Chapter 5

288 51 8
                                    

Taehyung membuka matanya secara perlahan .

Aku dah mati ke?

Matanya melilau di segenap bilik yang serba putih itu. Ternyata di berada di hospital.

" Kau dah bangun? "

Ho-hoseok hyung? Macam mana dia boleh ada kat sini ...

" Kau pengsan tadi . Dah jangan nak acah amnesia pulak. Nasib baik aku sempat bawak kau lari . " Taehyung meneliti wajah Hoseok.

Jung Hoseok .. Lelaki itu dah 3 tahun menghilangkan diri . Tidak banyak perubahan yang berlaku kecuali tatu yang terdapat di leher Hoseok dan beberapa earings di telinganya. Bukanke Hoseok tak pernah tindik telinganya? Taehyung bertambah hairan.

3 tahun ..

Hoseok hyung nampak lain ..

" Aku nak keluar kejap .. kalau ada apa-apa chat aku. " ujar Hoseok sambil menepuk bahu Taehyung perlahan. Dia segera bangun.

Hoseok mencapai jaket sut di tepi katil Taehyung . Dia memandang Taehyung lama dengan eksperesi yg tidak dapat ditafsirkan sebelum berlalu pergi bersama keluhan berat . Hoseok yang Taehyung kenal selalu tersenyum dan berwajah ceria walaupun ada masalah . Mana pergi Hoseok yang lama ?

Taehyung masih statik dan tidak bersuara . Taehyung agak terkejut melihat tubuhnya dalam keadaan baik . Semuanya tak masuk akal . Macam mana Taehyung boleh survive dalam kemalangan yang teruk tu .

Soalan itu berlegar-legar di kepala Taehyung tanpa henti .

Apa semua ni ? First , aku nampak Hoseok hyung sedangkan dah 3 tahun aku tak pernah dengar apa-apa berita pasal dia .

Second , macam mana badan aku boleh elok je even dah terseret teruk .

Taehyung masih tidak dapat melupakan kesakitan sewaktu tubuhnya terseret di jalan tar . Kulitnya terasa seperti tersiat . Darahnya tidak berhenti mengalir keluar.

Semuanya berlaku terlalu pantas .Terlalu cepat .Tanpa disangka .Taehyung bingkas bangun menuju ke tandas .

.
.
.
.
.
.

Pantulan . Cermin .Tatu .

Speechless

Taehyung terkejut melihat pantulan wajahnya di cermin . Bertatu . Rambut merah . Serupa badboy .

Wait

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Wait . What the ... macam mana boleh jadi macamni ?!

" Aku dah belikan makanan . Makanlah . Aku tak nak kau pengsan lagi " suara Hoseok kedangaran dari luar pintu tandas mengejutkan Taehyung.

Taehyung tersedar daripada lamunannya. Dia segera mendapatkan Hoseok.

" Lepas makan kita keluar dari hospital ni . Aku tahu kau bencikan hospital . Nah , handphone kau . "

[ON-EDITTING] Different ( World ) Where stories live. Discover now