh pkai baju sekolh. Aq masuk ke pagar sekolah dan terhenti seketika. 2 kereta polis, 2 org lelaki seragam polis,2 org lgi dlm lingkungan 40-an. wuu ni mesti kes yg kematian Farah Anis kot? Haha catch me if u can policemen.
Aq teruskn perjalann aq ke kelas. Hmm budak bnyak songeh tu blm sampai kot patut sunyi ni kelas. Aq dduk di kerusi dan pandang ke luar tingkap. Tidak lama tu ada seseorang yg menarik kerusi di sebelah aq. Irshad kot tapi aq x endahkn dy. Org tu pegang bahu aq dan ok org tu bkan Irshad. Siapa plak manusia ni?
?:Hey jauh termenung. Nama aq Farhan.
Aq:Hye xtnya pn.*kembali tngok luar tingkap*
Farhan:Amboi sombong nampak.Dhlh budak baru x sdar diri.
Aq:so?
Farhan: Hey aq tegur kw bagus² jngn nak pijak kepala la. kw tak knal aq ni siapa. silap² kw yg kena nnti!*marahnya*
Aq: 'eleh kang aq pijak kaki kw nangis nnti' xpenting pn kenal kw. Kw pn xknal aq ni siapa. rasanya kw yg MATI nnti.*sngaja aq tekankn ayat tu*
Farhan: ohh temberang sngat. ingat sikit kw tu perempuan xpyah nk tunjuk taiko sngat. perempuan semua tu lemah ok.
Aq: Bkan aq. Tapi kw yg lemah haha.
Farhan: ehh kw dngar sini ya. Jangan cabar aq.
Aq: yg cari pasal sekarang ni siapa? kw ka aq? bodoh erkk? pi belajar sana.
Farhan: Fine. Aq akn balas dendam*blah*
Aq: Kesah plak aq.Peliklh budak tu. Tadi bkan main nk bekenalan tetiba ajak gadoh. haha kesah apa aq. ehh sejak bila pla si Irshad ni sampai?
Irshad:weyy, asal tadi tu? dy nak ngorat kw erkk?
Aq:' eew aq ni lgi tua kot dri dy' Ntah tetiba bwak gadoh.
Irshad: Jngn cabar dy wey.. Taiko sekolh tu. Aq pun kecut bila dy gertak aq dulu.
Aq: pengecut.. Xpyah nk taiko sngat xlma nnti dy MATI jga.
Irshad:Weyy kw jngn main² pasal mati ni. seram sejuk aq di bwatnya.
Aq:Diamlh kw pengecut.
Irshad: Ish apa kw ni dri kemarin bagi nama gelaran dkat aq. kemarin bdak bnyak songeh harini bdak pengecut plak. ishh
Aq: dh sesuai sngat dngn kw.Rehat
Tadi waktu aq pergi tandas aq nampak Farhan merokok dekat dngn motornya. macam mna aq tw tu motor dy? sbb ada nama dy di sisi motor. Poyonya dy ni sapelh yg nk tw nama dy yg x glamor tu.Aq pergi ke arahnya lebih kurang jarak kami sekarang dlm 5 meter. Tapi aq di sebalik xlh dy nampak aq menyorok. Aq bwat² suara cikgu Qasman iaitu Guru disiplin. Senang weyy nak tiru suara dy.Aq kata ' Asal macam bau rokok ni, ada budak merokok ke di kawasan ni. Hihh nak kena ni' sambil tu aq ambil ranting kayu agak keras tu aq pukul di dinding. Bukan main terkejut dy terus lari lintang pukang bak lipas kudung hahaha. Aq ambik peluang ru untk hampiri motor dy. aq sepak dngan kaki aq yg berlapikkn kasut yg bersenjatakn paku huhu. Terimalh padahnya sbb cari pasal dngn aq.
Aq kembali ke kantin dan dduk di meja yg hanya diduduki oleh Irshad sorang. Aq dh mnta dy orderkn dulu makann aq sbb aq nk ke 'tandas' kejap.
