Matildas perspektiv:
Jag vaknar utav att mobilen plingar till. Det är alarmet som ringer. Fan vad jag önska att jag slapp skolan. Idag ska jag stå ut med att Martinus och Marcus står och hånglar upp tjejer. Jag vet inte varför men det känns. Speciellt när jag ser Martinus. Jag gör det jag alltid gör på morgonen tiden rullar förbi och det blir alltid lika stressigt till skolan.
Jag går till mitt skåp och tar mitt block och penna då vi ska ha mentorstid. Jag går till salen och efter en stund kommer Annika. Hon sätter upp ett papper på tavlan där det står vart vi ska sitta. Jag kollar på pappret det står att jag ska sitta längst bak i mitten raden och jag ska inte sitta bredvid vem som helst. Jag ska sitta bredvid fucking Martinus! Jag går och sätter mig längst bak och lektionen har börjat. Marcus är redan i salen men inte Martinus. Tiden går och efter 10 minuter kom han in springandes. Han såg chockad ut eftersom jag tror att han inte visste att vi skulle byta platser. Han står där Annika skäller ut honom och säger sen att han ska sätta sig bredvid mig.
Jag överlevde lektionen men asså fuck vad jag hatar han. Men ändå blir jag liksom konstig eller det känns konstigt i magen och jag kan inte sluta skola på honom då och då.
Äntligen kom vi till sista lektionen och det va idrott. Läraren snackar om ett grupparbete om hälsa som man ska göra 2 och 2. Han babblar upp massor utav namn sen till sist säger han" Matilda och Marcus eller nej jag menar Martinus" seriöst det kan liksom inte bli värre. Lektionen slutar och det ända vi gjorde var och snacka om grupparbetet.
- Ey du Matilda! Halvt ropar Martinus bakom mig. Jag vänder mig om.
- Vad vill du?
- Undrar bara ifall vi ska plugga oss mig?
- Sorry gubben men jag ska fråga ifall jag kan hoppa in i en annan grupp så jag slipper dig!
- Asså seriöst! Du fattar inte att jag inte är som min bror!? Han låg med dig för pengar okej!? Jag har inte tagit några bilder på dig så dom finns inte. Du har haft förutsatta meningar om mig. Så snälla gör denna jävla uppgiften med mig så kanske vi lär kanna varandra bättre. Säger han. Det fick mig att tänka till. Han kanske har rätt.
- Okej fine! Vi går till dig och gör klart den jävla uppgiften!
Han nickar och vi börjar gå mot hans hus... i en stel tystnad...
***
Sorry för ett kortis kapitel!!!
Men nu till hela grejen! Imorgon kommer jag släppa en bok! Som heter The Baddest Girl In The World! Det är handlar också om M&M plus en Tjej som heter Mathilde. Och det är min överraskning till er! Eftersom vi har nått 3000+ läsningar och 150+ röstningar på denna boken!! Det är helt sjukt för mig! Själv tycker jag boken är krånglig men det verkar vara många som tycker om denna boken!
Men iaf imorgon klockan 20.00 kommer första delen av The Baddest Girl In The World | M&M
Ber om ursäkt för detta korta och tråkiga kapitel men en fråga? Tror ni det är en bra idé för Matilda att följa med Martinus hem?...
Aja tack så jävla mycket älska er <3
YOU ARE READING
Marcus? Martinus?
FanfictionMatilda ska börja i 9:an. Hon är precis som alla andra tjejer i sin ålder. Men något ändras detta året kommer allt ändras. Inga players, Inga badboys detta året ska bli annorlunda. Hon ska satsa på skolan och skita i alla idioter till killar. Martin...