Aku duduk di bangku sambil menghadap 7 orang kanak2 yang sedang bermain riang.Kesunyian hidup aku menyebabkan aku tekad untuk mengambil 7 orang anak yatim untuk dijadikan adik angkat.Ceh drama lebih!!padahal tak dapat menerima hakikat jadi anak tunggal.sunyi tau takdak adik beradik.
"cik saya berterima kasih sangat atas kesudian cik untuk mengambil anak2 istimewa ini.Tambah-tambahan rumah anak yatim ini kekurangan dana.nak beli pakaian serba baru pun tak mampu.anak2 sisini pulak kian meningkat.."
Tersentak jantung aku.Mana taknya tengah aku acah2 cool tiba2 ade suara menyapa aku tanpa salam.Aku memandang wajah Mak cik itu dengan wajah yang pana
"terkejut erk?sorry lah."
"erh x Cuma tersentak"sarkastik aku menjawab.
Suasana sunyi sebentar.dia memandang aku,aku pula memandang dia sambil angin sepoi2 bahasa menyerbu dimuka kami.Masing2 memaparkan ekspresi yang sukar digambarkan.Kami merenung mata masing2. Maka terjadilah..
"erm tak dak pape.So bile saya boleh ambil mereka?"
Aku menghentikan suasana janggal itu sebelum ia bertukar menjadi lagi janggal.
'okey,ermm sekarang pon boleh"
____________________________________________________________
"Jinnie,yonggi,joon,hopie,chimchim,Taetae dan kookie"
Aku memandang wajah seorang2.Masing2 hanya menayang muka toya.Halah selekehnya memasing.Dengan hingus meleleh,taik mata bertempek belum kira air liur duk berjejeh dari tadi.
(Tang mana selekehnya?😑😑seriealytho?)
Anak sapa lah ni?Erhh lupa pulak diorang tiada mak bapak,Aku yang dah besar gedabak ni pun memerlukan ciuman dari seorang bapak dengan ibu sekurang-kurangnya seminggu sekali.Apatah lagi kanak2 yang sedang membesar macam diorang tapi kekurangan kasih sayang.
"Akak nak memperkenalkan diri.Nama akak Han Seul,Mulai dari detik ini korang dengan rasminya menjadi adik angkat akak.Yeayayeya"
Hanya bunyi cengkerik yang kedengaran.Key fine aku sensorang je yang eksited.Aku mencebik melihat mereka yang tidak memberikan sebarang reaksi dan yang paling teruk Hobie sedang mengorek hidung lalu dijilatnya.
"erkk jjiknya"
"yeayeay"
Tetiba ade suara kecik yang memberi respon.Aku mengangkat tubuh kecil si maknae yang tersenyum manis sambil menayang gigi bunny nya.Halah dek hakak melting ni.Ceh dengan budak pon jadi.Aku mencium pipinya.
"Betul ke ni akak?macam makcik2 je"
Tengah aku syok mengomol pipi tembam kookie ade pula suara sumbang yang meragui status aku.aku mencari suara itu.
"akak yoongi hyung yang cakap,Bukan chimchim"
Kata chimchim sambil menunjuk wajah yoongi yang lansung tidak menayangkan ekspresi.Kanak2 yang mempunyai kulit yang paling cerah itu dipandang lama.Dia pula menayangkan muka kau ade masalah ke?aiii kemain kau kecik2 dah keret semacam.Ingat kau siapa?AgustD si jejaka idaman aku.Tangan aku laju mencubit pipi paunya berkali-kali kerana ia sangat lembut dan gebu.Yashhh geramnya aku!!!
"Tak kisahlah akak ke mak cik sekarang ni,akak nak semua mandi wangi2, bersihkan diri.key!!Ai dont like sememeh-sememeh ni.Tukar baju sekali.Warna baju dah gaya belacan."
→_→→_→→_→→_→→_→→_→→_→Riuh rendah bunyi dalam bilik air tu.kemain meriah macam ade pesta bogel je.upss.. memang budak2 tu bogel pon,Aishh tak malu ke dengan noona angkat ni.Blushinggg kejap.Hahah kau pehal malu ngan budak2.
Tangan aku lincah menonyoh sabun di tubuh Joon.Aku dapat lihat wajah masing2 happy bermain air.Ni baru bathtub belum lagi kolam.Aku tak dapat bayang kan kalau aku bawak diorang mandi kolam.Mau tak lemas separuh.
Mata aku dapat menangkap imej Jinnie yang membuat aksi seperti penerejun handal,Yonggi yang memakai google sambil mengosok gigi,Jimin pula leka sambil menonyoh botol shampoo di lantai,lori treler katenya.Hobie pulak sibuk menonyoh lantai dengan penyapu dan taetae menglengkupkan cebuk pink dimukanya.Kookie pulak sedang mengunyah biskut.Aikk mana pulak dia dapat biskut tu,Dahlah makan dalam toilet.ermm sabar jelah
Pakkkkk,,
"uwarghuwarghhh"
Aku yang leka menonyoh rambut jin pantas memandang gerangan suara orang menangis.Kookie menangis sambil menyuapkan biskut yang sudah basah itu kemulutnya.(teringat mansae menangis sambil suap limau kat mulut dia.Okey yang lebih parah teringat hoshi menangis sambil ayah dia suap roti..Yashh why so cute)Dan aku dapat melihat cebok pink aku selamat dah terbelah dua.
Mak aihh Taehyung..Ketuk kepala kookie sampai terbelah cebok tu.Mau tak melalak anak orang tu.
"Yah taetae kau giler ke?Asal kau cepuk kookie dengan cebok tu.Kuat pulak tu"Tegur joon
Taetae hanya menayangkan muka spaceout.Jungkook pula jalan terkedek-kedek mendekati aku sambil menangis.alololo comeynya.Tubuhnya yang sejuk dikendong keluar.Nasib dia dah siap mandi.
_______________________________________
"Noona!!maafkan tae.Tae Cuma nak testing je cebok tu kuat ke tidak.so,Tae testlah kat kookie.Tak sangka pulak kookie sakit.'
Taehyung sudah menangis di pintu bilik air.Alahhh sedihnya aku tengok macam mak menunggu kepulangan anak2 dari peranatuan.aku mengusap kejap kepala kookie yang sudah siap memakai baju pijama.
"Tae sinilah.nape duduk kat tepi pintuu tu,Sini akak nak peluk sikit,"
Taetae yang telanjang bulat itu berlari ke arah aku.Tubuh kecilnya dipeluk.aku dapat rasa tubuhnya mengigil kerana menangis.
"alahalah..dahdah menangis.Lain kali jangan buat tau"
"Dey"
Dia menjawab sambil memeluk aku.Kookie juga datang memeluk taetae dari belakang..allaaa comelnyaa..
Sementara di bilik air pesta bogel masih dijalankan dengan lebih meriah oleh golongn hyung2...
TBC
_______________________________________
Maaflah kalau cara penulisan serabut dan susah difahami. Im try the best. Thank alot pada siapa yang baca..Vote and coment please.. Hahah batak
YOU ARE READING
[O.G]Seven Star🍙BTS as Child
FanfictionAku tamak!! Bukan seorang tapi tujuh orang sekaligus aku ambik jadi anak angkat. Diorang sangatlah comel.. sampai aku pon jatuh hati dengan kecomelan mereka -_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_- Jinie joon yoongi Hobie chimchim taetae kookie -_--_--_...