-17

185 31 9
                                    

warning : typo everywhere , cursing , ayat pelik , drug use..
...
Tap Tap Tap

Tae .. Tae ..

Taehyung membuka matanya perlahan apabila suara itu tidak henti-henti bergema mengganggu ketenangan tidurnya .

Dahlah dirinya sukar untuk tidur di lantai penuh kotoran itu . Udara dalam ruangan itu langsung tidak membantu . Sangat terkedap langsung tiada cahaya matahari .

Bunyi derapan tapak kaki semakin menghampirinya .

Walaupun kepalanya sedikit pening kerana terpaksa mencelikkan matanya .

Nak tidur dalam penjara ni bukan senang . Pagi-pagi lagi dah kena buat kerja yang membebankan . Tanpa kehadiran Namjoon mungkin Taehyung takkan sekuat macam sekarang ni . Lelaki itu sedikit sebanyak membantu menaikkan semangat Taehyung .

" ehem "

Taehyung menggosok matanya . Bayangan lelaki di hadapannya itu kelihatan samar-samar .

" Tae , bangunlah "

" Jay kau buat apa kat sini?! "

" Shuh , jangan bising . " ujar Hoseok dalam nada berbisik .

Jari telunjuknya diletakkan di bibir tanda isyarat senyap . Hoseok memakai topeng mukanya semula . Sepertinya Hoseok telah menyamar menjadi salah seorang pengawal penjara .

Taehyung mengerutkan keningnya .

Kenapa dia panggil aku Tae ?! Jangan cakap nama V pun sama macam nama aku ?!

" Woi budak baru , kau diarahkan untuk jaga banduan 17 . Bukan banduan psychopath tu " ujar seorang pengawal yang berteg nama Jack . Cis siapa yang menggunakan nama Jack dalam Korea ni .

Hoseok tersenyum ke arah pengawal itu seraya menundukkan badannya tanda maaf .

" Budak baru memang selalu buat masalah . Bodoh . Sama macam banduan 12 tu . Dia selalu kena seksa dengan Tuan Bang tapi dia tetap tak nak mengaku bersalah . Kalau aku - "

" - berhenti bercakap "

Dingin . Suara Hoseok berbaur kemarahan dan kebencian yang semakin memuncak . Kalau tak disebabkan keadaanya yang mendesak dia pasti akan koyakkan mulut puaka pengawal penjara itu .

" What ? Wait .. kau baru je kurang ajar dengan aku ?! Hoi budak hingusan , aku ni sunbae kau !"

Hoseok menggigit bibirnya menahan kemarahan yang hampir membuatkan rancangannya gagal .

Tanpa berlengah , Hoseok mendekati Jack . Pisau tersedia di belakangnya.

" Hei budak aku cakap dengan kau lah ! Kenapa kau pakai topeng muka ? Kau menya- "

" Aku adalah mimpi ngeri kau . Suprise  motherfucker "

Dengan satu hayunan , pisau itu tertusuk tepat di perut Jack . Hoseok menekup mulut Jack untuk menghalang jeritan Jack. Rancangannya boleh musnah .

Hoseok menyedari lelaki itu takkan mati dengan mudah . Dia menarik keluar pisau tersebut dan menyasarkan ke leher lelaki itu pula .

Darah terpercik keluar . Akhirnya , tubuh Jack mulai lemah . Hoseok meletakkan badan lelaki itu atas kerusi berdekatan dengan perlahan .

Sementara Taehyung tidak berkelip . Apa yang disaksikan di hadapannya itu hanya berlaku di filem aksi .Tapi hari ni dia dapat tengok secara langsung .

Hoseok pula langsung tidak terkesan walaupun cecair merah itu terkena wajahnya . Reaksinya hanya datar . Tiada eksperesi . Hoseok mengambil kunci di poket Jack dan terus berlalu pergi ke arah Taehyung .

[ON-EDITTING] Different ( World ) Where stories live. Discover now