Matildas perspektiv:
- 2 dagar kvar av sommarlovet-
Jag vaknade utav att solen trängde sig igenom och lös rakt på mina ögon. Jag orkar ärligt talat inte gå upp. Jag drar över täcket över huvudet och försöker somna om. Tills jag hör en röst.
- Vakna sömntuta.
Jag vet exakt vem det är. Min 10 åriga lillasyster Majken.
- Åh Majken, kan jag inte få sova?!
Jag hör att hon fnissar tillsammans med någon. Det är säkert Michael min lillebror som är 5 och ett halft ungefär.
- Nä det får du inte svarar hon och försöker vara cool eller något sådant.
- Kan ni inte lämna eran storsyster ifred?
- Nä mamma sa att du var tvungen att gå upp säger hon.
Mamma sa och mamma sa hon säger fan mycket tänkte jag.
- Lämna mig ifred så jag kan få ta på mig något vettigt säger jag.
Sen hör jag hur dom går ut och stänger dörren. Fan vad bra dom glömde inte att stänga!
Jag går upp och tar på mig ett par mjukis shorts och en T-shirts från H&M med en text där det står "God morning"
Jag går in på toaletten som finns i mitt rum. Jag tvättar händer och ansikte sen lägger jag på en kräm på ansiktet.
Jag går ut från rummet och går ner för trappan in i köket. Jag fixar en smoothie och en skål med yoghurt och müsli. Sätter mig ner vid bordet på platsen närmast fönstret.
Lite längre bort gatan ser jag en flyttbil. Jag ser en kille i min ålder han har kort hår på sidorna och lite längre på toppen av huvudet som är lutat åt ena sidan. Han ser väldigt bra ut. Jag får kort ögonkontakt med honom men jag avbryter den. Sen efter ett tag kommer någon som ser ut att vara hans tvilling? Han är ungefär lika lång som han andra och har samma frisyr fast hans hår på toppen av huvudet ligger bakåt. Han ser väldigt söt ut. Men jag ska inte falla för någon igen. Inte på bara utseende iaf.
Jag äter upp och diskar efter mig. Sen går jag upp på mitt rum och stänger dörren. Lägger mig ner i soffan och tar fram min lapptop och sätter på The Vampire Diaries säsong 2 avsnitt 16 av 22. Jag älskar serien.
Jag funderar sen på att gå en promenad med min hund Bernad. Eller egentligen är han min mormors men jag ska passa honom för en peng sa hon iallafall. Haha min mormor är för snäll trotts att jag inte behöver pengar för att jag kännar det på min blogg som jag haft i snart 1 år. Jag är på top 10 listan över bloggare i sverige då.
Jag tar på mig ett par svarta tränings byxor och tar på mig ett vanligt träningslinne som är svart. Och såklart en svart bh. Jag tar mina svarta träningsskor från Nike. Tar på Bernad en sele som är svart. Jag känner att både jag och bernad är svarta idag.
Jag tänker att jag går till parken med Bernad.
Martinus perspektiv:
Tidigare idag då vi lastade ut lastbilen såg jag en tjej som kollade på mig. Vi fick ögonkontakt i någon sekund innan hon avbröt den och Marcus kom.
Jaja vi har lastat upp allt och jag o Marcus får änkligen egna rum. Som är typ lika stora mitt är lite större men det märks inte.
Jag känner att jag behöver ta en paus från allt upp paknings grejer och lådor o så vidare. Jag tar på mig mina guldiga och min vita jacka och går ut. Jag hör en dörr öppnas och Marcus sticker fram huvudet.
- Vart ska du?
- Vet inte. Jag ska mest bara ta frisk luft säger jag och ler.
- Ää okej ses sen! Svarar han snabbt och kort. Så ser jag att han går in på rummet igen.
Jag går ut och går en bit tills jag ser en park. Jag ser hon som kollade på mig i morse med en liten hund. Hon sitter där och håller på med mobilen.
Vad ska jag göra hon ser väldigt het ut. Jag bara står där och kollar på hon.
- Heej? Säger hon till slut.
- Ehm Hej säger jag och ler.
Jag går fram och sätter mig på bänken.
- Vad heter du då? Får jag fram.
- Ah det vill du allt veta säger hon och kollar på mig kaxigt.
- Ehm jaja jag heter iaf Martinus och har flyttat från Norge till hitt i Göteborg.
- Jaha, Trevligt att träffas antar jag säger hon.
- Men kan du inte säga vad du heter? Säger jag och ler samtidig jag kollar på hennes havsblåa ögon.
Hon kollar på mig och säger.
- Jag heter Matilda och nu måste jag gå.
- Hm Okej Hej då!
- Hej då... säger hon och sätter i sig hörlurarna.
Den där tjejen ser riktigt bra ut. Och hennes namn är så vackert.
Jag bestämmer mig för att gå hem igen.
***
Så första kapitlet ute vad tyckte ni?
:)
YOU ARE READING
Marcus? Martinus?
FanfictionMatilda ska börja i 9:an. Hon är precis som alla andra tjejer i sin ålder. Men något ändras detta året kommer allt ändras. Inga players, Inga badboys detta året ska bli annorlunda. Hon ska satsa på skolan och skita i alla idioter till killar. Martin...