"Vin, film, och allmänt skitsnack?" frågar Olli och håller upp en vinbox.
Jag och Mirre klappar glatt händerna. Neo ska ha sina kompisar hos sig igen, så vi tre ska ha en tjejkväll hos Olli.
"Allvarligt, igår, Samuels text var fan helt åt helvetes kass!" Säger Mirre, och avslutar sin fläta.
"För att inte prata om min!" suckar Olli, och sjunker ner på soffan. "Jag ska vara glad om jag inte får en utskällning av Malin för den."
"Äsch!" säger Mirre och puttar till henne. "Du klarar dig! Vi kan inte alla vara Nadja!"
"Ja, vad var grejen med det?"
Både Olli och Mirre stirrar exalterat på mig. Jag suckar högt.
"Jag har ju sagt det hur många gånger som helst! Jag var arg, och det bara hände liksom. Jag fick inspiration. Häll upp vin till mig!"
"Jag behöver ligga." Suckar Mirre. "Och vin. Ge mig också."
"Same." svarar Olli, och börjar hälla upp.
"Same." svarar jag. "Vi borde ut på krogen och ragga eller något. Eller dra på någon av alla dessa jävla studentfester."
"Finns ju vissa som är ett säkert kort." flinar Mirre plötsligt.
Jag ger henne den mörkaste blick jag kan, men hon bryr sig inte. Som vanligt helt enkelt.
"Han är inte min typ." muttrar jag.
"Yeah right. Få det inte att låta som att du inte vill ligga med honom. Om du skulle se hans bara överkropp, om han skulle sträcka sig mot dig så nära att du fick känna hand andedräkt, om han försiktigt drog fingrarna över din hud; skulle du verkligen kunna säga nej?"
Ni skulle bara veta.Jag ligger på rygg i soffan, och Neo ligger på andra hållet. Båda är sådär lagom bakfulla att vi inte vill dö, men vi kan ändå unna oss att ligga på soffan och äta skräpmat hela dagen. Den perfekta nivån, helt enkelt.
"Hade ni kul igår?" mumlar Neo, och byter kanal.
"Mm. Ni då?"
"Mm. Jake sover fortfarande."
Jag skrynklar ihop ansiktet. Jake är fortfarande här.
"Men han är rätt sexig ju" fnittrar Mirre.
"Han är mer än 'rätt sexig!" Fnittrar Olli.
"Okej, han är väl snygg då. Väldigt, väldigt snygg på ett väldigt sexigt sätt." Fnittrar jag.
Någon av oss spiller vin på mina jeans, men ingen bryr sig något nämnvärt. Dessutom är de ändå svarta.
"Hur tror ni han ser ut naken?" Frågar Olli drömmande.
"Het. Typ sjukt het. Sådär så man nästan måste byta underkläder het." svarar Mirre bestämt.
Sedan börjar vi fnittra igen.
"Tror ni han är stor?"
Mirre flinar.
"Jag tror han är lagom." Fnittrar jag, och spiller lite mer vin på jeansen.
"Du måste ta reda på det, Nadja! Han gillar dig, jag svääääär!" säger Mirre och viftar med sitt tomma glas.
"Om inte du gör det, så gör jag det!" Skrattar Olli, och sveper det sista.
"Vadå, ska jag bara trycka upp honom mot väggen i skolan?"
"Nej! Dra in honom på en av toaletterna, sedan sätter du dig i hans knä och börjar ta av hans tröja och..."
"Glöm inte att ha dina sexigaste underkläder!" Inflikar Olli.
"Precis! Han spanar förresten alltid in din rumpa. Bara så du vet liksom. I alla fall, och sedan ska du..."
Jag lägger en kudde över ansiktet och släpper ut diverse märkliga, klagande läten.
"Är det så hemskt att jag är här?"
Jake sätter sig jämte mig.
"Inte värre än vanligt. Jag är bara bakis."
"Sådär så man nästan måste byta underkläder het."
