DPA 7

24 6 0
                                    

yeahhh !!! dh 100 . target dh sampai . ni special chapter utk korang .

• selamat membace •

_______


AKU menongkat basikal di hadapan KFC . melangkah laju hingga bertembung dgn seorg lelaki .

" sory ! " kataku tanpa melihat siapa gerangan yang aku langgar tdi .

" buta ke ? " sergahnya . macam pernh aku dengar suaranya itu , lalu aku mendongak . bulat mataku melihatnya . dia lgi ?

" kau ?! "

jari telunjukku menuding mukanya . dia hanya berkerut kening tidak mengerti .

mungkin sedg berfikir agknya .

" aku kenal kau ke ? "

" woi mangkuk !!!! kau jgn buat - buat tak kenal aku ya . dahla kau belasah aku malam tu , ingt aku lupa ke ? woi ! kau dengar sini , sampai kiamat pun aku takkn lupa kau , tau ? "

mata lelaki itu membulat . agknya baru dapat cam siapa aku kut . eleh , macam bagus ja lakonan dia . aku takkn terpedaya . jangan harap !

" jdi kau ni err .. aku .. "

ek eleh , tergagap - gagap pula . aku tampar seratus kali kang baru tau .

" apa ? jangan nk berlakon boleh tak ? meluat ! "

" pasal malam tu aku tak tahu " suaranya mula mengendur . matanya tepat memandang mataku .

" apa tak tahu ? kau buta ke ? tak boleh nk bezakn lawan kau ? "

suaraku masih bernada sama . keras !

" aku .. aku "

" apa aku , aku ? kau main kasar tahu tak ? kau tengok aku ada melawan kau tak masa tu ? hah ? jawab lah !! "

" aku minta maaf " ujurnya perlahan .

aku terdiam . dia minta maaf ? betul - betul ikhlas ka atau lakonan semata - mata ?

" dahla jgn nk berpura - pura baik , aku tak akn tertipu . "

" aku tak tahu kau perempuan "

" oh , kalau aku ni lelaki , bolehlah kau terus belasah aku ? tanpa belas kasihan , begitu ? agaknya , memang perangai kau memang cm tu kn ? bila marah , maki hamun org . bila tak puas hati , belasah orang . mak bapak kau ajar mcm tu ek ? "

" mulut kau jaga sikit . yang melibatkn mak bapak tu kenapa pulak ? ini antara aku dn kau ! " suaranya sudh meninggi semula .

orang yang lalu lalang sudh merenung ke arah kami berdua . aku tidk peduli !

" kau ingat kau bagus sgt ? pakai kereta besar , boleh berlagak dan pukul org sesuka hati ? "

" kan aku dh minta maaf tdi ? apa yamg kau tak puas hati lgi ? "

" memang aku tak puas hati ! senang ya kau settlekn masalah ? bila buat salah minta maaf , buat aja salah minta maaf . apa kau ingt , kau minta maaf tu laku ka ? "

" habis tu , kau nk aku buat ape ? melutut ? begitu ? jangan harap ! aku takkn melutut pada budak pengkid macam kau ! "

menyirap darahku mendengar perkataan itu . pengkid ? dia panggil aku pengkid ? kurang garam !

" oii setan ! mulut kau tu jaga sikit ee . tak reti - reti nk hormat org ke ? suka hati tok nenek kau aja panggil aku pengkid "

" habis tu , tak betul ke ? cerminlah diri tu sikit . tak ayu langsung . "

ini sudh lebih . nampaknya , si mangkuk ayun ni memang nk kene bom dgn aku . sesedp rse ja dia cakap aku tak ayu . dia belum tengok lgi keayuan aku yg sebenarnya . aku telah menyembunyikn rupa paras ku yg sebenarnya la , budu !

" engkau tu , tengok pakai kepala lutut , bukn pakai mata . aku malas nk berlagak ayu depan kau , kang kau lentok pulak dengan aku "

aku menyentuh hidung ku laksana samseng - samseng jalanan . aku nk tergelak sebenarnya dgn tingkah ku sendiri .

" hahahhaha .. perasanlah kau ! tak hingin aku ! ayu konon , ayu taik kucing ! puihhh ! "

dia meludah sambil berlalu pergi . nembuat darah mudaku sudh menjulang ke tahap maksimum . memang kurang ajar ! pengotor ! selekeh !

" woi pengotor ! kau tak layak la duduk kt bumi ni . mencemar alam semula jadi betul . pergi berambus ke planet lain la . buat menyemak ja . "

dia berpaling memandangku dan tersenyum sinis , lalu masuk ke dalam perut kereta . meninggalkn aku yg terkebil - kebil pula . ah , peperangan ini tiada kesudahan lgi ! tidk tahu siapa yg menang atau kalah . ciss , aku benci dia !

aku berlalu masuk ke KFC . hasratku sudh tertangguh dek kerana pergaduhn yg tercetus sebentar tdi . betul - betul membuang masa .

----

AKU sampai di rumah sudh pukul tujuh malam . Alia dn Aisy pun sudh pulang dri sekolah . sengaja aku mengayuh basikal dn perlahan . bimbang jika plastik KFC yy aku sangkut pada handle basikal terjatuh .

" yeahh ! KFC ! KFC !! "

kuat suara sorakan Aiman dn Ayu . tersentuh hiba hatiku ini melihat kegirangan mereka berdua . kasihan , nk mkn KFC setahun sekali pun payh . ini yg membuatkn aku terus bersemangat utk bekerja lebih keras . demi adk - adkku .

Alia tersenyum sambil menyambut plastik KFC dri tanganku .

aku melabuhkn punggung dn bersandar pada dinding kayu yg sudh reput , dimakan dek anai - anai . letih betul rsenyer . buknnya letih bekerja sgt . letih bergado dgn lelaki poyo tu la . perangainya yg menyebalkn itu membuat hati dn fikirnku letih . Alia dn Aisy menghidgkn KFC yg masih panas . aku hanya menggelengkn kepala apabila melihat tiga org adkku yg sedg membesar makan dgn lahapnya . tiba - tiba hati dipagut rse sayu melihat telatah mereka .

Dia Pilih AkuWhere stories live. Discover now