Irshad: Asal lama sngat kw tadi?
Aq: Aq ada hal sikit tady kat taman sekolah.*bohong aq*
Irshad: Aii kata pergi tandas asal melencong ke taman pulak?
Aq: Boleh x kw diam. Dri tadi bagi soalan KBAT dkat aq. haish
Irshad: hihi sory sory.. weyyhh kw ada dngar cerita x yg budak junior kita form 4 tu mati dibunuh?
Aq: x
Irshad: keluarga dy kata. Waktu dorang nk pergi keluar makan, diorang terima plastik hitam besar di hadapn rumah diorang.
Aq: So?
Irshad: Diorang checklh. Rupanya tu mayat anak diorang. Ngeri weyhh cara dy mati. Muka kena toreh, mulut kena ukiran senyuman, mata kena congkel aishh takut aq.
Aq: ooo..
Irshad: Ish kw ni penat² aq cerita panjang lebar ni. kw kata x,so?, ooo je? haihh ni bwat aq geram ni..
Aq: Klw kw lh kn,nk tak mati macam tu jga?
Irshad: kw gila ka apa! xnk aq. x peace weyyhh.
Aq:ooo ok.
Irshad: arghh sdhlh jom masuk kelas.. Rimas aq dngn jawapan kw tu
Aq: Lekklh kita chill chill dulu.
Irshad: bnyaklh kw pnya chill ni hah dh dri tadi masuk kelas.
Aq: Ok Fine.Kami sambung pelajaran hinggalh tamat sesi persekolahan. Waktu aq pandu kereta aq pulang, aq ternampak Farhan di tepi jalan dngn motornya. haha pancit kot. Tw x sbb apa? sbb kasut legend aq nilh pi sepak tayar dy waktu rehat tadi. kesian deh lo.
Aq berhentikan kereta dan keluar. Dy nampak terkejut bila nampak aq. Takut ke bruhh.
Aq: Aii motor rosak ke?
Farhan: kw sebok asal
Aq: nampaknya dendam aq duluan yg terbalaslh rasanya.
Farhan: huh, fikir aq takut. Aq twlh kw yg bunuh Farah Anis kan?!
Aq: Siapa? Bunuh? aq rasa muka kw tu yg patut dilabelkan pembunuhkn.?
Farhan: Aq nampaklh kw bunuh dy waktu tu. aq ekori kw dri stor sekolah sampai di terowong lama tu.
Aq: so? kw nak bwat apa? report polis atw nak jadi mangsa aq jgak?
Farhan: Aq akn... Arghhh!!!Belum sempat dy habiskn kata-kata dy, aq sdh cucuk suntik yg sama aq gunakn untk lumpuhkn sistem badan dngn mangsa yg lain di lehernya. Dy terus rebah ke tanah dan cuba menjerit tapi tidak mampu.Hmm bagus-bagus aq xda job harini, kw plak cari pasal.
Aq heret dy masuk ke kereta.Dan bawa dy ke rumah Blacky. Sampai sahaja di sana, Aq minta bodyguard yg macam tunggul diluar pintu tu angkat mamat ni. Aq jalan menuju ke bilik dan bersihkn badan.
Aq turun semula dan pergi ke bilik yg memang x digunakan lgi tu dan hidupkn lampu. Aq lihat dri jauh tubuhnya yg menggigil ketakutan memandang ke arah aq. well siapa x takut bila tetiba orang datang bawa pedang panjang. Muka Farhan nampak cuak dan cuba melepaskn iri tapi tidak berdaya. Aq ttup pintu semula dan kunci. Aq menuju ke arah dy dan mengacah-acah pedang tu di dahinya. Terlihat peluh membasahi tubuhnya. aii kata taiko asal kecut? sindir aq dkat dy.
YOU ARE READING
She's The Silent Killer
Mystery / ThrillerShe's a killer. tiada siapa yg menandinginya. She's the great one killer. tiada siapa pn yg mampu menghalang dy. Enjoy the story