Aku mengeluh berat sambil tanganku meletakkan gagang (?) telefon . apa pula si Sarah ni mahu ? katanya ada hal penting . apa yang penting sangat? aku rasa sudah tidak ada kene mengena lgi dgn mereka
nak bagi hadiah ke ? tapi tdi tak pula kata nak bagi hadiah . suaranya pun mcm nk cpt aje . sebenarnya sudah hampir tiga kali Sarah menelefonku di pejabat utk ajak berjumpa . akhirnya aku terpaksa bersetuju utk berjumpa dgnnya malam ini , di restoran Mak Cik Senah
Malam ini orang tak ramai . mungkin sebab bukan hujung minggu agaknya . kalau hari biasa memang beginilah rezeki di restoran Mak Cik Senah ini . oramg yang dtg pun blh dikira . aku menolong Mak Cik Senah memotong sayur dan bawang . berair hisung dan mataku dek kerana bawang yang shumel shumell belaka ni .
" Auf , ade customer "
Jaja menepuk bahuku membuatkan aku tersentak . leher aku dipanjangkan utk menjengah keluar . aku tersenyum apabila meliht Sarah dan .... datin ? tpi tdi Sarah tak cakap pun Datin Zulaikha ikut sekali . aku memerhati mereka dan mencari cari kelibat si mangkuk ayun . dia pun ade sekali ke ? tpi apa kene dengan aku ni ? sibuk je cari lelaki tu pulak .
" pergi la cpt "
suara Jaja membuat bahuku terangkat .
" kau ni kannn ! aku belum pekak lgi tau ?! tak payahla nk pekik kt telinga aku "
" habis tu siapa suruh berangan ?"
" mana ada aku berangan . tak baik tuduh anak yatim piatu mcm aku tau "
aku buat buat cemburut
" ermm .. itu je la modal kau . aku takkan terpedayalah "
Jaja mencebik , membuatkan aku tergelak halus . Mak Cik Senah dan Abang Zack hanya tersenyum nipis . aku melangkah keluar menghampiri meja Sarah dan datin . Sarah melambai lambai ke arahku . aku juga mengangkat tangan sebagai tanda menyapa .
" lama tunggu ? " soal Sarah sebaik aku datang menghampiri nya
" lama jugalah ,sejak dri restoran ni bukak lepas maghrib tdi . datin pun ada ? "
sudah gaharu cendana pula . saja aku bertanya sebagai mukadimah
" ya sayang . sebenarnya auntie yang surug Sarah buat appointment dgn Auf ni "
" oh yaka ? patutlah asyik call aje ajk jumpa . dapat arahan rupa rupanya "
Sarah dan datin tergelak
" duduklah Auf , kite sembang sembang "
" boleh tpi sebeluk tu kene order dulu "
aku mengeluarkan pen dan nota
mereka terpinga
" err , datin saya kerja kt sini . buat part time so nk order apa ? "
" oh yake ? rjinnya Auf ni ya "
YOU ARE READING
Dia Pilih Aku
ChickLitmangkuk ayun kauu ! laki poyo ! itulah gelaran yang familiar utk encik Ego . yelehh kata org dia pun dingin . so diringkaskan encik ego vs miss dingin ego kalah dgn rindu . yaa aku tau itu . ' Ash tolong lah kembaliii ! ' adakah aku yang dicin...