-20(Flashback)

277 46 15
                                    

“ Awak tak penat ke jadi macam ni? ”

“ Maksud kau ? ”

“ Kalau awk sayangkan saya awak kena berhenti . Saya tak boleh tgk awak cedera lagi.”

“ It's not that easy. Kalau kau rasa hubungan ni tak boleh kekal . Kau boleh pergi . Aku tak boleh berhenti jadi geng KSP . Dorang keluarga aku. Aku tak layak untuk kau , Nana . Aku jahat. ”

“Aniya. Takde siapa yg betul-ii jahat atau baik . In fact, the control of the balance of good and evil is in all of our hearts. Mungkin awak dan kawan-kawan awak lost contact dgn humanity thats why lama-ii korang dah tak kesah langsung . Bagi korang nyawa org lain tak penting pun . This is just how people’s minds work, and how the world works. Awak tak pilih untuk jdi jahat. Hidup yg awak lalui dulu buatkan awak jadi jahat. "

...

“ In short , kau akan stay dgn aku forever? ”

“ Yes . Now and forever. Asalkan awak janji awak takkan cedera lagi ” ujar Nana seraya tersenyum manis .

Kau terlalu baik . You don't deserve samseng macam aku.

☆☆☆

" Tinggalkan dia atau aku bunuh dia "

" T-tak oppa ! Nana takkan buat macam tu! He can't live without me . Oppa jangan risau Nana boleh ubah dia . No one is truly bad . He's human oppa .. Dia perlukan Nana. "

" Haish .. "

☆☆☆

Aku keluar dgn Nana . Suruh runner hantar barang . Penuhkan stok kokain dgn morfin .

Hoseok memandang nota itu dengan pandangan kosong . Dia mengeluh kecil .

" Love is useless . Benda tu akan buat kau lemah je . Bila kau nak sedar , Tae-ah .. "

☆☆☆

BANG

" TAE!!! "

Sedas peluru tembus di perut Taehyung .

" N-nana .. Maafkan aku date kita hancur . Im- "

" Tae! Saya tak kesah! But pls .. pls bertahan . Awak dah janji awak takkan cedera!Tae!"

Taehyung menutup matanya rapat .

☆☆☆

" Woi woman . Kau nak boyfriend kesayangan kau tu mati ? "

" Apa kau nak ?! Lepaskan aku lah ! Jangan berani nak apa-apakan dia ! "

" Aku takkan . Tapi . Satu syarat . "
Lelaki itu mengusap pipi Nana perlahan . Nana cuba mengelak tetapi tidak berhasil . Lelaki tersebut mendekatkan wajahnya ke arah Nana . Sangat dekat hingga Nana dapat rasa hembusan nafas lelaki berambut oren .

" Be my girlfriend . "

Nana tersenyum sinis . Dia meludah tepat ke arah lelaki itu .

" Tsk , aku rela mati "

Lelaki tersebut mengelap wajahnya . Satu tamparan hinggap di pipi Nana .

" Kau rela mati? Tapi kalau boyfriend kau tu mati ? "

" JANGAN APA-APAKAN DIA! " jerit Nana . Kesabarannya sudah memuncak .

" Ikut syarat aku . " tegas lelaki itu .

Suasana menjadi hening .

" Okay . Aku ikut . Tapi kau kena ingat . Aku benci kau , bastard "

" I love u too sayang . " Dia sekali lagi mengelus pipi Nana .

Nana menepis tangannya . Jijik .

Maafkan saya ..

☆☆☆

" Argh .. "

Taehyung mengerang kesakitan . Bahagian perutnya terasa amat pedih .

" Tae! Kau dah sedar ! Kau okay tak ? "

" Mana Nana hyung .. "

Dia cuba bangun tapi dihalang oleh Hoseok.

" See ? Even kau selamatkan dia . Dia takde pun kat sini . Berapa kali aku nak cakap love is- "

" Aku taknak dengar apa-apa " Taehyung bingkas bangun dalam keadaan terdengkot-dengkot . Dia mencapai jaket biru miliknya .

Hoseok hanya mampu menggeleng .

☆☆☆

[ON-EDITTING] Different ( World ) Where stories live. Discover now