Trött lutade jag huvudet mot Felix axel och blundade, men blev störd av Ogge.
"Oscar du kan inte sova nu" muttrade han och bläddrade igenom några papper.
Jag hummade svagt utan att det han sa egentligen riktigt gick in, så bara någon sekund senare föll mina ögonlock ihop igen.
"Hallå!" utbrast Omar högt vilket fick mig att hoppa till.
Även Felix flög upp någon centimeter så han var förmodligen helt borta han också.
"Vad gjorde ni igår egentligen?" frågade Omar efter att ha skrattat åt våran reaktion på hans höga ton tidigare.
"Felix bjöd mig på middag" svarade jag och tittade upp mot Felix som mötte mig med ett leende.
"Jasså, inget mer? Ni ser ju ut som att ni inte sovit en blund inatt" fortsatte Ogge.
Jag skrattade svagt åt det han sa. Vi hade knappt sovit något. Efter middagen igår hade vi, trots att vi var extremt mätta, tagit oss förbi ett Ica och köpt alla olika sorter av sötsaker i mängder som vi sedan gick på resten av natten. Ett antal filmer hade vi också plöjt innan vi somnade med armarna om varandra till soluppgången.
"Vi sov typ två timmar inatt bara" svarade Felix med ett litet skratt och tog tag i min hand och höll den med sina båda.
"Jag hoppas huset är helt iallafall, med er två vet man aldrig" yttrade Ogge med ett skratt efter innan han återgick till sina papper.
Ett svagt skratt slank ur mina läppar då jag kom och tänka på det lilla kuddkriget samt brottningsmatch vi hade som slutade med att soffan välte och våran skål med chips åkte ner i golvet, vilket resulterade till att skålen gick i tusen bitar och chipsen låg över hela golvet.
Soffan ställde vi skrattandes upp men glassplittret från skålen och chipsen lämnade vi. Så förmodligen kommer inte Felix mamma vara så glad på oss när hon kommer hem idag och finner deras vardagsrumsgolv fyllt med chips och glas.
"Vi åker till dig sen" mumlade Felix i mitt öra som om han läst mina tankar.
"Annars kommer mamma tvinga oss att städa allt" fortsatte han och ett skratt slank ur bådas läppar.
Jag nickade bara som svar åt honom och som respons fick jag en kort puss på näsan.
***
Har glömt att uppdatera denhär Hahahaha im sorry
KAMU SEDANG MEMBACA
Sången vi aldrig sjöng -Foscar
Fiksi PenggemarFör vem hade kunnat tro att vi skulle bli som vi är nu?