selepas kerja aku terus pulang ke rumah sebab Datin Zulaikha dan Sarah akan datang ke rumahku . aku segan sebenarnya . tetapi masa Sarah menelefonku di pejabat tdi , memang beria ria benar nampaknya . katanya , datin teringin sgt nk melihat keadaanku dan adik adik . tpi bagiku itu hanya alasan saja . mereka ingin mendengar keputusan ku sebenarnya .
aku menongkat basikal pada dinding papan yang sudah berlubang . besar juga lubang itu . patut saja kami sering diganggu oleh mata mata gatal yg suka mengintai .
seronok agaknya rumah ini ramai ank dara . kalau aku nampak , akan aku cucuk mata depa dgn garpu . biar jdi Kasim Selamat . muahahahaha
tapi malangnya , aku tidk pernah nampak , hanya Alia dan Aqilah saja yang mengadu . hanya mereka saja yang nampak . pengintai itu seperti tahu saja waktu aku tiada di rumah . namun mujur saja mereka hanya mengintai , dibuatnya terus masuk ke rumah , tak ke haru biru jadinya ?
sejak itu , Alia tampal lubang lubang di dinding dengan kotak yang dipotong empat segi . memang buruk rupanya keadaan rumah kami . sungguh daif
" Kak Fia awalnya ? "
Aqilah tersengih di hadapan pintu
" haah , kejap lgi datin nk dtg rumah kita "
" oh mak angkar kita tu ya ? wahh ! bestnyaa "
" mana Ayu dgn Aiman ? "
" tuu , tgk kartun "
Aqilah memuncungkan bibirnya ke arah dua orang lgi adikku yang sedg asyik meninton rancangan kartun di kaca tv yang sudh uzur itu . yang sudah pastinya aku tidak mampu menggantikan yang baru . hendak makan pun kadang kadang tidk ckup , masakan mahu beli tv baru . kadang kadang aku terpaksa mengikat perut , berjimat cermat demi kelangsungan hidup . demi adik adikku .
" Kak Fia tadi Tuk Mat datang "
" hah ? dia nak apa ? dia dtg dgn siapa ? "
" datang sorang ja . dia tinggal pesan kt akak "
aku mengerut kening
" dia kata esk orang dripada JKM datang "
" pukul bape diaorang dtg ? "
" Tuk Mat kata dalam pukul tiga "
--
tbc
diaorang jadi ke pindah ? macam mane reaksi si mangkuk ayun tu nnti ?
komen komenn !!!
YOU ARE READING
Dia Pilih Aku
ChickLitmangkuk ayun kauu ! laki poyo ! itulah gelaran yang familiar utk encik Ego . yelehh kata org dia pun dingin . so diringkaskan encik ego vs miss dingin ego kalah dgn rindu . yaa aku tau itu . ' Ash tolong lah kembaliii ! ' adakah aku yang dicin...