Hospital Kaanak-kanak Seoul
(7:00p.m)
Aku memerhati jungkook yang terkebil-kebil memandang syiling ketika doktor memeriksa tubuh kecilnya.Hailahh comel betul.Tangan kecil itu digenggam erat.
"noona,Chim laparlah"
Jimin berbisik ditepi telinga ku.Pipi gebunya dicubit-cubit.stop jimin,you're to adorable..I kennot...Ok cukup berfangirling.Aikkk Baru tadi makan,nak makan lagi.Chim,chim
"ye erh noona,kite makan lagi ye..plisss chim nak makan chocolate pulak..eung juseyooo"
"yelah,lepas doktor periksa kookie kita gi cafe lagi"
pipi gebunya dicium rakus olehku.haaaa
"mana,Tae?"
"Tae dengan awek dialah."
Jimin membalas pertanyaan ku.Asal nadanya seperti jeles.😅selepas menjamu pertanyaan ,Jimin berlari meninggalkan ku setelah ternampak kelibat jhope yang sedang menari depan pintu ward.
"Puan,nampaknya kookie dah beransur pulih Cuma suhu dia masih tinggi.Tunggu keputusan doktor sama ada boleh balik atau tidak esok."
Aku mnunduk 90 darjah sambil berterima kasih.aku memandang wajah jungkook yang sudah mula tersenyum.Dah rasa sihat lah tu.
"kookie sakit perut lagi"
Han Seul menggosok perlahan perut comel kookie.
"Tak sakit dah..hehehehe"
Perasaan lega mula menyelinap setelah melihat senyuman kookie.Senyuman pertama hari ini.Walaupun wajahnya masih pucat namun senyumannya cukup manis.cukip mencaikan hati sesiapa termasuk orang yang tengah manaip ni..hurmmm..malangnya siapa yang tekad buang bayi syurga macam kookie ni dulu2.ermm mesti menyesal buang baby secomel Kookie ni dekat rumah anak-anak yatim Kan.Jangan harap aku pulangkn balik hak penjagaan kookie kalau ade siapa yang menuntut..Jauh dah kau melalut Ni..
"noona,jomlah chim nak makan chocolate..jomlahh"
Jimin menarik-narik skirt Hanseul.Aik tetiba je muncul balik budak chubby ni.
"Jom..Kookie nak ikut?"
Kookie hanya mengangguk.
"jap ye noona chim ambik kerusi roda untuk kookie."
Kata chim yang sempat mencium tangan kookie sebelum hilang dari pandangan.
😊😊😊😊😊😊😊😊😊
"Chim jangan tolak laju sangat,nanti jatuh kookie"
Jimin pulak yang bersemangat menolak kerusi roda kookie.Aku memandang sekeliling dan kelibat Taehyung dikesan.Taehyung sibuk bermain dengan yerin.Ermm biarlahh.
"aikkk tinggal kerusi roda je?mana kookie dengan chim ni?"
Aku sempat memandang kerusi roda yang selamat tersadai di tepi kiosk.
😎😎😎😎😎😎😎
"Kookie duduk sini ye,biar chim panjat rak ni nak ambil jelly kesukaan kookie."
Kookie mengangguk sambil memeluk patung arnab.
"kookie janganlah berdiri,duduk nanti kookie sakit"
"nae"
Kookie duduk dilantai sambil memandang jimin yang sudah bergayut di rak.
"YAHHH PARK JIMIN,STOP!!!!!"
HanSeul pantas menarik tubuh jimin dari terus memanjat rak.kepala jimin diluku perlahan.Nakal betul jimin ni.Kang tak pasal2 ade orang lain yang masuk hospital.
YOU ARE READING
[O.G]Seven Star🍙BTS as Child
FanficAku tamak!! Bukan seorang tapi tujuh orang sekaligus aku ambik jadi anak angkat. Diorang sangatlah comel.. sampai aku pon jatuh hati dengan kecomelan mereka -_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_- Jinie joon yoongi Hobie chimchim taetae kookie -_--_--_...