Bab 2

8.9K 197 8
                                    


6 tahun kemudian

Erra sekarang ni dah nak nikah dah. Semestinya dengan din. Din masih lagi bekerja sebagai cikgu. Din sekarang ni telahpun menjadi ketua bahagian Add Maths. Tak sangka hubungan 7 tahun erra membuahkan hasil. Erra sekarang ni betulbetul sangat teramat ready dah. Apa tak nya, sekarang ni erra pandai memasak tahu tak? Erra sanggup berkorban masa untuk belajar semua tu. Terasa banyak je masa si erra ni kan? Tu pun, sejak aku dengan bos dia ni memang rapat lah, mula lah nak ambil kesempatan dalam kesempitan. Zed tu pun satu. Ikut je apaapa yang erra minta. Minta apa?

Minta cuti.
Minta balik awal.
Minta masuk kerja lewat.

Bukan main lagi erra ni. Zed turutkan je, sebab erra tu dah lah kawan rapat aku. Tak nak dia kecewakan aku. Katanya lah. Benar ke tidak. Tak tahu lah.

***

From : Zed

Awak. Kat mana sekarang?

To : Zed

Kenapa?

From : Zed

Saya ada kat depan rumah awak. :)

Aku baru je nak rehat dari kemaskemas rumah ni hah. Tak pasalpasal aku kena bergegas pakai tudung kepintu.

" kenapa? "

" kenapa apa? "

" eh zed. Risau pulak saya awak ni hilang ingatan. Dah kenapa awak kesini? Kenapa tak tekan je bell tu. Kan senang? Tak payah lah saya nak reply message awak. Ingatkan apa. " jawapku dalam nada sinis.

" lupa pulak rumah awak ada bell. "

" berapa banyak semut awak makan ni hah? Kenapa ni zed? Saya takde masa lah nak layan awak kalau tak urgent. Ingat! "

" tolong saya. Boleh? "

" tolong apa ni? Kau ni. Please. Jangan buang masa aku " nah. Kan dah terkasar.

" kau? Aku? Kasar eh. " riak muka zed memang menunjukkan kalau dia marah dan kecewa?

" hajat awak sebenarnya apa? " kataku lebih lembut.

" ni. Nak ajak awak temankan saya jumpa sara. " macam tu je dia jawap. Merajuk kot.

" ok. Kejap. "

Aku segera bersiap. Risau kalau zed tunggu lama kat luar. Lagipun takut juga aku kalau zed lewat jemput awek dia. Ingat lagi sara? Ya, cikgu sara yang lawa tu. Tulah awek zed sekarang. Dengan bantuan aku. Adalah juga aku kecewa patah hati stres sebab zed tak tahu perasan aku ni. Atau mungkin dia tahu dan lebih selesa kami kawan? Zed dan sara dah masuk setahun dah sekarang ni. Tapi seperti biasa, zed tak reti pula nak berenggang dari aku ni. Bukan apa. Aku takut kalau si sara tu fikir yang bukanbukan.

Didalam perjalanan kerumah sara, zed langsung mendiamkan diri. Merajuk lah tu. Takkan lah aku juga yang kena pujuk. Biar jelah nanti sara yang pujuk.

Sampai je dirumah sara. Aku bergegas nak keluar, yelah takkan lah aku nak duduk kan depan jugak kalau dah ada si sara tu. Kan? Masa aku nak keluar tu, boleh pulak si zed tarik tangan aku ni. Aku geram lah.

Pengorbanan Seorang IsteriWhere stories live. Discover now