Pada awal pagi farisha terdengar perkataan "kebakaran " dari mulut cikgu Fauziah.
Kringggg kringgg kringgg , "hanis jumm pergi padang , latihan kebakaran ni " kata hanis ." hermmn, dah agak dari pagi tadi mesti ade latihan kebakaran ni , aduu malas la dah la ngantuk ni and nak dengar lagi cikgu qamilia tu membebel aduhh . kalau aku terperangkap dalam sekolah nanti suruh faris selamatkan aku bole? dia tolong angkat aku bawak keluar hehehe " kata farisha kepada hanis .
"farisha! kelas 5 faraday dah jalan tuhh! cepat laaaa kata rindu nak tengok dia ,cepat peluang keemasan ni " kata hanis.
" okay cepat jummm and why semangat sangat dia lari , latihan je kut ! " kata farisha
"tengok bf sape tu , maybe gf dia ajar kut sebab gf dia tu macam little kid so why not " kata hanis .
"omg , that so lucky dapat pelukan dari abang bomba nasib baik student cina kurang sikit jeleznya hehe " bisik hati farisha .
farisha memandang ke arah sebelah iaitu kelas 5 faraday . "haishh , faris marah la sofiya tu dia duduk sebelah kau and pegang pegang lagi tangan kau tu and aku pun belum buat macamtu kat kau lagi sebab bukan muhrim " mencebik mulut farisha .
" nak je aku report , kat cikgu Fathimah sebab ade orang berkelakuan sumbang kat sini , tapi nanti faris kena jugak kesian diaaa " bisik hati farisha .
setelah tamat penerangan tentang kebakaran dari pihak bomba . tiba tiba sofiya and geng wanababes lalu dihadapan farisha . Sofiya dengan sengaja melanggar bahu farisha dan mengakibatkan farisha tejatuh di atas lantai yang agak kotor . "aduhhh , takguna kau sofiya aku tak kacau hidup kau pun kan "kata farisha dengan rasa geram .
tiba tiba faris datang membelakangi farisha sambil menghulurkan tangannya yang putih itu ."give your hand , dan saya akan angkat awak" kata faris yang dikelilingi pelajar sekolahnya .
tiba tiba sofiya menepis tangan faris " why you like this , dia tak layak ditolong dan wajib tinggalkan saja ,menyampah pulak dah macam pengemis duduk atas lantai . eiuwww " mencebik mulut sofiya .
Sofiya menarik tangan faris dan meninggalkan farisha tanpa ditolongi . faris yang sudah tidak boleh berkata apa dan berbuat demikian kerana mulut sudah ditutup dan tangan dipegang .
Bergelinang air mata farisha jatuh di pipinya . hanis sebagai kawan ,harus memujuk nya di suatu tempat yang agak senyap sedikit .
" aku tau yang ni bukan salah faris , semua salah perempuan neraka tu . aku nampak faris yang tidak boleh buat apa apa kerana semua dikawal oleh geng sofiya tu . kalau aku tau jadi begini aku takkan bersama dengan faris tu " sebak hati farisha .
" sudah la , you must strong farisha . jangan bagi sofiya tu pijak -pijak kepala kau , kau kena bersuara " kata hanis .
farisha menuju ke tandas untuk membersihkan baju sekolahnya yang terdapat sedikit kekotoran . farisha pulang ke kelas dengan rasa kesedihan yang melampau .
"tunggulah Sofiya nanti aku report kat cikgu , yang telah apa yang kau lakukan selama ini " bisik hati farisha .
YOU ARE READING
You Still In My Heart , Sayang
Randomstory ini mengisahkan antara farisha and faris ,suka duka sering menimpa walaupun apa jua yang berlaku pada mereka . Mereka melalui dengan tekad hati diri sendiri . walaubagaimanapun, masalah menjadi halangan untuk mereka bersama , mereka tetap ber...