Part 4

79 3 0
                                    

Pada waktu pagi yang tenang , Farisha memulakan hari dengan niat kesekolah untuk belajar bersungguh sungguh .

Puan Zaharah memanggil anak kesayangannya yang masih berada di biliknya .Farisha bergegas turun ke bawah lalu meminum susu dan segera menyalam tangan Puan Zaharah .

Pakmad iaitu driver peribadi farisha yang sudah lama menunggu farisha selama 10 minit di luar .farisha menuju ke kereta milik mamanya iaitu Honda City berwarna biru dan farisha bersiap sedia untuk pergi ke sekolahnya .

Tepat pukul 7.00 pagi, farisha menuju ke tempat fav dia di kantin . kelihatan hanis sudah memunggu di situ . " lambat la kau ni , dah lama aq tunggu dari 6.48 pagi tau " kata hanis kepada farisha . "okay dah dah aku salah , aku bergaya lama sangat depan cermin untuk face to face dengan seseorang ni " kata farisha .

tiba tiba seorang pelajar lelaki duduk bersebelahan dengan farisha yang agak rapat jugak ialah Faris my future husband . Semua pelajar perempuan melihat mereka berdua kerana duduk rapat rapat . " malu nyaaa 😩 " bisik hati farisha . "faris awak ni saja nak buat macam ni , nak bagi tau orang kita ni macam ada ape ape " kata farisha kepada faris . " manada , eh jap awak ape kat pipi awak ni ? " tanya faris " mana mana ape dia " jawab farisha " hahaha tau takut cuma pipi awak segebu pau yang saya makan semalam hahaha😁 "kata faris . mengada gada la mamat ni tapi kalau dapat setiap hari macamni kan best, bisik hati farisha. "boleh tak awak jadi girlfriend saya buat masa ni sebab saya mahu balas dendam kepada Sofiya yang asyik mengedik gedik and disturb my life . maybe lepas ni kalau dia tau yang awak girlfriend saya dia takkan kacau hidup saya lagi" . kata faris kepada farisha . " omg series faris , ermm boleh ja im always beside you " kata farisha

"this time farisha , jangan sia sia kan peluang yang ada farisha bisik hati farisha . farisha tidak perasaan yang Hanis berada di hadapan nya dan Hanis sudah tahu semua nya . Habis lah aku mulut kepoh ni depan aku rupenya dari tadi bisik hati farisha .

bunyi loceng menandakan murid beratur di dewan untuk mengambil kehadiran . farisha dan faris berjalan bersama sama sambil berbual bual ke dewan .

Hanis yang sudah tidak tahan akan perangai farisha yang mengabaikan rakannya lalu hanis meninggalkan mereka berdua dan pergi ke dewan .

"best mengabaikan kawan untuk dating dengan faris tu ? " tanya hanis di kelas 5 arisotle " ala sory la tadi aku dibuai mimpi sampai terlupa kau " jawab farisha .

pada waktu balik , faris menarik tangan farisha " dah lupa ka ? kita ni couple sekarang " kata faris " ye lah ape ape jela awak ni " kata farisha .

tiba tiba sofiya and the wanababes lalu dihadapan faris dan farisha . Sofiya menjeling tajam kepada farisha kerana farisha seakan akan dekat dengan faris .

sofiya terus menuju ke bahu farisha . " jangan ingat kau boleh mengedik depan faris , aku sentiasa melihat dari belakang , jaga jaga kau farisha " kata sofiya dengan rasa dendam .

farisha mula takut akan sofiya , faris tidak tahu hal ini kerana dia sedang bercakap dengan rakannya semasa farisha dan sofiya berselisih faham . "its sokey farisha, sofiya tu tu jealouse tengok aku dengan kekasih dia tu " bisik hati farisha

"alamak aku tak tahu no telefon faris , macam mana nak dapat ni " kata farisha " pinjam phone mama la , cari no cikgu Aisyah and mintak dia no fon faris anaknya " kata farisha . farisha save no fon faris sebagai FARIS 💞 di dalam iphone 5S nya .

farisha terus membuka apps whatsappnya dan chat dengan faris . farisha mengadu pasal sofiya kepada faris.

"awak , faris tadi sofiya ugut saya supaya jangan dekat dengan awak lagi " kata farisha . " takpe , dia memang tak boleh tengok orang senang sikit , ignore it about she says to you and faris always for you " kata faris " omg kenapa suit sangat kita berlakon je kan , lain la kalau betul betul awhhh" kata farisha yang sudah berputik rasa cinta kepada faris .

pada pukul 8.00 farisha mengajak puan zaharah pergi ke Starbuck Coffee . farisha membeli choclate latte fav nya .

semasa farisha hendak pergi ke tempat duduknya disitu puan zaharah menunggu ,segelintir sekumpulan perempuan sedang melihatnya dengan sangat tajam sekali .

Rupanya geng Wanababes sedang memerhatinya dari tadi dia datang ke Starbuck Coffee . "

mama tengok sekumpulan perempuan kat sana tak habis habis tengok farisha , tau la farisha ni lawa and kaya tak yah la sampai macam tu hehehe " kata farisha kepada mama nya . " haah la mama pun perasaan tadi " kata puan zaharah . Puan zaharah menaik kan kening dan membuat muka tidak puas hati kepada mereka . " hahaha mama ni , pandai buat muka , give big clap hands to mama " kata farisha kepada mamanya . " jangan la kembang nanti mama and siapa nak kempis kan balik " kata puan zaharah "hahaha" kata farisha .

Mereka berdua balik bersama sama ke rumah pada pukul 9.30 malam 💞 .

You Still In My Heart , SayangWhere stories live. Discover now