+3 (budak kena pergi sekolah)

920 76 31
                                    

Ceh kookie rupanya makhluk yang menyeramkan aku tu.Sampai ke pagi dia tidur dengan aku.Comel sangat..hahahaha

Pagi yang huru hara bermula.

"Joon,jin cepat mandi!!!"

Aku menjerit dari luar.Tangan aku pula laju memakaikan yoongi dan chim baju sekolah.Tae masih lagi tidur.Kookie pulak masih bertelanjang bulat sambil main bedak.Aku tak taulah kalau dia terkencing sebab dia tak pakai pampers lagi.

Hobie pulak sudah menyarung stokin.Eksited nak kesekolah katanya.Dahlah bangun paling awal pastu kejut aku.Tengok punya tengok jam rupanya baru pukul 5 pagi.Hadoiii haru betul budak tu.Terpaksalah aku tidurkan dia balik sebelah kookie.Tapi aku tau dia tak tidur pun sebab dia sibuk bersembang dengan kookie yang kebetulan sudah terjaga.Benda yang diorang sembang pun aku tak tau.Bulanlah,kudalah, Taehyung macam alienlah,Najib bentang bajet 2017lah...Budak2 imaginasinya lebih.

"Tae bangun!!cepat bangun kata nak pergi sekolah hari ni..cepat sayang""

Taehyung pantas bangun lalu terus berjalan kebilik air tanpa bukak mata.Aku perhati je dia.

"Noona!!tengok kookie dia dah jadi putih sebab pakai qu puteh noona"

Suara chim yang nyaring menarik perhatian aku.Ye chim,kookie dah putih macam kuih tepung bungkus.Ya tuhan anak aku seorang nilah!!!Tubuh kookie yang penuh bedak didukung lalu dibawa kebilik air.

Haa ni lagi seorang troublemaker sedap je tidur.Siap berbaring lagi dalam bathtub.Sabar jelah.

"Kim Tae hyung!!"

-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b

Di sekolah rendah Mansae

"Anak ke ramai2 ni"

Aku tersenyum paksa.

"Haah anak.kuat tak saya?saya amalkan kacip fatimah"(smirk)

Aku terus berjalan meninggalkan guru itu terpinga-pinga.
-_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-

Aku melihat joonie,jinnie,Yoongi dan Hobie ke kelas masing2.Selesai satu.Mereka berempat sudah sekolah rendah.

Aku memasukkan chim,Tae dan kookie ke dalam kereta.

"Sekarang kita nak kemana?"

"Taska!!!"

Aku tersenyum mendengar high note jimin yang eksited tu.

"Kookie pulak nak kemana"

Tanya aku sambil mengepau biskut kookie.

"Tashkaa"

"nope! kookie duduk dengan noona sebab kookie kecik lagi"

"Yeyeye"kata kookie sambil tersenyum bunny.Kookie stop ruin my heart!!

"taehyung,Jimin pergi taska jangan buat pasal tau.Jadi budak baik ye.Jaga nama baik noona.jangan bercinta pulak.nanti noona jeles okey!"

"Dey,dey noona!!"
-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b-_-b

"okey beres."

Aku tersenyum lega kerana sesi pendaftaran mereka ke sekolah berjalan lancar.kookie yang sudah tersenguk-senguk sambil memegang biskut diangkat dari kerusi lalu didukung.Misi memasak untuk adik2 dilancarkan.Oh ye aku lupa nak bagitahu omma yang aku dah ambik anak angkat.hahahhhaha.Nanti-nanti jelah.

Setelah siap masak aku mellepak diruang tamu sambil memeluk kookie yang enak tidur di tubuh gebu ku.Haah sape jeles?dapat peluk kookie freee je

Sebenarnya aku tengah mengira detik.Haah biasalah ibu muda semuanya eksited.Tunggu anak2 balik sekolah pon eksited.Ye lah benda baru.

"Dang!!dah pukul 11:30.Yippie"

Aku mendukung kookie lalu kunci kereta digapai.

>o<>o<>o<>o<>o<>o<>o<>o<>o<

"Noona!!!"

Jerit Tae lalu berlari ke arah aku.Dia terus mencium aku.Haah sapa lagi jeles aku dapat ciuman Tae?

Chim juga mencium aku sambil memeluk aku.Aku dapat melihat Tae dan Chim memeluk kookie yang sibuk main tanah.Mereka mempopo kookie.Vmin or Taekook?hooh

Dalam kereta..

"Noona kita nak ambek jinie hyung ke?'

Tae menanya aku sambil mengunyah cekedis.

"aah.nak ambik jin hyung,yoongi hyung,joonie hyung ngan hobie hyung.Chim duduk elok2.Asal bergayut macam tu"

Aku sempat menangkap imej jimin yang bergayut di kerusi sambil membalikkan badan dia.Paham tak.Kepala dia dibawah,kaki dia sangkut kat kosyen kereta.Ni kereta mpv tau.

Ganggg

"noona!!!here we come"

Jerit joonie dengan eksited sambil membuka pintu dengan kuat.Hamboih.

"Uwarghhhhh"

Haaah sapa pulak yang nangis tu.

mereka berempat memasuki kereta.

"Noona chim yang nangis sebab dia terjatuh kebelakang"

Herrmmm dah agak..nakal sangat.

"noona sakit..uwarghh"

"jin dukung chim bagi noona"

Aku menyambut huluran jin.Tubuh montel jimin didukung sambil menggosok kepalanya.

"Dah dah jangan nangis.noona dah pesan tadi duduk elok2"

"Chimm terkejut dengn sobsob joon yang tetiba buka pintu.sebab tu jatuh.."

Tetiba Ada tangan putih yang mengusap kepala jimin.

"Dahdah jangan nangis.Sini kat hyung.Noona nak drive"

Yoonmin is sailing again...

Hambar bak hang...

Votement

🍙🍙🍙🍙🍙🍙🍙🍙

[O.G]Seven Star🍙BTS as ChildWhere stories live. Discover now