Harry;
“Ik herinner je niet als een zwerver. Ik herinner je als dat schattige jongetje dat hier binnenkwam. Je wangetjes roze en je keek je ogen uit. De vrouw hielp je en gaf je een cupcake. Ik keek toe en vroeg me af waarom je niet elke dag kwam, zoals ik. Ik dacht dat we wel vrienden konden worden maar al snel kwam je nooit meer. Ik ben je nooit vergeten. Nu ik je zo zie herinner ik me je weer. En het verbaasd me dat je mij herinnerd. Dat je mij gezien hebt. Ik stond in de keuken deeg te kenden voor een appeltaart.” Ik kijk hem aan en glimlach even. “Ze is overleden. Ik heb gespaard en de winkel over gekocht. Eerst wou ik altijd zanger worden of iets met geluidtechniek. Maar mijn hart ligt hier. In deze bakkerij vol herinneringen.” Ik kijk hem aan en glimlach breder. “Welkom in Styles Bakery. De populairste bakkerij van de dag. Ik doe alles in mijn eentje. Ik woon op mezelf. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn zus studeert nu. En ik doe dit als mijn vaste baan. Ik ben er trots op.” Ik glimlach.
“Waarom ben je niet vaker gekomen toen? Deze bakkerij zit vol met verrassingen. Er gebeurden hier altijd wel leuke dingen. Nog steeds.” Ik glimlach. “Waar woon je nu?” Ik zie hem kijken en weet het antwoord al. Nergens. Hij had geen huis. Hij sliep waarschijnlijk ergens onder een brug in de kou. Als hij niet voor de deur was gaan zitten zat hij nog buiten in de stromende regen. Ik moet er niet aan denken. Hij is zo aardig..
“Kun je me helpen?” Ik zie hem verbaasd kijken. “Alsjeblieft? Het is bijna Valentijnsdag en ik moet vreselijk veel cupcakes maken. Wil je hier komen werken? Dan kun je wat geld verdienen. Vorig jaar lukte het me maar net op allemaal cupcakes te krijgen. Ik moet ook taarten bakken.” Ik kijk hem aan. “Ik kan het je leren. Het is leuk om te doen.” Ik zie hem even twijfelen en dan knikt hij. “Dank je. Je kan hier wel slapen. Boven is nog een verdieping. Ik woon hier laat maar zeggen. Je kan bij me slapen, eten en werken.” Ik zie hem glimlachen.
“Graag Harry. Mag dat echt?” Hoor ik hem zachtjes zeggen. Ik knik. “Ja. Hebben we een deal?” Ik steek mijn hand naar hem uit die hij vervolgens schud. “Welkom. Ik moet voor morgen twee appeltaarten af hebben en wat cupcakes. Zullen we maar beginnen?”
Niet veel later staan we samen in de keuken. Ik glimlach naar hem en doe een schort bij hem om. Ik was mijn handen en laat hem hetzelfde doen. Dat is wel zo fris. “Ooit cupcakes gemaakt?” Hij schud zijn hoofd. “Niet? Nou het is niet zo moeilijk.” Ik trek hem mee en ga bij hem staan. Ik pak alle spullen die we nodig hebben. Een schaal, de mixer, lepels, eieren, boter, meel, suiker en wat water. Ik zorg ervoor dat alles al de goede hoeveelheid is. “Oke, eerst doe je de meel, suiker en boter in de schaal. Gevolgd door het water en dan twee eieren. Er mogen geen schilletjes in zitten. Ik doe het voor.” Ik pak het ei en tik hem op de rand van de schaal zodat er een barst in zit. Ik zet mijn duimen erin en trek hem open. Het ei beland in de schaal en de schillen gooi ik weg. “Nu jij.”
Ik zie hem stuntelen en er komen een paar stukjes schil in de schaal maar voor de rest gaat het goed. “Bijna.” Ik glimlach en haal de stukjes schil eruit. Ik heef hem de mixer en ga achter hem staan. Ik laat hem het mixen en grinnik. “Goed zo.” Als hij klaar is met mixen geef ik hem een lepel. “Verdeel het beslag nu maar over de bakvormpjes.” Ik glimlach naar hem.
Uiteindelijk staan de cupcakes in de oven en de appeltaarten ook. Ik glimlach naar Louis. “Je bent goed voor een eerste keer.” Ik glimlach en gooi wat bloem in zijn gezicht voor de grap. “Ik ga even wat icing maken voor op de cupcakes.” Ik knipoog. Vervolgens heb ik een spuitzak gevuld met icing. De cupcakes zijn uit de oven en afgekoeld. Ik maak een mooie toef op een paar cupcakes. “Wil jij het ook proberen?” Ik grinnik om zijn mislukte toefjes. “Zal ik het maar weer proberen?” Hij knikt en ik neem de zak over. De twee mislukte verdeel ik over ons twee. Ik grinnik en neem een hap. “Mm.. Je bent een goede werknemer.”
----------------
Sorry dat het zo lang duurde! Eigenlijk had ik alsnog niet veel tijd maar ik wou graag wel even updaten want de laatste keer is zo'n 3 weken geleden :S
Ik heb het erg druk met school en nu ook met de feestdagen en binnenkort mijn verjaardag (20 december). En na de vakantie heb ik toetsweek dus druk druk druk! Ik doe mijn best om te schrijven :)
Vote, Fan & Comment!
Xx Nathalie Styles
JE LEEST
You're the cup to my cake - a Dutch Larry Stylinson fanfiction
FanfictionLouis Tomlinson lijkt wel alleen op de wereld. Geen familie, geen vrienden en geen toekomst. Niemand die ook maar in hem geïnteresseerd is. Niet zo vreemd, als je zoals hij op straat woont. Je hebt geen groot huis met een dure wagen, een aantrekkeli...