DPA 18

5 2 0
                                    

Dalam teragak agak aku cuba memgangguk , cuba akur dgn keputusan itu .

" so , kalau blh harini juga Fia ikut mami pulang ya ? "
" hah ? harini ? "

dati hanya mengangguk ceria

" tak blhlah mami , esk org JKM nak mai "

" haaa elok sangatla tu . pukul berapa ? "

" dalam pukul 3 kut "

" okay , kalau macm tu , esk mami datg lgi . biar mami settlekan kes Fia nih . then , after that you must follow me . no more excuses ! "

aku terkebil kebil . no excuses ? takkan esk juga mahu pindah ke rumah tu ?

tak bolh ke bagi aku masa utk berlama lama sikit dalam rumah ni ? rumah pusaka orang tuaku ini ? walaupun ia hanya layak dipanggil pondok buruk aja . bagaimana. dgn Mak Cik Senah ?  aku tak blh berhenti begitu saja . kasihan mak cik yang baik tu .

nampaknya malam ni adalah malam terakhir aku bekerja dgn Mak Cik Senah . aku pasti akan merindui mereka kelak . aku akn tinggal dn bersekolah di bandr . ya , aku akn bersekolah semula . aku sgt merindui saat saat itu

---

" Tak apa ke ni mak cik ? Fia rasa bersalahlah "

" tak apa lah Fia . tak usah risau pasal mak cik . ramai lgi yang nak kan kerja Fia ni "

" tpi lepas ni Fia tak leh jumpa mak cik , Jaja dgn Abang Zack dahh ! "

" correction Fia , bukan tak leh jumpa just jarang jumpa ok "

" abang Zack ni buat lawak pulak . orang tgh syahdu ni "

" jangan lupakan aku ya Fia "

" In Shaa Allah aku takkan sesekali lupakan korang semua yang baik sgt dgn aku ni "

" dh berjaya nnti jgn lupakan abg Zack tau . kalau ada org buli Fia lgi , cari abg tau "

" mak cik doakan Fia berjaya . dah kawen nnti jgn lupa jemput mak cik tau "

" ishh kesitu pulak mak cik ni . Fia muda lgi lahh ! lgipun sapa la nk dkt Fia nih "

" Fia , aku rasa kau kene ubah imej balik la . kau kan dh selamt sekrg ? "

-

tbc .. sory pendek

Dia Pilih AkuWhere stories live. Discover now