Matildas perspektiv:
Tiden går långsamt. Som vanligt äre jag som låter mest i klassrummet samtidigt som de är jag som lyssnar mest. Jag och Agnes låter alltid mest men idag nu på morgonen sa hon inget utan mest inspekterade Marcus.
Vi skulle snart ut på skolgården och äta bulle eller snarare en brödbit som är rund. Och så får man alltid festis som alla andra små barn ska spränga.
När de dags att gå ut på skolgården går jag först ut och Agnes efter. De är nästan som om jag och Agnes är dom som alla kollar på hela tiden de känns som om vi tar all uppmärksamhet. Jag tackar ju inte nej till det. Vi går ut och tar varsin festis och bulle.
Vi ställer oss med 2 andra tjejer. Madeleine och Rebekah dom tjejerna som kanske räknas som fjortisar eller så. Jag och Agnes e väl mer bad eller vad man ska säga. Vi går på fester och så. Alltså inte så att vi driker oss ass fulla varje helg men det händer väl varanan månad att vi går på en fest eller så. Mina föräldrar bryr sig ärligt talat inte så mycket.
- Vad tycker ni om dom nya killarna frågar Madeleine.
- Dom e as gulliga dom ä ju iaf inte fula säget Agnes
- Asså jag dog när jag såg dom asså så söta!
- Mm mumlar jag.
- Asså vad har hänt med dig Matilda?
- Ja jag undrar det också. Du var som vanligt ända tills du så Marcus och Martinus!
- De e inget säger jag surt.
- Matilda vet du vem jag chippar dig med?
- Nä sa jag och kollade upp och log lite.
- Jag skulle chippa dig med Martinus! Säger Rebekah och dom andra bah
- OMG JA ELLER HUR?!
Mitt leende försvinner snabbt och jag går därifrån samtidigt jag driker på festisen.
Jag hör dom snacka om mig jag bryr mig ärligt talat inte. Faaan att allt ska hända mig.
Marcus perspektiv:
Jag ser hur Matilda går tillbaka till H - Huset. Vad hände hon såg ärligt talat lite ledsen ut.
( Tinus = Martinus )
- Tinus? Säger jag och kollar på honom.
- aa vad är det?
- Ä inget men jag sticker bara på toa sa jag. De var nog ingen bra Idé att säga till Martinus att jag ska till Matilda och kolla vad som hänt.
Jag går mot H - Huset med snabba steg. Jag går upo för trappan och hör snufftande bakom skåpen.
- Matilda? Säger jag.
Matildas perspektiv:
Vem sa mitt namn. Mina kinder är blöta jag grät igen för Martinus kan alla bara sluta upp med att chippa mig och Martinus. Jag och Martinus kommer aldrig bli något. Jag vill ha Marcus ingen annan.
- Matilda?! Hörs en orolig röst. En röst jag känner ingen. Marcus röst.
Jag kollar upp och ser Marcus. Jag ställer mig upp och säger.
- Marcus, jag vill ha dig. Nu.
Han svarar inte utan kollar på mig. Jag går fram till honom och våra läppar kraschar mot varandra. Han besvarar kyssen och det övergår till hångel. Just nu vill jag ha han framför mig. Han påminner mig om Martinus. Det känns som om de är jag och Martinus om hånglar.
Steg hörs från trappan och röster jag och Marcus slutar genast.
- Säg inget om detta. De var inte meningen jag vet inte vad jag tänkte med viskar jag och han nickar som svar.
Martinus perspektiv:
Jag och 3 tjejer som heter Agnes, Madeleine och Rebekah går uppför trappan. Vi kollar bakom skåpen där står Mac tillsammans med Matilda.
( Mac = Marcus )
- Heej Marcus! Säger jag och kollar strängt mot Matildas håll.
- Meen Matilda vi har letat efter dig! Säger Agnes och kollar på mig.
- Kom vi fixar om din Mascara säger hon och ler.
Agnes drar med sig mig till hennes skåp där hon tar ut sminket som legay där hela sommsren och tar fram mascaran. Hon drar mig in på toan och bröjar sminka om mig. Detta är det roligaste som finns att sminka sig tillsammans med sin bästa vän Agnes.
Jag hör hur Marcus och Martinus går iväg. Vad gjorde jag. Jag hånglade med Marcus för att förtränga Martinus. Som om det inte är nog med problem just nu! Tänk om Marcus får kännslor för mig. Nu var det jag som var en player. Jag ska inte göra så mer aldrig. Faan Marcus. De var inte meningen om du bara förstod!
***
Ojoj drama! Matilda är bra på att skapa problem. Men vad gör hon om Marcus får kännslor för henne. Och nu e det Matilda som leker med Marcus kännslor förra gången var det Martinus som lekte med Matildas. Eller?
Mycket intressant. Vi får se. Spekulera på ni!
Btw jag kommer försöka att lägga upp ett kapitel 2 gånger i veckan då tror jag att det blir Fredagar och Måndagar om de är okej?
Jaja puss på er!❤❤🍌🍍
DU LIEST GERADE
Marcus? Martinus?
FanfictionMatilda ska börja i 9:an. Hon är precis som alla andra tjejer i sin ålder. Men något ändras detta året kommer allt ändras. Inga players, Inga badboys detta året ska bli annorlunda. Hon ska satsa på skolan och skita i alla idioter till killar. Martin...