Matildas perspektiv:
Ljudet dunkar och jag ser bara fler och fler personer som börjar bli riktigt påverkade av alkoholen. Agnes, Madeleine och Rebekah dansar på dansgolvet och jag vägrar dansa. Jag är inte den personen jag var förra året. Inte efter det som hände. No way. Jag bestämmer mig senare för att gå på toa. Det har gått någon timma sedan jag och Marcus ja... ja... Jag går in på toan kollar mig i spegeln. Jag ser helt förstörd ut. Jag har hånglat lite med några o så men lite får man släppa loss men man ser verkligen hur mitt läppstift är lite över allt haha. Jag går ut från toaletten. Jag möts utav Martinus. Han ler. Vad fan ler han för?
- Vad vill du!? Säger jag kaxigt
- Jag vill leka en lek.
- Gå och gör det med någon annan! Du playar inte mig som Marcus gjort jag vet att du är kapabel till att göra samma sak om du så gärna vill säger jag och försöker att gå iväg men han stoppar mig.
- Låt mig va! Nästan skriker jag ut.
Han tar sin hand bakom mitt höra och tar samtidigt bort lite av mitt sandblonda hår som varit framför mitt ansikte.
- Du får gå om du kör leken med mig först.
Jag bara nickar som svar. Hoppas leken bara går snabbt för jag vill inte veta av honom.
- Den som får mest strul på 45 minuter vinner.
- Visst lycka till assbag! Säger jag och går vidare för att ärligt talat skita i det.
Tiden går. Jag har inte strulat med någon men jag kan ju liksom bara ljuga lätt om hur många jag strulat med. Hur fan ska han veta om jag strulat med folk eller inte? Jag ser han då och då med olika tjejer som han strular med. Av någon jävligt skum anledning vill jag vara tjejerna han strular med. Jag inser sen att jag behöver mer alkohol om jag kan överleva denna kvällen. Så jag drar till baren får en cider. Helt plötsligt dyker Agnes, Rebekah och Madeleine upp.
- Hej säger jag och dom svarar tillbaka
- Vart har du varit?
- Jag var på toaletten och så kom facking Martinus och ville köra en lek. Som om jag vill vara med honom!
- Men va!? Men vet du vad jag chippar er fortfarande! Säger Rebekah.
- Men vänta va!? Han sa ju till mig att han älskade mig förut idag!? Jävla fitta!! Skriker Madeleine ut.
- Jag har sagt det hela tiden! Han e en fucking fuckboy!! Han vill bara förstöra det är därför jag hatar han och hans bror! Förstår du nu eller!? Skriker jag som svar och häller mitt glas med cider över henne och går därifrån.
- Din lilla horunge! Skriker hon efter mig. Jag ger henne långfingret.
Madeleine kan bara dra åt helvete. Jag är så jävla arg och går ut från byggnaden för att slippa allt jävla drama! Jag sätter mig på bänken där ute och tänder ciggen som jag fick utav Agnes innan Madeleine skulle förstöra allt! Den jävla drama queen! Jag sitter där på bänken och blåser ut röken då en tår helt plötsligt faller ner. Kan jag bara sluta var så jävla blödig det är bara lite facking drama och det händer på alla fester.
- Matilda!? Hörs en röst bakom mig och jag vet precis vem det är, Martinus Fucking Gunnarsen. Han sätter sig bredvid mig och lägger armen runt min nacke.
- Vad hände med dig och Madeleine?
- Vill du verkligen veta!? Du hände! Hon är så jävla blåögd! Du är en fucking fuckboy som bara vill fucking förstöra! Du förstör henne! Skriker jag med en svag röst eftersom fler och fler tårar faller ner från min kind. Han kollar på mig med sina bruna ögon som är så jävla vackra! Han lutar sig lite framåt och vi möts i en kyss. Just då kändes allt rätt. Har jag bara gått på min ilska? Har jag bara gått på ilskan mot Marcus som gjort att jag satt Martinus i klistret också. Vad har jag gjort?
***
Omfg vad ska hända nu då!?!!?
Kommer det verkligen bli Martinus och Matilda eller?
Är hon kanske för full så hon inte vet vad som händer?
Aja kanske kommer ett till idag! <3
YOU ARE READING
Marcus? Martinus?
FanfictionMatilda ska börja i 9:an. Hon är precis som alla andra tjejer i sin ålder. Men något ändras detta året kommer allt ändras. Inga players, Inga badboys detta året ska bli annorlunda. Hon ska satsa på skolan och skita i alla idioter till killar. Martin...