SPM mula mendekati Farisha , "Macam mana ni Addmath still aku lemah and selalu dapat 50% kebawah " bisik hati farisha "esok nak jumpa faris la sebab dia sorang je yang sanggup layan karenah aku dan ajar aku subjek Addmath nih " bisik hati farisha .
Anis , Sarah , Zarina dan Husna mendekati farisha di dewan . " kenapa korang semua ni , buat muka macam nak gaduh apasal , ingat lawa hahah " kata farisha .
" kau couple ehhh? " kata husna "haah camna tau ni , glamour nya aku kat sekolah ni , semua orang nak tahu pasal aku haha " kata farisha " eiuwww , pelis la " kata Zarina " Dengan siapa doh ? apesal tak share do ? " tanya Anis kepada farisha .
" nak share la ni haha dengan faris kesayangan ku lah sapa lagi " kata farisha dengan sekuat hati kerana bagi geng Sofiya and the wanababes dengar and rasakan haha rasanya hampir kesemua yang duduk berhampiran farisha dengar perbualan mereka .
"Dengan budak 5 faraday tu kan , oh tu mamat yang markah paling cemerlang Addmath mase hari kecemerlangan tahun lepas tu . dah la hensem ,putih, tinggi and kaya kot macam idol korea and memang sesuai sangat dengan kau yang lawa begini , jeleznya takpe , takpe . tahniah farisha kerana sudah mengambil hatinya hahaha and tersangkut juga akhirnya " kata sarah kepada farisha .
hai Hanis , rancak bercerita kalau tak da aku " kata hanis " takpe dalam kelas aku cerita , K " kata farisha yang baru sedar , yang hanis tiada bersebelahannya semasa rancak bercerita tadi .
"Perhatian murid tingkatan 5 , SPM masih tinggal 50 hari je okay , bersiap sedia dari sekarang . jangan malas malas lagi lagi yang murid lelaki kelas 5 Newton tu " . kata puan Melati kepada murid tingkatan 5 di dewan sekolah SMK bandar putera . "alamak macam mana ni , addmath still tak bole pickup . " bisik hati farisha .
Waktu balik , Farisha menarik beg Adidas berwarna hitam faris . " aipp jangan lupa , faris perjanjian kita " kata farisha ". faris terus memusingkan badan nya ke hadapan farisha "omg hensem nya kau bila penat penat balik sekolah , nak je aku lap peluh kau didahi tu ,eh tengah dikelilingi orang ramai , tak pasal pasal kene merempat dalam bilik disiplin nanti hahaha 🤕 " bisik hati farisha
"oh haah la , bye wei " kata faris kepada Syazwan rakannya . " awak tolong saya ajarkan Addmath , tinggal 50 hari je untuk SPM tolongla ... 😁" kata farisha kepada faris " yela yela nasib baik hari ni ada mood untuk ajar orang, dah dah jangan buat muka comel depan saya nanti gugur iman saya semua haha 💕 " kata faris kepada farisha .
Geng Sofiya and the wanababes memerhati mereka dari belakang yang sedang mengulangkaji di Kantin .
"padah betul , kau farisha , tunggu lah apa yang terjadi nanti sebab tadi kau dah over sangat nak bagi tau aku pasal kau dah couple dengan faris , tunggu farisha tunggu " kata sofiya dengan rasa iri hati .
keesokkan hari nya , faris ingin bertemu dengan farisha di suatu tempat untuk memberitahu hal yang penting kepada farisha . "
"farisha boleh tak awak jadi girlfriend saya yang sebenar ,sebab dah takperlu nak berlakon depan semua orang and bila saya tengok muka awak sejuk sahaja , saya melihat 💞😍😘 " kata faris .
" sebenarnya dari haritu saya nak cakap pasal hal ini , rupenya awak pun sama hehe , saya okay je janji kita tidak mengabaikan pelajaran okay " kata farisha . " okay sayang ... opsss . bole faris panggil farisha sayang tak ? " kata faris . " ala jangan la tu dah melebih tu , malu laaaa 😄 " kata farisha . " ala nak jugak and awak pun kene panggil saya sayang jugak " kata faris . " haha yela yela , ape ape jela , Sayang ...opss " kata farisha " hahah kantoi suka faris jugak " kata faris ." takya la , dah dah countinue the addmath okay !" kata farisha .
mama ! puan zaharah terkejut akan jerita anaknya " astaga kenapa jerit jerit nih tekejut laa" kata puan zaharah .
" mama ade orang ni kan suka pada farisha " kata farisha yang sudah feeling melebih lebih " hah! sapa ni yang telah merebut hati anak mama sorang nih , bagi la tau mama " kata puan zaharah .
"Anak cikgu Aisyah yang farisha pergi kelas tambahan dia masetu , anak dia tu ,nama Faris dia pandai Addmath tau " kata farisha " bagus la tu , nanti belajar dengan dia sama sama . kalau couple dengan faris tu jangan sampai lupa pelajaran okay , Mama paham kamu tiada kasih sayang seorang lelaki kerana papa yang masih belum pulang dari luar negara kerana ada hal pekerjaan disana " kata puan zaharah .
"okay mama ! i dont want forget about SPM ! , rindunya papa ! when papa will back home mama ? " tanya farisha " mama pun tak tahu , papa kata kalau dia telefon tu bermakna dia dah nak balik Malaysia dah " jawab puan zaharah .
"ohh okay la mama terima kasih kerana menjadi tempat meluahkan semua perasaan farisha kepada mama , bye nak naik tidur dulu mama selamat malam " kata farisha kepada mamanya .
YOU ARE READING
You Still In My Heart , Sayang
Randomstory ini mengisahkan antara farisha and faris ,suka duka sering menimpa walaupun apa jua yang berlaku pada mereka . Mereka melalui dengan tekad hati diri sendiri . walaubagaimanapun, masalah menjadi halangan untuk mereka bersama , mereka tetap ber...