Puan Han membuka pintu pagar rumah anak daranya.Dia dapat menangkap imej seorang kanak2 bergigi bunny sedang mencangkung diatas rumput.
"omooo comelnya anak angkat hanseul"
Puan Han terus berlari kearah jungkook lalu tubuh genit itu didukung.
"perogoool perogoool culik kookie..tolong!!!perogool tua culik kookie!"
Jungkook meronta-ronta dalam dukungan Puan Hanseul.
"Ehhh jangan takut ni nenek.nenek"
"nenek kebayan!!!omona takutnya!!siang2 ade nenek kebayan..uwarghhhhh uwarghh"
"noona ade orang culik kookie!Tae cepat mulakan misi menyelamat!!!'
Jerit jimin sambil melompat.Jimin dan Tae terus berlari kearah kaki puan Han lalu digigit dengan penuh bersemangat.Yelah masing2 nak menyelamatkan adik kesayangan.
"Auchhh sakit.sakit..okey2 nenek letak kookie"
Puan Han pantas meletakkan kookie kembali
"misi menyelamat tiba!!"
Pelepekkkk
Cecair kuning mula mengalir dari dahi Puan Han.Bau hanyir mula menusuk rongga hidung.
"kookie,tae,chim cepat lari ke hyung"
Jerit Suga pulak selepas serangan telur dari hobie.Namjoon dan Jin pulak sibuk membukak pili air.
Burshhhh
Pili air itu dibuka lalu disua kepada puan han.Basah kuyup.
"YAHHHHHH Apa korang buat ni!"
"noona!!! nenek kebayan ni culik kookie tadi"
Kata kookie sambil memeluk kaki hanseul.Hanseul sudah mencekak pinggang.Bila2 je boleh meletup.
---_-------------------------------------"Han Seul ambik 7 orang sekali gus anak angkat!!Janji haritu nak ambil seorang je kan?"
Kata Puan Han sambil mengelap rambutnya yang basah kuyup.Han Seul hanya mencebik sambil memandang lantai.Ingatkan nak marah budak-budak tu,alih-alih aku yang kena..hurmm nasib.
"Sorrylah omma.Diorang ni comel sangat.Too cute to handle.Tak tahu nak pilih yng mana waktu kat rumah yatim tu.semuanya mata bersinar-sinar pandang Hanseul..Kalau boleh nak ambik lagi 13 orang tapi dah cukup kuota...Omma tau yang lagi 13 orang tu pon bapak comelnya!!ade yang muka macam orang putih,ade yang mata sepet giler,ada tu bapak keciknya badan dia..Omaa lepastu ade seorang tu dari cina,pastu..."
"Ye omma paham.Budak2 memang comel.Kalau omma pon rambang mata.Tapi masalahnya sekarang tanggungjawab.Hanseul rasa boleh ke jaga ketujuh-tujuh ni.Omma kenal kamu,kamu cepat bosan dengan sesuatu benda.Omma takut kamu abaikan mereka suatu hari nanti."Panjang ceramah Puan Han.Matanya sempat melirik kearah tujuh kanak2 comel yang sedang menonton Gegar vaganza final ulangan.
"boleh.Hanseul boleh jaga sebab Hanseul sayang diorang macam nyawa sendiri.Lagipun salah omma,siapa tak lahirkan adik banyak2 kat HanSeul"
"tukar topik pulak.Sekarang janji dengan omma jaga diorang betul2.Sayangi diorang,Ingat diorang tak bertuah macam Hanseul.Semua pakej lengkap.Diorang anak2 istimewa.Kalau omma dengar kamu buat benda tak senonoh dekat diorang siap kamu!!Dengan kamu2 omma hantar pergi rumah anak yatim..Ingat!!!ni tanggungjawab!"
"Baiklah.."
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
"byebye nenek!!maafkan kami ye"
Jin melambai Puan Han yang sudah didalam kereta.Sesungguhnya Puan Han juga jatuh hati kepada kanak2 itu.Dia turut melambai tangan kepada Jin dan adik2 nya.
"kajaa masuk rumah"
Hanseul menarik tangan tae dan Yoongi.
"noona ,nenek tu baik sangat.Mesti untungkan Noona dapat omma macam dia.Bersalah pulak rasanya bila Jin dengn Joon siram air paip kat nenek tu tadi."
Hanseul hanya tersenyum mendengar kata2 Jin.Dia memeluk tubuh Jin.
"dan Jin juga untung sebab ade noona"
Hanseul tersenyum manis kearah Jin.Mata jin mula2 mengeluarkan butir2 air mata.
"Jin percaya noona"
"noona bile nak tidur?aii dah mengantuk."
"hek eleh yoongi hyung tadi dah tidur kut.Sampai mengalir air liur atas lantai.Last2 chim yang kena lap takut kookie pijak"
Sinis.
TBC
*mengarut*
Hakak sangat bangga dengan pencapaian bts waktu kat mama. membanggakan..*nangis kat bucu bilik*
"Teamwork makes DreamWorks"
YOU ARE READING
[O.G]Seven Star🍙BTS as Child
FanfictionAku tamak!! Bukan seorang tapi tujuh orang sekaligus aku ambik jadi anak angkat. Diorang sangatlah comel.. sampai aku pon jatuh hati dengan kecomelan mereka -_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_- Jinie joon yoongi Hobie chimchim taetae kookie -_--_--_...