BAB8:BAMBAM KE TU!!!!

949 75 0
                                    

*hyo yg sentiasa bosan ngan mata pelajaran math terus ke rooftop secara senyap....

Di rooftop...
Hyo:arghh!!!bosannyaaa!!!

Xxx:apa bising bising ni org nk tido pon susah...

Hyo:*terkejut*siapa punya suara tu..??*hyo takut lalu berjalan kebelakang dengan x sengajanya dia tersandung dan terjatuh akibat terlanggar batu bata*arghh.....sakitnya....

Xxx:eh,awak ok tk oppa tk sengaja.....???

Hyo:kau ni jangan lah terkejutkan orang,tapi tadi kenapa suara kau macam raksasa...???

Xxx:oh,tadi oppa baru bangun tido...*tolong angkat ji hyo*..eh knp jantung aku berdegup laju ni selalunya kat yeoja lain tak macam ni(ckp dlm hati)...*lihat dalam mata hyo*...

Hyo:*apa ni pandang aku macam nak makan,ke dia ni byuntae...omma!!please help me!!....

*hyo berasa tidak selesa lalu menjerit...

Hyo:yah!!!ahjusshi!!kau ni bambam kan dari group got7..yg aq jumpa semalam ngan jackson......

Bambam:haah,eh jap berani awak cakap oppa ahjusshi...kenapa awak panggil oppa ahjusshi..??

Hyo:sbb muka kau macam ahjusshi kot...*padahal muka bambam comel je tapi hyo tak nak cakap kerana ego nya yg tinggi itu...

Bambam:oh kalau oppa ahjusshi awak jadi ahjumma saya lah...

Hyo:eii tak de makna lah aku nak jadi ahjumma kau...dah lah daripada duduk sini ngan kau baik aq duduk kat kelas belajar math....

*bambam menghalang laluan hyo dengan mengunci hyo.....tangan kiri bambam mengunci hyo dan sebelah kanan tangan bambam turun kebawah kerana ada dinding di sebelah hyo......

Hyo:tepilah aq nk masuk kelas.....

Bambam:bagi phone kw!!!*bambam cakap kasar dengan hyo supaya hyo tidak melawan cakap dia*...

Hyo:*terkejut lalu memberi phonenya kpd bambam*apa kau nak buat....??

Bambam:shh!!*bambam menekan sesuatu di phone ji hyo dan menunggu sesuatu......

Hyo:apa yg kau tunggu....*tiba tiba bunyi telefhone berdering...rupanya phone bambam yg berdering...

Bambam:nah nanti mungkin saya akan call awak tau malam ni....bye*lalu keluar dari rooftop...

Hyo:*melihat nama yg dia letak di kenalannya*...apa!! my future namjachingu ah nak tukar nama lah.....

*tiba tiba pintu rooftop dibuka*

Bambam:ingat and jangan berani tukar nama bye hyo....

Hyo:ish,baru nak tukar nama.....

              [Youngjae POV]
Di dorm got7 selepas habis sekolah......

Jae:wei kenapa ngan kau demam ke,kenapa senyum sorang sorang ni..??*jae berkata sambil memegang dahi bambam.....

Bambam:tak delah..*sambil menepis tangan jae dari menyentuh dahi dia*....
takdelah cuma aku rasa aq macam......

Jae:macam ape..??

Bambam:tak de papelah..*lalu berlari ke tingkat atas...

Jae:uik,pelik sorang ni....

Mark:kenapa tu lari macam tak jejak tanah...??

Jae:entahlah hyung, pelik....hyung*dengan suara manja*...

Mark:apa!!kau ni pun pelik tiba-tiba nak wat suara gedik kat aq apasal....

Jae:nak tu sikit..*sambil bibir dimuncungkan ke mangkuk yg dibawa mark*...

Mark:ahh!!tak leh ni aq punye aq lapor....

Jinyoung:hyung cam na ngan hyung ngan yugyeom tu.....??

Mark:ok je kitaorg dh baik semulalah.....

Jinyoung:kenapa tak nak datang sekolah..???

Mark:ohh,aq malas lah lagipun bukan best pun setakat tgk muka ckg.....

Jinyoung:ni hah macam mane  hyung ngan seol hyun tu...??

Mark:ok je napa...

Jinyoung:tak de pape saje tanya ni hah jack cakap kat aq yg hyo cakap apa khabar ngan hyung, nampaknya hyung dah berjaya....

Mark:dah lah jangan cakap lagi pasal hyo aq tak nak dengar...

         [End POV]
Di rumah hyo...

Hyo:kenapa ngan bambam tu gileke...??*ckp dlm hati*..

*tiba tiba bunyi phone hyo berdering.....

Hyo:nak angkat ke tak....

*hyo tiada pilihan lain lalu mengangkat panggilan dari bambam.....

Hyo:hello,kenapa,nak apa,cari siapa,dari mana,bagaimana,nak ke mana,dan siapa.....

//di dalam perbualan//

Bambam:emm,saja nak telefhone awak cam na ok tak...

Hyo:ok kenapa....

Bambam:awak free tak malam ni....

Hyo:maaf aku banyak keje kene buat......

Bambam:ohh yeke tak pelah....

Hyo:kau dah siapkan kerje sekolah kau ke...??

Bambam:dah lama siap.....ni hah good luck semoga siap kerje awak tu...bye....

Hyo:hmm,bye....

//tamat perbualan//
         
Terima kasih kerana membaca, semua...
Idea saya semua tak best sorry lah klw tak best.....~_~.....

Who can be mine(complete)Where stories live. Discover now