Moturuyla rüzgara karşı hız yaparak arabaları arkasında bırakan Tuna hala denizi düşünüyordu. Moturu kaldırıma çekip durdurdu. Kaskını çıkarıp kafasını yukarı kaldırdı. Nesef alıp verdi ve gökyüzüne bakarak "Nerdesiniz? Neden bıraktınız beni?" dedi. Yıldızlara bakan yaşlı gözlerle gülümsedi aklına yine deniz gelmişti sonra kafasın "Yeter! Tuna yeter! Tamam mı yeter..." deyip kaskını tekrar takıp moturunu sürdü...
...................................................................
Deniz kitabını okurken gülümsedi sonra tekrar etti "Sevilmek en güzel şeydir, sevmek daha güzeldir.." "Ne güzel demiş gölge" kitabı kapatıp çekmecesine koydu. Gözlüğünü masanın üstünde ki kutuya bıraktıktan sonra sandalyede asılı deri cekete baktı gülümseyip yatağına uzandı.
................................................................
Elinde deri ceketle okulun kapısından girdi Deniz. Merdivenleri çıkınca başını kaldırdı. Berke oradaydı panoya bakıyordu.. Eli ayağına dolaştı kızın tekine çarptı kız "Önüne baksana!" dedi denize. Deniz "Özürdilerim.." diye cevap verdi.
Berke olanları görüp kendisine doğru gelen denize içinden "Sakar." dedi. Deniz: Günaydın Berke!
Berke: Hıı Günaydın.. dedi başını tekrar panoya çevirip. Deniz "Neye bakıyorsun?" diye sordu. "Kamp etkinliği varmış 5 günlük."
İrem arkalarından "Günaydııın!" dedi heyecanlı, neşeli şekilde. Deniz ve berke gülümseyerek "Günaydın" diye cevap verdiler. İrem meraklı şekilde "Neye bakıyorsunuz?" diye sordu. Berke gülümseyerek "Kamp etkinliği varmış 5 günlük eğlenceli olur gidelim mi?" dedi İreme. İrem Denize baktı. Deniz bilmiyorum şeklinde cevap verdi İreme. Tuna "Tabiki de gidiyoruz" diye ortaya atladı. Berke "Bir sen eksiktin.." dedi kısık sesle. Tuna "Duyamadım berke?" dedi. Berke "Yok bişey.." diye cevap verdi.
Deniz berkeye bakarak "Sen gidicek misin?" diye sordu. Tuna morali bozularak denize baktı. Berke "Evet gideceğim" dedi. Deniz "Ee o zaman bizde gidelim irem" dedi İreme. İrem "Tamam o zaman!" dedi gülümseyerek. Tuna "O zaman isimlerimizi yazdıralım".
Hep beraber rehberliğe girdiler Tuna "Merhaba biz kamp için isim yazdırıcaktık da" dedi. Karşılarında ki öğretmen "Tabiki isim alıyım" dedi gülümseyerek.
Tuna: Tuna Ertürk
Deniz: Deniz Aslan
İrem: İrem Gündoğan
Berke: Berke Kalkan
Öğretmen "Tunacım annen yada babanın adını ve telefon numarasını alabilir miyim?" dedi Tunaya bakarak.
Tuna sessiz kaldı.. Başını yere eğdi ve "Şey.. neden gerekli ki biz reşitiz.." dedi gözleri sulu şekilde. Öğretmen; "Elbette reşitsiniz ancak bu gerekli onların izni olmalı" diye cevap verdi. Tuna "Yani gerekli mi? Vermesek olmaz mı?" dedi.
Berke lafa girerek "Off Tuna ne naz yaptın ver işte. İzin mî vermezler sanki ver de işimize bakalım" dedi sert şekilde. Tuna sinirli şekilde Berkeye baktı "Tamam benimkini iptal edin gelmekten vazgeçtim" deyip kapıdan hızlı şekilde çıktı.
Tuvalete girip yüzünü yıkadı. Aynaya baktı gözlerinden yaş akıyordu.. Daha hırslı bir şekilde ağlamaya başladı. Aynaya yumruk attıp "Yeteeeeeer!" diye bağırdı. Karşı tuvaletten biri çıkıp Tunaya baktı. Tuna "Ne bakıyorsun hiç mi ağlayan insan görmedin!" diye bağırıp tuvaletten çıkıp aşağı çardağa indi. Oturup gölgesine baktı.
Gölge: "Tuna yine mi?"
Tuna: "Evet yine.. Hayatım boyunca bu bilmediğim soruyu bana sorucaklar mı? Annem Babam kim bilmiyorum işte bilmiyorum.. Sormasınlar.." dedi ağlayarak.
Gölge: "Tuna bunları konuştuk seninle. Hani kalabalık ortamlarda ağlamak yoktu.."
Tuna: "Evet yoktu ama..."
Gölge: Tamam ağlamayı bırak. Gelene bak.. dedi.
Tuna başını kaldırıp baktı. Deniz geliyordu. Hemen gözlerini sildi.
Deniz: Tuna.. Neden öyle yaptın. En çok sen gitmek istiyordun kampa. Neden vazgeçtin?
Tuna: Öyle gerekliydi..
Deniz: Sorun Ailen mi? Yani izin mi vermiyorlar? Tuna içinden "Keşke olsalardı da izin vermeselerdi.."
Denize bakıp "Bu konuyu kapatsak?" dedi. Deniz "Tamam. Kırdığım için özürdilerim.. Ben montunu vericektim sana." deyip elinde ki montu Tunaya uzattı. Tuna monta bakıp gülümsedi ve denizden montu aldı. Deniz oturduğu yerden kalkıp "Sonra görüşürüz" dedi. "Görüşürüz" diye cevap verdi Tuna.
Deniz çardaktan çıkarken tunaya baktı ve "Tuna.. Gel.. Yani sebebin ne bilmiyorum ama bence gel eğlenceli olucak" dedi ve gitti. Tuna Denizin arkasından baktı baktı baktı..
Gölge: Tuna gidebilirsin. Bence de git.
Tuna: Gidiyim demi? Hem maykıl da gelmemi istedi.
Gölge: Evet git..