Dapur
Jimin povKitorang pun menuju ke dapur dengan kelajuan vampire.
Bile kitorang sampai,kitorang nampak Bts yang lain dah balik rumah dalam bentuk Vampire.
Apasal korang muncul kat sini????Tanya aq dan mendapatkan MinRa yang sudah pengsan.
Mian...tapi macam mana MinRa ade kat rumah kite????Tanya Jin.
Nanti Jimin hyung Terang... sekarang tolong bawak MinRa naik atas dan fikir alasan ape kite nak bagi kat die bile die dah bangun.....Kata Jungkook.
Aq mula mengangkat MinRa secara bridal style ke bilik aq.Badan MinRa jelas terasa sejuk waktu aq angkat die.
Lepas letakkan MinRa di atas katil aq,kitorang duduk atas lantai dan berbincang.
Okay.... now story to us.....Kata Rapmon.
Sebenarnya,nyawa MinRa dalam bahaya....sebab exo nak bunuh MinRa....dah itu belum tahu lagi yang sebenarnya MinRa nie soulmate Jimin hyung......Kata Jungkook.
Huh??? MinRa soulmate kau????Tanya Jhope.
Haah.... Jimin cuba pakaikan MinRa rantai Blue Crystal dan tiada sebarang effect yang jadi kat MinRa.Itu bermakna die soulmate Jimin.....tapi Jimin belum jadikan MinRa soulmate yang sah lagi.....Kata aq.
Jimin,ko x takut ke???nanti kuasa kau lemah.....Kata Rapmon.
Aq x kesah...asalkan...MinRa x dibunuh hanya disebabkan oleh Jimin......Kata aq.
Okay....ape kite nak cakap kat MinRa nanti bile die dah bangun????Tanya Suga.
Kook rase dah sampai masa die tahu yang kite nie Vampire......bagi tahu ke,x bagi tahu..... MinRa akan tahu jugak......Kata Jungkook.
Jimin setuju.....So,camna??? setuju????Tanya aq.
Okay....No hal....Balas Bts.
Skip
MinRa povAq serta-merta membuka mata dan aq melihat sekeliling bilik.
Huh....Aq kat bilik Jimin lagi.....Kata aq sendirian.
Betul ke aq Jumpa Vampire tadi????kalau betul diorang Vampire camna????ape aq nak buat????nak terima kenyataan yang aq berjiran dan berkawan dengan Vampire????atau aq buat hal sendiri dan hiraukan diorang????tapi kalau diorang Vampire kenapa diorang x pelahap terus darah aq????Pelbagai soalan yang bermain di fikiran aq.
Ape aq nak buat nie???Tanya aq sendirian.
Aq termenung menghadap tingkap,melihat langit.
Tiba-tiba aq terdengar bunyi pintu diketuk.
MinRa boleh kitorang masuk???Tanya Jimin.
YOU ARE READING
© He's Cold Vampire
VampireHighest Rangking - #2 in Vampire [Short Story] Cerita ini mengisahkan seorang vampire yang bakal mengambil alih tempat ayahnya sebagai King of Vampire. Tetapi,syarat untuk menjadi King of Vampire adalah kuasa mereka perlulah berada di tahap yang ter...