Kapitel 9

487 15 1
                                    

Martinus perspektiv:

Jag tro att jag har blivit en player. Den kyssen som kändes som jag vet inte vad. De var den bästa någonsin. Min och Matildas kyss. De är den jag tänker på när jag kysser alla andra tjejer.

- Ej du Madeleine säger jag.

- Aa vad är det?  Svarar hon.

- Vill du hänga senare idag?

- A men visst.

- Här e mitt nummer säger jag och ger henne en lapp samtidigt som jag blinckar med ena ögat.

Jag går därifrån och springer ner till skolgården för att möta upp Marcus.

Jag vill ha Madeleine. Vill jag ha henne ska jag ta henne. Matilda är en hora, slampa en bitch helt enkelt. Jag vill inte ha henne. Hon vill ha mig och det är därför jag ska bröja bli dum mot henne.

Marcus perspektiv:

Fuck fuck fuck! Jag hånglade med Matilda. Och Hon bah "Glöm att detta hände du säger ingenting om detta." Eller kanske inte exakt så men typ iaf.
Jag tycke de var bättre än vad andra gör fan.

Matildas perspektiv:

Vad gör jag med mig själv! Jag har redan problem med Martinus och så kommer jag fram till Marcus och så hånglar vi! Asså faaan! Pallar inte med mitt liv. Hoppas bara Marcus glömmer bort allt.

Vad gör jag om jag får känslor för Marcus? Men det kändes liksom inte lika dant som när jag och Martinus. NEJ MATILDA! DU E HELT DUM I HUVUDET! Varför tänker du på Martinus i varje jävla gång. Jag e så dum. Fan.

Martinus perspektiv:

Jag väntar just nu på att Madeleine ska komma ut frpn byggnaden. Efter en stund ser jag hon komma mot mig jag bröjar gå mot henne. När vi möts så hinner hon bara säga

- Hhee... innan jag sätter mina läppar mot hennes.

- Ehm oj förlåt. Säger jag och kollar in i hennes ögon.

- De gör inget. Men du säger hon och tar tag i min tröja. Jag gillade det slutar hon meningen med.

Jag hinner inte svara förrens hon kysser mig. De ända jag kan tänka på är Matilda. Vi övergår sedan till hångel.

Matildas perspektiv:

Jag går ut från byggnaden. Så fort jag går ut ser jag Madeleine och Martinus hånglandes. Jag blir ledsen. Jag går snabbt förbi och känner hur tår efter tår ramlar ner för min kind. Fuck! Martinus sluta höra sp att jag gråter hela tiden. De är som om jag gråter för att jag har känslor för dig men det har jag inte. De är jag säker på.

Jag kommer hem. Slänger ner min väska på holvet och springer upp för trappan och in i mitt rum. Jag slänger mig i sängen och gråter jag ligger där och gråter en stund. Jag bestämmer mig sedan för att ta en dusch. En dusch hjälper alltid.

När jag är klar känns det som om det ligger vikter över mig. Duschen hjälpte inte. Jag tar på mig träning byxor. Jag ska bara ut med Bernad en snabbis. Mormor kommer säkert snart och hämtar honom. Jag tar på honom en sele och tar på mig ett par svarta tränings skor och går ut.

Jag går till parken som jag och Martinus träffades för första gången. Jag ser några tjejer som kollar på mig lite extra. Jag går mot dom och dom börjar bli lite fnittriga som vissa blir när jag träffar dom de är säkert fans.
När jag kommer fram till dom säger jag.

- Heej.

- Omg e du Matilda?!

- Ja de är jag. Säger jag och dom bröjar gråta lite.

- Asså får jag ta en bild med dig? Säger en annan.

Jag står där och har trevligt tillsammans med dom så kommer sen en fråga som gör mig ledsen.

- Är du och Martinus Gunnarsen tillsammans?

Jag får en lätt chok tror folk ärligt talat att jag och Martinus är ett par?

- Ehm.. Nej de e vi inte. Svarar jag kort.

- Men varför!? Ni är så söta på bilden på insta säger hon.

- Vilken bild? Säger jag och kollar frågandes på dom.

- Denna säger en tjej och håller upp mobilen mot mig.

Jag kollar på bilden. De är när jag och Martinus går mot en avlägsen gata. Den gatan jag kysste Martinus. Där han kysste mig. Faan.

- Ehm vi skulle ju bara prata om våran gemensama vän som mår dåligt. Ljuger jag fram.

- ää okej.

- Jag måste gå nu kul att träffas säger jag och ler mot dom.

***

Oh fuuq. Vad fan asså. De ska ju alltid bli problem eller hur?

Hur ska dom lösa detta nu då?

Sorry men för att det inte blev ett avsnitt igår eller i måndags men de har vart mycket denna vecka i skolan!❤

HAVE A NICE DAY!❤🍌🍍

Marcus? Martinus?Where stories live. Discover now