"Felix, följer du med hem till mig sen?" frågade jag nervöst. Han tittade upp från pappret framför honom och gav mig ett leende.
"Visst" svarade han glatt vilket jag log åt innan han återgick till pappret.
Tjugo minuter senare stod vi alla fyra vid dörren ut från studion. Ogge och Omar höll på att diskutera något medan jag och Felix gjorde oss redo för att gå.
"Hejdå" yttrade vi båda för att sedan börja gå mot dörren.
"Glöm inte kondom! Det är viktigt!" hörde jag Ogges röst bakom oss.
Jag gav honom endast en mördande blick vilket man bara skrattade åt. Felix däremot gav mig en förvånad blick, han visste inte om att Ogge visste allting.
Sedan kyssen för två veckor sen hade det ändå blivit mindre stelt mellan mig och Felix, men det var fortfarande inte samma sak som förut. Men samtalet hem till mig rullade ändå på någorlunda vilket kändes skönt. Det hade varit otroligt jobbigt om det blev allt för stelt.
När det var cirka tio minuter kvar hem till mig gick vi extremt nära varandra. Våra handryggar snuddade vid varandra och efter några sekunder av att samla mot tog jag hans hand i min.
Stötar gick genom hela min kropp och ett leende smög sig på mina läppar när han kramade åt min hand.
Denna kille alltså. För några månader sen trodde jag aldrig att jag skulle säga det, men fan vad jag tycker om honom.
***
Älskar ed sheerans nya låtar
KAMU SEDANG MEMBACA
Sången vi aldrig sjöng -Foscar
Fiksi PenggemarFör vem hade kunnat tro att vi skulle bli som vi är nu?