Mirres röst infekterar mitt huvud. Det är inte som att jag inte föreställt mig honom naken tidigare, för det har jag definitivt, men det var annorlunda när vi pratade om det högt.
"Jag lovar, jag kan prestera även när jag är bakis, gumman."
Jake flinar, och jag inser att jag har suttit och stirrat på honom. Kinderna börjar hetta.
"Dude." Klagar Neo. "Jag är bakfull, gå någon annanstans. Jag klarar mig utan de där jävla bilderna i huvudet."
"Jag gillar idén på att Jake går någon annanstans." muttrar jag in i kudden som täcker mitt ansikte på nytt.
"Jag kommer nog stanna här ett litet tag."
Jake pratar ovanligt lågmält, så jag flyttar kudden för att kunna se honom.
"Åh." säger jag tyst.
Neo säger inget, han stirrar istället ner på sina händer för att undvika ögonkontakt.
"Sluta verka så deppiga, nu kan vi ju leka hela dagarna!"
Jake ler, men det når inte riktigt hela vägen upp till ögonen.Regnet smattrar mot rutan när jag vaknar, och med ett stön lägger jag mig på sidan.
"Jävla marsväder." muttrar jag in i kudden.
Det bankar på min sovrumsdörr.
"Vad?!" fräser jag.
Mitt morgonhumör är underbart.
"Upp, ät frukost, skynda. Neo får låna min bil om alla är snälla." säger pappa.
Sedan går han. Jag sätter mig långsamt upp i sängen och blinkar ett par gånger för att få bort dimman över ögonen. Mina kläder ligger slängda på golvet, precis där jag lämnat dem. Glöm inte att ha dina sexigaste underkläder. Nej, håll käften Olli. Trots det står jag och rotar efter något snyggt i min underklädeslåda, och det gör mig lite arg. Med en irriterad suck smäller jag igen den efter att ha plockat upp mina mest alldagliga torsor. Jag tänker inte klä upp mig för Jake på något sätt alls. Punkt slut. På våningen under hör jag hur kylen öppnas och stängs flera gånger. Det dova ljudet av mullrande röster tyder på att Jake och Neo är vakna. Långsamt klär jag på mig plagg efter plagg. När jag kommer till jeansen ser jag den stora fläcken.
"Faaaaaaan!" utbrister jag irriterat.
Utan att sätta på min andra byxor skyndar jag mig ner mot köket och mamma. Resten av familjen, och Jake, vänder sig förvånat mot mig när jag förbannat stormar in.
"Mamma, jag har rödvin på jeansen, går det att få bort?" gnäller jag.
"Hm, jag får kolla."
Hon tar dem försiktigt ur handen på mig, som om jag skulle bita henne om jag blev skrämd. Men med tanke på mitt morgonhumör är det inte nödvändigtvis en löjlig försiktighetsåtgärd att ta.
"Vi fixar det när jag kommer hem ikväll, gå och sätt på dig något annat." säger hon utan att höja blicken från tyget.
"Någon får hälla upp kaffe till mig så länge."
När jag lämnar köket känner jag Jakes blick i ryggen, men jag är alldeles för trött för att orka bry mig. Dessutom vill jag inte ställa till en scen framför pappa.---------------------
Nu sitter jag och halvsover i soffan hos min fästmans föräldrar. Vi har precis ätit och eftersom jag är sjuk tillåter jag mig att vila en stund hopsjunken bland kuddarna för ovanlighetens skull.
Detta innebär att jag har ett ypperligt tillfälle att uppdatera!
God jul/trevlig helg/vad ni nu firar och inte firar idag!(Får jag tid och kaffe senare kanske det blir ännu ett kapitel)
YOU ARE READING
Har du roligt, Fuckboy?
Teen Fiction*Utan att spoila för mycket vill jag varna läsare som är känsliga för psykisk ohälsa. Även om det inte förekommer allt för detaljerat eller upprepat är det bra att vara förberedd* ----------------------------------- "Jag tycker fortfarande att du är...