Curiga

2.6K 107 1
                                    

Rehat
Akhirnya rehat jga. Muak aq belajar subjek math tadi. sbb apa? sbb aq mmang dh mahir bab tu TAPI bdak² dlm kelas tu lembab sngat x boleh tangkap langsung. Yelh dh abis belajarlh katakn. Aq paling menypahlh dngn bdak nama Irshad ni dri tadi ikut aq ja. Katanya nak teman aq rehat plak haishh sebok ja dy ni.

Masa tngah makan poket seluar aq bergetar. Aq segera keluarkn telefon aq dan tngok ada mesej masuk from 'Blacky OM'. Aduh ni mesti dy dh suruh aq pgi cari mangsa ni.Aq buka mesej tu dan

From: Blacky OM
Macam mna sekolah baru ok? aq tw kw paling tua sana haha. apa boleh bwat kw kna jga ikut arahan aq ok. ni hah bdak yg kw kna settlekn.
Nama:Farah Anis Binti Dato' Wahid
Umur:16 tahun
Butiran: Ayah dy mengganggu perniagaan dadah Blacky dngn melaporkn dkat polis.
so tu jelh gambar nnti aq forward kat kw ye. GOODLUCK!

Ceh xguna pnya OM first day pun kna buru mangsa. xpe aq boleh handle bnda ni. Aq simpan blik telefon aq ke dalam poket dan teruskn makan tanpa endahkn Irshad yg sedang pandang pelik ke arah aq.

Irshad POV
Wow wow wow gila bdak baru ni. Baru first day school dh tunjuk taring. Ehh dy mmang ada taringlh haha. Siap bawa telefon pergi sekolah lgi wuhu tapi dy comel lh aish.. anak sapa lh dy ni. Tapi waktu dy baca sesuatu dri telefon dy tadi, muka dy nampak lain seram woo aq tengok. Siapa dy sebenarnya? mencurigakan betul dy ni. Arghh biarlh.

Selesai rehat
Iz POV
Aq masuk kelas dan ssambung pelajaran semula. Aq perasan tadi waktu rehat Irshad curiga dngn aq. Aq berdiri dan pergi ke hadapan kelas. Aq minta izin dkat guru untk pergi ke tandas dan dy izinkn. Aq berjalan masuk ke tandas dan mencuci muka. Aq dpat mesej lagi dan itu adalh gambar bdak bernama Farah Anis tu.. Hmm not bad tapi syg talian hayat kw smpai sini ja.

Aq lap muka aq yg basah dngn sapu tangan yg aq bwa. tidak lama kemudian masuk seorang budak perempuan yg aq rasa aq kenal dy. Yup dy Farah Anis tu huhu peluang depan mata dh apa lagi rembatlh. Aq tunggu dy sampai keluar dan aq tetak kepalanya dngn pasu bunga di tandas x besar pn pasu tu cuma keras. Aq heret dy ke stor lama yg tidak digunakn di belakang sekolah tu dan ikat dy pada kerusi. aq ttup mata danulutnya supaya tidak mengeluarkn bunyi. Aq tw tempat tu sbb aq dh kata aq dh hafal semua tu dri google kn.

Aq kembali ke kelas dan belajar seperti biasa sampailh masa tamat. Aq tunggu di dlm kereta sampailh semua murid sdh pulang. Aq kembalu ke dlm stor tu dan cucuk bdak tu dngn jarum yg berisi racun untk melemahkn sistem badannya. aq bwa dy masuk ke dlm kereta. Aq bawa dy ke tempat dlm media ni.

 Aq bawa dy ke tempat dlm media ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

tempat dh x diguna lgi. so aq gunalh tempat tu untk settlekn dy ni.

Aq keluar dei kereta dan heret dy keluar yelh xkn nk angkat kot. menyusahkn ja. Aq hempas dy pada dinding terowong tu. Aq keluarkn pisau lipat yg aq selit di betis. Tw x apa aq nk buat? huhh aq buka pisau tu dan aq potong kain yg aq ttup di mata dy. Dy terkejut sbb dy pernah nmpak aq waktu di tandas sekolah. Dy mula mengeluarkn air mata dan meronta dilepaskn. Aq x endahkn semua tu aq kembali mencangkung di hadapan dy dan lap air matanya. Aq kata yg aq terpaksa sbb bos aq yg sruh so get ready lh. Aq pn meneruskn kerja aq. Aq halakn pisau lipat tu ke ke arah mukanya dan...............

She's The Silent KillerWhere stories live. Discover now