-20

252 37 11
                                    

Jiyun selesai menghabiskan proses jahitan leher Taehyung dengan sempurna . Luka itu terlalu dalam menyebabkan Jiyun mengambil masa yang lama . Peluru di kaki kiri Taehyung telah dikeluarkan .Suasana yang hening itu hanya ditemani bunyi kipas berputar .

Sepanjang Jiyun menjahit leher Taehyung . Lelaki berambut merah itu hanya mendiamkan diri tidak menuturkan sepatah kata pun. Pandangannya terhadap Jiyun kelihatan berbeza berbanding pandangan sebelum ini . Pandangan malas dan misteri .

Bukankah Taehyung nampak polos ? Ada yang pelik .. kenapa perangai dia tiba-tiba berubah ni .. Jiyun mula rasa seram sejuk apabila Taehyung tidak berhenti memandangnya. Sebaliknya lelaki itu semakin galak memandangnya . Tanpa rasa malu .

Sangat berbeza dengan sikap dia sebelum ini .

" Erm aku dah siap jahit . Aku nk ingatkan kau , jgn banyak gerakkan leher kau . Luka tu boleh terkoyak balik. So hati-hati , eo ? " ujar Jiyun perlahan . Bebola matanya tertancap ke arah Taehyung .

Reaksi Taehyung tetap sama .

" You know . Fuck Min Yoongi " desis Taehyung kasar .

" Aku tahu kau marahkan abang aku . But dia buat semua ni sebab terdesak . Kau tahu kan" Jiyun membalas pandangan Taehyung yang semakin tajam ke arahnya tatkala dia membela abang dinginnya itu .

" Muka kau sama macam dia buat aku menyampah tengok muka kau." Dingin . Pertanyaan secara tiba-tiba Taehyung membuatkan Jiyun terpanar seketika .

" Wait . A-apa maksud kau ? Siapa 'dia' "

Lelaki itu memutarkan bebola matanya seraya tersenyum sinis ke arah Jiyun .

" Min Nana lah . Siapa lagi kan . You know , Aku rasa muka kau yang cantik tu perlu dihancurkan sebab aku benci kau . Sama macam aku benci perempuan tak guna tu "

Taehyung merentap tubuh Jiyun kasar dan menghempasnya ke dinding berdekatan .Dia mencapai jarum yang digunakan oleh Jiyun untuk menjahit lukanya . Dia mencakar pipi putih Jiyun menggunakan jarum tersebut tanpa rasa bersalah . Taehyung menyeringai kepuasan melihat hasil tangannya membuahkan hasil .

" Gosh I miss this . Darah .. Its been a long time"

" Arghh !! Le-lepaskan aku lah ! Apa yang kau buat ni ?! Ke-kenapa kau tiba-tiba berubah ?! "

Taehyung ketawa kecil . Dia memberi pandangan penuh simpati pada perempuan di hadapannya ini . Pathetic.

" Sebab yang kau jumpa tadi tu bukan aku . Dia buat aku nampak lemah . Merayu depan abang kau . And yang paling menjijikkan ialah selamatkan Jeon tu ! " Taehyung terpaksa mengetap bibirnya menahan amarah .

" A-aku tak faham ! Apa yang kau merepek ?! "

" Kau tak perlu faham pun ."

Pipi Jiyun terasa pedih bila terkena besi kecil tajam itu . Rasa seperti kulitnya tersiat . Jiyun tak tahu apa yang Taehyung lukis dimukanya . Dia ingin melawan tetapi tidak berdaya . Taehyung tidak mengendahkan jeritan Jiyun sebaliknya terus 'melukis' muka Jiyun . Jarum itu ditekan dengan lebih dalam menyebabkan Jiyun mengerang kesakitan sekali lagi .

" Aku lebih prefer pisau daripada jarum ni but apa aku boleh buat . Dah takde senjata lain . So apa yang perlu aku buat adalah saksikan kau merana , perempuan takguna " jelas Taehyung .

" Ke-kenapa kau buat aku macam ni ?! Aku dah selamatkan kau ! Apa salah aku hah syaitan ! "

Jiyun cuba melepaskan diri . Tetapi kudrat seorang lelaki takkan boleh dilawan seorang perempuan . Jiyun hanya mampu berdoa Yoongi akan datang selamatkan dia dari syaitan bertopengkan manusia ni . Jiyun betul betul menyesal tidak membenarkan Yoongi membunuh lelaki psycho di hadapannya ini tadi .

" Salah kau sebab jadi kakak Min Nana . Perempuan tak guna tu . Kau tahu aku mula bencikan semua perempuan semenjak adik takguna kau tu tinggalkan aku . Dia hilangkan diri macam tu je bila aku mula sayangkan dia . Yang paling lawaknya sebulan selepas tu aku nampak dia dengan Park Jimin . Berpegangan tangan . Tangan jijik Jimin tu dah sentuh benda milik aku . Sebab tu jgk lah aku seksa dia "

" Ta-tak mungkin ! Aku kenal adik aku ! Dia takkan buat macam tu ! " jerit Jiyun sekuat hati . Bersungguh-sungguh membela Nana walaupun Nana lah punca penghalang Jiyun mendapat kasih sayang Yoongi .

" Stfu , woman ! Aku percayakan apa yang mata kepala aku tengok . So jangan nak ckp benda sampah macam tu lagi . Lagi satu , aku tahu kau dengan Nana bukannya rapat pun . Yoongi lebih sayangkan Nana lebih daripada kau kan ? Terima lah hakikat yang kau sama macam aku . Takde sape sayang kau , Jiyun . "

Kata-kata Taehyung bagaikan pedang menusuk hati Jiyun . Walaupun hanya kata-kata cukup membuatkan tubir mata Jiyun mula mengalirkan air mata kerana apa yang Taehyung cakap semua betul .

Jiyun benci nak mengakui perkataan menyakitkan Taehyung itu .

" Why diam ? Cat get your tongue heh babe ? Alolo siannya dia kurang kasih sayang "

" Siapa cakap dia kurang kasih sayang ? Aku sayang dia . Kau boleh pergi mati! "

-Bersambung-

[ON-EDITTING] Different ( World ) Where stories live. Discover now