Martinus perspektiv:
När jag kommer hem möts jag utav min bror Marcus. Hans flin e stort. Tänkom han lyckades få Matilda på fall? Har han fått henne i säng?
- Hej säger jag.
- Tjo. Gissa vad
- Vad har du gjort?
- Jag låg me Mati... säger han innan jag stoppar honom.
- VÅLDTOG DU HENNE?! Jag var arg riktigt arg. Matilda jag som trodde eller nej jag har bara drömt om henne inget annat. Hon gillar mig ändå inte. Jag kan ju bara ta o ligga med Madeleine.
- Hahha nej men hon e jävligt bra i säng. Varför så arg? Du gillar henne eller hur? Säger han och kollar på mig.
Jag kollar ner. Hans flin e stort. Jag vill bara smälla till honom. Jag kan inte svara på frågan. Jag e ingen player. Eller? Jag gillar Matilda. Madeleine är liksom som ett sätt för mig att sluta tänka på hennes havsblåa ögon, hennes kropp, Matildas ögon. Hennes kropp.
Jag håller på att bli en player igen! Fack! De e fan inte lika lätt som jag trott. Marcus har nog rätt. En player är alltid en player..
Jag svarar inte på hans fråga utan går upp på mitt rum och stannar där hela kvällen. De ända jag gör är att fundera. Olika tankar kommer upp i huvudet. Jag är en player som inte kan ändra på sig. Ingen player kan. Ingen Fuckboy kan.
Jag lägger mig i sängen och det knackar på min dörr till rummet.
- Kom in! Säger jag ganska högt. In kommer Marcus.
- Jag vet varför du inte svarade. Jag vet varför du inte åt middag idag. Jag vet varför du ska sova tidigare än vanligt. Du vi må vara olika men du är den jag känner bäst och den jag känt längst. Du e inte bara en bror du är min tvillingbror. Jag vet att du är en player. Du är som mig. Vi är the twins players som dom kallade oss i vår förra skola. Låt oss vissa vilka vi är nu. Här i Sverige. Äru med mig? Säger Marcus. Han har fel är de första som kommer upp i huvudet. Men ändå säger jag Ja och nickar.
- Bra brorsan imorgon vissar vi vem som bestämmer. Den som får flest hångel med tjejerna i skolan får 300 kr.
- visst svarar jag kort. Medans Marcus går ut ur mitt rum.
Matildas perspektiv dagen efter:
Jag vaknar upp utav att dörren där nere smälls igen. Jag kollar på klockan och ser att den är 07.55 och skolan börjar 08.15. Jag skyndar mig in på badrummet och fixar iordning mig. Ett par svarta byxor och en vit lite mer fin tröja fick de bli snabbt springer jag ner för att fixa frukosten. En snabb avokado macka fick de bli och jag springer åter igen upp till badrummet där uppe för att lätt lägga på lite mascara och borsta igenom mina ögonbryn och hår. Kollar mig i spegeln och springer ner för trappan och in i hallen. Tar på mig mina vita Nike skor och en svart jacka. Tar min väska och börjar gå mot skolan. Full fart. Eftersom klockan var 08.07.
Väl framme i skolan efter 7 min så börjar jag tänka på mitt och Marcus sex. Jag skulle inte falla för någon. Vad är det som händer första skoldagen? Jag ligger med en person jag känt i några få dagar! Och vad tänker Martinus om detta? Eller vänta va? Martinus var ju facking med på skiten. Och varför bryr jag mig om han! Stackars Madeleine som föll för Martinus... jag måste snacka med henne. Jag går till mitt skåp och möts utav Martinus och Madeleine. Dom står och hånglar bredvid mitt skåp. Va fan!? Jag harklar mig och säger
- Ursäkta att jag stör men kan ni flytta på er lite?
Madeleine skrattar lite men drar Martinus med sig och dom flyttar sig till skåpen lite längre ifrån mitt. Jag lägger in mina grejer och känner helt plötsligt varma händer på mina höfter och någon som andas i min nacke. Jag äcklas direkt av honom, Marcus. Jag tar min ena hand och knuffar bort honom och han tar ett par steg tillbaka. Jag smäller igen skåpet högt så han fattar att han inte kan leka med mig längre och ingen ska heller göra det!
- Jag vet att du tyckte om det som hände mellan oss i sängkammaren. Och snart får hela skolan veta och kan få se en liten bild eller så.
Jag tvingas vända mig om. Jag ville egentligen inte se hans fula flin något mer men de där med bilder fick mig att tvingas vända mig om och möta hans flin.
- Ursäkta vad facking menar du!? Vad för bilder? Och du kan dra åt helvete! Eller inte bara du utan din jävla tvillingbror Martinus kan du ta med dig också!!!
- Haha visst gör som du vill bilderna lär dock komma ut på internet snart om du inte ändrar dig och gör allt som jag och Martinus säger. Då kan jag lova att inte sprida bilderna på den lilla horan Matilda! Och hur skulle de se ut på din blogg då?
Han hota mig alla andra elever hade redan gått in så de var bara jag och han som stod där. Min blogg skulle förstöras om naken bilder på mig kom ut.
- Du kan omöjligt ha bilder på mig vem skulle tagit dom bilder isf?
- Jag sa ju att Martinus var oss Madeleine men i själva verket var han i min garderob och tog kort på den lille oskyldiga Matilda! Du kan säga adjö till kändis livet för när bilderna kommer ut är du körd!
Marcus går en bit och jag tänker till sist när han gått några steg säger jag bara
- Okej! Jag gör som ni säger men då får ni lova att ta bort bilderna!
Han vänder sig om och jag möts utav en flinande Marcus som bara säger visst och börjar gå mot klassrummet. Jag har ingen lust med skolan helst vill jag bara gå hem och gråta ifred...
***
Hoppas att de inte har vart så jobbigt att vänta på denna delen av boken! Ber om ursäkt för att ni behövt vänta så länge! Men jag tappade helt enkelt lusten där ett tag men jag hoppas att jag har hittat lusten igen nu!
En sak till!
TACK TILL 2K LÄSNINGAR PÅ DENNA BOKEN!!!
de är helt stört och jag kan bara säga tack så hemskt mycket!! De betyder otroligt mycket!!
Tack och ha en bra dag! <3
YOU ARE READING
Marcus? Martinus?
FanfictionMatilda ska börja i 9:an. Hon är precis som alla andra tjejer i sin ålder. Men något ändras detta året kommer allt ändras. Inga players, Inga badboys detta året ska bli annorlunda. Hon ska satsa på skolan och skita i alla idioter till killar. Martin...