BENGKAK dan lebam di mukaku sudh surut . sudah seminggu pun , memang patutlah sudah semakin baik . hari ini aku pergi kerja dengan riang dn ceria . [ ayt skema doh ] . maklumlah hari ini gaji masuk . bolehlah beli KFC utk adk -adkku . kasihan mereka , sudh lama sagt teringin nk mkn KFC . balik kerja nnti aku akn beli .
" selamat pagi , bos "
aku buat tabik hormat pada bosku yang berbangsa Tionghua tu .
" wah , Fia happy nmpk ? "
aku tersengih sambil mengelap - ngelap habuk di blik bosku .
" oh , patutlah you nmpk happy saja . sudh ade plan ka ? "
" yes , bos . hari ini I nk beli KFC for my siblings . "
bosku itu hanya tersenyum sambil menggangguk kepala . dia memambg sudh maklum tentg nasib yg menimpa diriku . dari A sampailah Z , semuanya dia tahu . dia merenungku lama . aku mengangkat kening tanda bertanye .
" Afia , angkat ini "
dia menghulurkn not seratus kepadaku . tanpa banyak soal , aku mengambilnya .
" bos nk I order ape harini ? nak itik panggang lgi ke ? atau nk order piza ? "
" bukn , duit tu untuk you . beli KFC utk adk - adk you . okey ? "
mataku membulat . biar betul ?
" tapi , banyak sgt ni bos . tak nk lah ! "
" angkat saja la , balance you pakailah "
" tak baik macam ni bos . nanti staf lain nmpk leceh la "
bosku tersenyum manis . walaupun sudah berumur empt puluhan , namun masih nmpk segak dn bergaya lgi .
" betul ni bos ? tak tolak gaji I , kan ?
dia tergelak besar .
" no lah , you don't worry . itu , apa melayu selalu cakap ? sedekah ka ? you angkatlah . kira I sedekah sama you . "
" thank you , thank you . bos memang baik . "
aku tersengih . saja beli jiwa bosku ini . aku menyambung kerja semula sambil mindaku mencongak tentg duit yg baru aku dapat tdi . beli KFC lebih kurg tiga puluh ringgit , selebihnya bolehla aku bagi Aqilah utk pergi rombongan ke Melaka nnti . syukur alhamdulillah , rezeki adk - adk ku barangkali .
~
last update ni auu sebelum exam akhir thn . stay tuned tuk next part . jgn buang dri library korg lgi tau . author mohon korg vote dn bace yer citer author yg tak berapa nk best ni . okeyh ?
YOU ARE READING
Dia Pilih Aku
ChickLitmangkuk ayun kauu ! laki poyo ! itulah gelaran yang familiar utk encik Ego . yelehh kata org dia pun dingin . so diringkaskan encik ego vs miss dingin ego kalah dgn rindu . yaa aku tau itu . ' Ash tolong lah kembaliii ! ' adakah aku yang dicin...