+Part 5(kookie yg kecik &sup ayam)

763 69 4
                                    

"noona ,bangunlah..kookie lapar ni.Biskut dah habis tae makan."

Malasnya aku nak bangun.buat-buat tidur jelah.Kookie mengoyang lagi tubuh Han Seul.Namun tubuh Hanseul lansung tak bergerak.

"noonaaaa....noona bangunlah kookie nak makan nasi.semua dah tidur.takda siapa nak ceduk nasi kat kookie..Kookie tak sampai..noonaaa"

Hadoi budak ni dah pukul 3 pagi baru nak makan.Tadi waktu orang makan sibuk tengok buletin utama.Pura2 tidur je.Buat tak tau..

Hanseul tidak merasa lagi badanya digoyang.Dia dapat mendengar pintu biliknya ditutp menandakan Kookie mengalah.

@@@@@@@@@@@@@@@@@

"Semua orang tak sayang kookie"

Bibir kookie sudah muncung sedepa kerana tiada siapa mahu menolongnya menceduk nasi.Tangan kecil itu lincah menolak kerusi sehingga rapat kedinding.Dia memanjat kerusi itu dengan hati2.Lalu kerusi itu ditolak lagi hingga ke kabinet dapur untuk mengambil pinggan.

"hadoii asal lah aku pendek sangat.susah betul nak ambik pinggan pon kena panjat kerusi"

Jungkook mengisi nasi kedalam pinggan.

"Aik mana sup ayam ni."

Ternyata di bawah tudung saji tiada lansung lauk.

"Takkan nak makan nasi kosong je."

Kookie menolak lagi kerusi hingga kesinki.Satu mangkuk sup ayam yang ditinggalkan ditepi sinki itu diambil lalu dibawa kemeja.Dia membanjirkan nasi dengan sup ayam tersebut.

"aku boleh buat tanpa pertolongan siapa2 pun.Ni golden maknaelah semua benda boleh buat.hahahaha"

Dia sempat ketawa besar sebelum menyuapkan nasi kedalam mulut kecilnya.

"hurmm sedapnya ayam ni.rasa masam2 ..hekhek.."

Dia menghabiskan nasinya sebelum ke kembali ke bilik.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

"ermmm sedapnya tidur"

Jin pantas mencelikkan matanya.Tiba2 dia mendengar suara kecil sedang menangis.

"takkan hantu menangis waktu pagi2 macam ni kut"

Jin memusingkan tubuhnya kebelakang.Ternyata suara itu datang dari bawah selimut seseorang yang tidur disebelahnya.Tangannya pantas menyelak selimut bercorak arnab itu.

"Ommo kookieyah,waegurae?"

Tanya Jin setelah melihat kookie memegang perut.Wajah kookie kelihaan pucat dan peluh mula terbit di rongga kulit.Jin pantas bangun dari tidur dan bersila disebelah kookie.

"kookie sa....sakit sa..ngatt.."

Jin mula mengelabah.Tangannya dilekapkan di dahi kookie.

"arhh panas!kookie sakit ape ni?"

"kookie sakit ape?"

Tiba2 suara yoongi kedengaran.yoongi yang panik pantas berlari membuka lampu bilik.Kesemua mereka terjaga secara automatik.

"kenapa ni,kenapa ni!"

Jimin turut mendekati kookie.

"Kookie sa..kit pe..rut sa..ngat.."

Jin memegang perut comel kookie.

"Joon rasa kookie demam jugak.Dahi dia panas."

Semua kelihatan risau.Tiba2 kookie bangun dari pembaringanya lalu berlari ketandas.

"Uwekkk uwekkk..sa..kit"

Raungan jungkook mula kedengaran.Panik!

"hobie panggil noona palli!!"

"Dey"hobie dan tae terus berlari ke bilik Han Seul setelah mendengar arahan Suga.Chimchim mengosok belakang tubuh maknae yang sedang muntah.airmatanya turut mengalir.

"noona!!noona ireona...ppaliii..."

Tae mengoyangkan tubuh HanSeul.

"ermm kenapa Tae,Hobie.Awal lagi ni.Lagipun hari ni kan cuti"

Kata Han Seul dengan matanya masih tertutup.

"noona.bangun cepat kookie sakit!!!"

"errmm ok.sakit ape?"

"sakit perut.Dia muntah2 tu.Cepat!!"

"MUNTAH!!"

Han Seul terus bangun dan berlari kearah bilik BTS

Han Seul dapat mendengar suara orang sedang menangis.Dadanya mula berdebar hebat.Tangannya terketar-ketar ketika membuka pintu.

"noona kenapa lambat..hikhik tengok kookie"

Suara yoongi menyapa gegendang telinganya.Wajah Yoongi sudah merah kerana menangis.

"Kookie yah ireona..janganlah bergurau macam ni."

Suara namjoon kedengaran.Mata Hanseul menghala ke pintu tandas.Dia ternampak satu tubuh yang sedang terbaring didepan pintu tandas dikelilingi 6 kanak2 lain.

"Yahh kenapa ni?Kookie kenapa?"

Suara Hanseul Bergerak menandakan dia takot teramat.

"kenapa noona lambat sangat.Cepat selamatkan adik Jin"

TBC

*hekhek*

[O.G]Seven Star🍙BTS as ChildWhere stories live. Discover now