3. Kapitola: Párty I. část

54 5 6
                                    

Mobil vibroval na mém nočním stolku a ohlašoval sedm hodin ráno a to byl čas vstávat. Po včerejšku jsem byla celkem unavená, což jsem chápala, s Linou to bylo vždycky únavné. Spustila jsem nohy z postele a protáhla se. Mia ležela na koberci a klidně spala, tak jsem se snažila být potichu, abych moji spící Růženku neprobudila. Otevřela jsem skříň a dala si to, co včera: šedé tričko a rifle. Přesunula jsem se k zrcadlu a málem se lekla mého odrazu, vlasy jsem měla neuvěřitelně rozcuchané. Popadla jsem hřeben a začala je rozčesávat, což nebylo vůbec lehké, ale po pár minutách se mi to i povedlo.

Vzala jsem šmínky ze stolu a nanesla make up po celém obličeji. Když jsem měla hotovo, tužkou jsem udělala tenké linky a naplácala na sebe řasenku - to bylo pro mě hotové, víc jsem k životu nepotřebovala. Položila jsem své pomůcky zpět na stůl, upravila si vlasy, vzala tašku a šla se dolů nasnídat.

Hodila jsem tašku ke stolu, v kuchyni byla jen máma, která mi zrovna servírovala vajíčka.

"Dobré ráno mami," protáhla jsem se a usadila se ke stolu. Nádherně to vonělo.

"Dobré ráno zlatíčko, jsi vyspaná?" šla zpět k lince a něco tam dělala, zatímco jsem se pustila do jídla.

"Jo celkem jo," řekla jsem s poloplnou pustou a pokračovala v jídle. Bylo to výborné, jako vždycky. Máma vařila vždy skvěle, dokonce když studovala na sestřičku, dělala v jedné restauraci, kde si ji chtěli nechat, protože tam každý její jídlo miloval.

Zděsil mě ale pohled na hodiny, které ukazovaly půl osmé a já věděla, že mám zpoždění, rychle jsem to do sebe naházela, vzala tašku a bez rozloučení odešla.

Ovál mě lehký ranní vánek a já se nadechla čerstvého vzduchu. Měla jsem chuť dojít si ještě pro mikinu, ale nakonec jsem si to rozmyslela a šla pro Linu.

Ta už tam nedočkavě přešlapovala a když si mě všimla zamávala mi. Došla jsem k ní celá zadýchaná, jak jsem pospíchala a ona mě propalovala pohledem.

"Čau, kde seš tak dlouho? Už bych šla bez tebe," rozhazovala rukama jakoby mě chtěla uškrtit.

"Promiň, nějak jsem nestíhala," vysvětlovala jsem a my se vydaly na cestu.

"Už jsi se na tu párty ptala vašich a nebo to prostě vezmeš oknem?" začala se smát a mně se úsměv dral na povrch taky. Kdybych to řekla rodičům stejně by mě nepustili, takže okno byla má nejlepší možnost, dokud tam nemám mříže a od nich jsem nebyla daleko.

"Blázníš? Kdybych jim to řekla musela bych snášet ty jejich řeči o nechráněném pohlavním styku, těhotenství, potratu a zodpovědnosti a to vážně nechci." Jo mí rodiče byli takový, kdykoliv jsem chtěla na nějakou párty a měla v pořádku známky spustili mi přednášku a nechráněném sexu, alkoholu, těhotenství no a prostě o věcech, které bych radši neslyšela. 

Lina vybouchla smíchy a já se na ni vážným pohledem podívala, ale pak jsem se taky zasmála, naši jsou prostě psycho.

"Jo, málem jsem zapomněla. Jednou, když jsem pro tebe šla a my měly jít na narozeninovou párty Michaela, tu přednášku mi řekli taky, pamatuješ?" vzpomínaly jsme a strašně se u toho smály. Lininy rodiče byli v pohodě, pouštěli ji kamkoliv a kdykoliv což jsem jí záviděla.

Ani nevíme jak, ale už jsme byly u školy. Přezuly jsme se v šatně a odebraly se do třídy a já se těšila až půjdu z tohoto blázince konečně domů.

                                                                                   ***

Byla jsem tak nervózní, za necelou hodinu tu na mě měla čekat Lina a já se nemohla odtrhnout od domácích povinností, které jsem musela udělat, až jsem si myslela, že to ani nestihnu. Doumývala jsem nádobí a už bylo čtvrt osmé. Super za čtyřicet pět minut tu bude a já tu drhnu nádobí. Dala jsem poslední talíř do linky, uklidila po sobě a řekla našim, že už jsi půjdu lehnout. Ti se dívali na televizi a byli po dnešním dni taky unavení.

CestovatelkaKde žijí příběhy. Začni objevovat