Part 7(kookie koala+taerin)

771 72 0
                                    

Part7

Jungkook masih tidur dalam dakapan aku.Alahai tak nak berenggang lansung.sampai nak kecing pon aku usung si Kookie ni.Aku memerhatikan langit diluar tingkap yang kian gelap.Hailah mana pulak aku nak tidur malam ni.Dengan budak berenam yang dari tadi kehulur-hilir dalam ward.Sibuk mengalahkan doktor.

Aku dahalah tak dapat ward private.Kalau aku dapat ward private tak delah resah sangat.Bukan ape aku takut bebudak ni buat benda tak senonoh.Macam tadi,ade ke patut chim makan makanan pesakit,tu belum kira lagi hobie nangis berebut mainan budak katil sebelah.Ok yang lagi teruk yoongi selamba badak tidur atas katil pesakit.hurhhh penat benar hari ni.

"ermm cik?"

Aku memaling wajah memandang m.cik yang memanggil aku.

"ye m.cik."

"anak kamu ke ramai2 ni?"

Aku tersenyum.

"hak ah m.cik.anak angkat saya.maaflah kalau tadi tae tidur atas katil yerin tadi."

m.cik itu tersenyum

"tak de hal lah.baiknya kamu ambil anak angkat.ramai pulak tu.

"heheheheh.....m,cik sebenarnya saya ade masalah.malam ni saya tak tau nak tidur mana dengan budak2 ni lagi.Kookie ni taknak berpisah dengan saya.Macaam mana saya nak balik.Mak saya pulak honeymon kat malaysia.so saya tak de pilihan terpaksa saya tidur sini.

"haa m.cik ade cadangan!kamu pergi beli toto lepastu bentang tepi katil kookie tu.Takpe nurse tak marah pun.Diorang paham punya"

"terima kasih makcik."

+++++++++++++++++

"hai awak gadis manis"

Tegur tae disebalik lansir pesakit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tegur tae disebalik lansir pesakit.Yerin memandang empunya suara.(yup im btsgfriend shipper)Yerin hanya terenyum lesu.

"Awak sakit ape?sakit muntah2 macam kookie ke?"

Kata tae sambil memanjat kerusi untuk duduk.Yerin hanya menggeleng perlahan.tae menyentuh jemari Yerin sambil tersenyum.

"pastu awak sakit ape?"

"mama saya kata,saya ade lukimia."

"ohhhh saya tak tau ape tu.sakit tak pakai wayar ni"

"sakit sangat.ni nurse kata nama dia IV tau"

"ohhh kookie pun pakai IV ni.kesian dia"

"sapa kookie?"

Tae menyelak sedikit langsir agar Yerin dapat melihat kookie yang sedang lena dalam dakapan Hanseul.

"tu budak comel yang tidur dalam dakkapan noona"

Yerin hanya mengangguk sambil memandang wajah kacak Tae.Senyuman petaknya cukup manis.

Senyuman petaknya cukup manis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"nama awak siapa?"

"Jung Yerin"

"ehh taklah Kim Yerin.ngeeee"

Yerin tersenyum lagi.Haahaha besar cita2 tae nak kawin dengan Yerin.

"Awak kan tengah tiduh asal pakai snowcap tu.Tak panas ke?"

Tae pantas mencabut snowcap yerin.Yerin tak sempat menghalang.Tae terkejut besar.Tangannya mengeletar hebat dan senyumannya hilang.

"ma..mana rambut Yerin"

Yerin hanya menunduk.air matanya mula memenuhi tubir.

"yerin burukkan."

"Anii..Yerin cantik sangat!!Tae suka"

Tae tersenyum.Dia memakaikan yerin snowcap kembali.Tangannya menyeka air mata Yerin.

"uljimaaa!!Tae nak panggil yerin rinrin boleh?"

Yerin hanya mengangguk.Tangan mereka bersatu.tae dan Yerin bersembang lama hinggakan tae tertidur disebelah Yerin.

💓💓💓💓💓💓
"Hobie nampak tae tak?Tadi dia kata dia lapar?"

Tanya Hanseul.Hobie yang sedang makan hanya menggeleng.

Hobie yang sedang makan hanya menggeleng

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Noona tae tido dengan awek baru dia"

"Kat mana chim"

Chim pantas menyelak langsir katil sebelah.terselah tae yang sedang tidur berpelukan dengan seorang budak perempuan.

"Hailahh tae Ni..Ade je ..."

tbc

sorry pendek.hehehe dah nak dekat final exam.sorry jugak tu taerin moment yang banyak.kalau tak paham ayat cakap tau.sebab hakak tak reti susun ayat...ermm thank pada yg sudi vote.terharu..

[O.G]Seven Star🍙BTS as ChildWhere stories live. Discover now