September verstreek zonder veel vooruitgang. Vloekend zat Draco in de lege leerlingen kamer. "Hij weet niet meer waar die kast stond." Hij haalde zijn handen door zijn haren, zuchtte en vloekte nog een keer hard. "Rustig. Ik heb misschien wel iets." Hij keek me hoopvol aan. "We gaan er morgen heen het is al laat." Draco trok mij tegen zijn borst aan en plante een kus in mijn haar. "We gaan dit doen." Ik knikte zachtjes en drukte mijn gezicht dichter tegen Draco aan. "Wat gaan jullie doen?" Patty kwam ik de stoel tegen over ons zitten. "Niets hoezo?" Zei Draco gespannen. "Je zei, dit gaan we doen. Dus ik vraag wat." Zei ze simpel. "Wat maakt jou dat uit?" Siste Draco. Hij duwde mij zachtjes weg. "Ik ga op bed." Hij stond op en liep weg. "Welterusten." Zei ik nog. "Wat gaan jullie doen?" Zei Patty nogmaals zonder haar ogen van Draco af te halen. Pas toen hij door de deur heen was keek ze mij weer aan. "Weetje Patty. Ik vind het maar niets dat je steeds in m'n nek staat te hijgen. Elke beweging die ik of Draco maakt volg jij. Ik vind het prima dat je je excuses hebt aangeboden, maar dat betekend niet dat we een een keer beste vrienden kunnen zijn." Ze keek verbaast. Maar haar uitdrukking veranderde naar woest. "Dat wil ik ook helemaal niet!" Kierde ze. "Goed zo. Afstand nu." Ik stond op en liep naar mijn bed.
"We hebben nu verweer tegen de zwarte kunsten." Zuchtte Karel. "Zal mij benieuwen hoe Snape het er vanaf brengt." Grinnikte Blaise. We stonden op om richting het lokaal te gaan. "Wat zit jij er vrolijk bij Park." Grinnikte Draco. Patty zat chagrijnig zich uit te staren terwijl Daphne haar op probeerde te vrolijken. Beide keken geschrokken op bij het horen van Draco's stem. "Ja dat vriendinnetje van je kan geen sorry accepteren." Ik grinnikte toen ze dat zij. "Dat vriendinnetje accepteert niet dat iemand sorry zegt alleen maar om bij hem in de buurt te komen." Draco keek verbaast van mij naar Patty. "Als jij gewoon naar mij had geluisterd was er nu niets aan de hand geweest!" Schreeuwde Patty. De hele zaal keek nu geïnteresseerd naar de Slytherin tafel. Zelf Perkamentus leek zeer geamuseerd te zijn. "Die tijd is voorbij park! Ik laat niet meer over mij heen lopen!" Siste ik. Patty haalde uit met gebalde vuist die mij vol in mijn gezicht raakte. Een lichte schok ging door de zaal. "Sophie kom nu." Fluisterde Draco ongemakkelijk. Maar ik was iets heel anders van plan. Ik balde mijn vuist en sloeg haar met al mijn kracht op haar neus. Snel greep Draco mijn beide boven armen en wou me naar achter trekken. "Sophie gedraag je!" Patty greep naar mijn linker onder arm. De hele zaal was nu vrolijk 'vechten!' aan het schreeuwen. Toen de de mauw te pakken had begon ze er hard aan te trekken. Hij maakte een gevaarlijk scheurend geluid. "Mevrouw Smith en mevrouw Park!" Snape kwam aan gesneld. Patty gaf nog een laatste harde ruk aan de mauw. De zoom van het gewaad begaf het. Een paar gevaarlijke seconden vas een stuk van mijn dark mark zichtbaar. Draco en Snape hadden dit beiden snel door. Terwijl ik Patty nog aan het uitschelden was. Draco trok snel mijn hand achter mijn rug. "Wat doe je?!" Schreeuwde ik boos tegen Draco. "Klaar nu!" Siste Snape. "Park, Smith meekomen nu." Hij draaide zich om en beende de zaal uit. "Teken." Fluisterde Draco in mijn oor. Ik knikte en stopte het teken weg door mijn hand in mijn zakken te stoppen.
"Hoe halen jullie het in je hoofd!" Snape sloeg kwaad zijn vuisten op tafel. "Een dreuzel gevecht midden in de grote zaal! Het is een schande voor Slytherin! Vijftig punten er af! Voor beide van jullie!" Ik keek beschaamd naar mijn handen. Jullie mogen een hele maand elke zaterdag middag nablijven." Patty zuchtte luid. "Park jij kan gaan." Verbaast keek ik op. Patty liep de deur uit. "Al vooruitgang geboekt?" Ik schudde mijn hoofd. "We gaan vanmiddag langs de kamer van hoge nood. We hopen dat we daar meer kunnen vinden." Snape keek verbaasd. "U zult het later wel zien." Hij knikte. "Mag ik je arm?" Ik stak mijn linker arm op. Snape pakte het stukje stof dat Patty er af had gerukt. "Reparo." Ik bedankte hem en wou het kantoor uitlopen. "Heeft iemand het gezien?" Ik schudde mijn hoofd. "Draco pakte mijn arm net op tijd."
"Een maand nablijven!" Riep Vincent geschokt. "Eigenschuld." Zei Draco. Ik hem boos aan. "Ja sorry hoor. Ik ga heus niet in eens naar Patty toe. Je had ook gewoon weg kunnen lopen." Zei Draco simpel. "Sorry hoor maar zij sloeg mij!" Ik wees naar mijn blauwe oog. "Dat had ze niet gedaan als je was weggelopen." Boos sloeg ik mijn armen over elkaar. "Vrouwen." Hoorde ik Blaise zuchtten. De deur van het lokaal ging open en Snape verscheen. Toen iedereen een plaatsje in het lokaal had begon Snape te spreken. "Mijn excuses dat ik zo laat ben. Ik werd... tegen gehouden." Verscheidende mensen begonnen te lachen."Nu. Sla je boek open op bladzijde tien."
JE LEEST
Stupid things {pauze}
Fanfiction. "Over een week gaan jullie naar Zweinstein." Vervolgde hij kil. "Twee opdrachten." ........ Ik knikte en boog. "Ja My Lord." Draco pakte mijn schouder en leed me weer de kamer uit naar boven. Ik had zo veel spijt . . . Dit verhaal word de komende...