-18(ii)

158 30 0
                                    

Taehyung mula mempersoalkan tentang kehidupannya apabila dirinya tidak henti-henti menghadapi masalah . Taehyung bukanlah sekuat yang dia sangka . Dia hanyalah manusia biasa . Kadangkala lelaki berasal Daegu itu sering beranggapan dirinya seorang yang sangat malang . Ditimpa masalah tanpa henti .

Kekuatan Taehyung juga ada batasan .

Taehyung memandang orang sekelilingnya yang sibuk dengan hal masing-masing .

Seminggu dalam penjara tanpa cahaya matahari . Seminggu dirinya diseksa tanpa henti membuatkan Taehyung kelihatan sangat lemah .

Tubuhnya semakin kurus , terdapat banyak kesan lebam .

Bunyi hentakan kuat mengejutkan Taehyung . Dia memandang arah datang bunyi tersebut . Ternyata hanyalah seorang banduan baru .

Taehyung menutup matanya semula . Tanpa menghiraukan orang-orangnya di sekelilingnya dia terus tenggelam dalam dunianya sendiri sehingga tidak menyadari banduan baru itu merupakan orang yang sangat dikenali .

" kau nampak teruk "

Suara tu .

Perlahan-lahan Taehyung membuka matanya . Bebola matanya membesar tatkala melihat pemilik suara itu

K-kim Namjoon..

" One day , aku akan pastikan pengawal penjara tu mati "

Dingin . Lelaki berkelahiran Seoul itu hanya memandang Taehyung dengan pandangan kosong . Tiada sebarang riak yang ditunjuk . Kosong .

" Ma-macam mana kau boleh ada kat sini "

Hyung .

Taehyung menahan dirinya daripada bertindak terburu-buru .

Dia mesti tak kenal aku dalam dunia ni .Aku tak boleh panggil dia hyung ..

" Huh panjang citer . so aku pendekkan aku dikhianati oleh kawan baik aku sendiri . Tak sangka selama ni dia pengintip polis . Aku anggap dia macam hyung aku sendiri tapi see .. huh kawan semua takguna "

Taehyung tidak menuturkan sebarang kata sebaliknya dia hanya memandang Namjoon yang sedang leka dengan dunianya sendiri .

Taehyung dapat lihat mata Namjoon tersimpan rasa kemarahan , kebencian , kekecewaan , kesakitan .

" Kau .. ada kawan ? "

Taehyung agak terkejut dengan pertanyaan Namjoon .

" A-ada .. kitorang rapat dulu .. but tak macam sekarang .. aku dah 3 tahun tak jumpa dorang .. Aku harap aku dapat jumpa dorang balik .. "

Tapi Yoongi hyung dah mati ..

Macam mana kalau Yoongi dalam dunia aku pun dah mati?

Dada Taehyung mula terasa sakit memikirkan hyung yang berkelahiran Daegu betul-betul dah takda ..

Dia masih ingat lagi Yoongi sering meleteri atau lebih dikenali (mencarut) di hadapan Taehyung apabila dia melukakan diri sendiri .

Tiada siapa yang tahu Taehyung merupakan pembunuh ayahnya sendiri . Kecuali ..

Min Yoongi .

Min Yoongi lah yang berusaha menghapuskan segala bukti .

...

Flashback

" Kau . Layak . Mati . Orang Tua takguna "

Satu tikaman demi tikaman ditusuk di perut lelaki yang berusian 40-an itu . Taehyung terus menikam tanpa menghiraukan jeritan dan tangisan halus lelaki separuh baya itu .

[ON-EDITTING] Different ( World ) Where stories live. Discover now