Kami tinggal dirumah keluarga zed selama seminggu, ni pun baru lepas hantar mama dan ayah aku balik lagi. Aku dilayan seperti puteri lagi oleh zed. Pintu kereta pun zed tak benarkan aku buka sendiri, alasannya pintu tu berat nak buka, dah bawa tiga anak dah berat jadi tak boleh lah tambah beban lagi. Semua barang kami pun zed yang bawa kerumah, dia juga yang susun balik semua barang kitorang. Aku ni macam suami lah pula, aku nak tolong tapi zed melarang aku. Dah suami larang kan, aku dengar je lah.
" biy.. bau apa sedap ni? " tanyaku bila aku terhidu bau macam orang tengah masak yang sedapsedap. Ok, bau nasi lemak je pun. Tapi sedap ok. Zed yang masak ni. Betul ke ni zed pandai masak nasi lemak?
" wait and see later sayang. I tengah masak ni. Nak papaya tak? Anything? "
" boleh ke ni masak? Its ok la, taknak kacau biy masak ni "
Aku berlalu terus ke ruang tamu, nak tengok tv sambil menunggu makanan kami siap. Tapi bosan lah, aku whatsapp lah erra nak berkongsi berita tergempar aku mengandung ni, terus nak minta tips macamana nak bersedia untuk jadi ibu. Erra teruja sangat sampai katanya nak kerumah tapi dah malam dah, din tak suruh katanya. Aku ada whatsapp along juga, tapi aku dah agak along tahu dah. Sebab along dan zed ni rapat macam abang adik dah. Semuanya mesti along tahu sebelum aku sendiri bagitahu. Aku dah agak dah mesti zed ni.
" bosan sangat ke sampai tv yang tengok sayang ni? " aku terkejut lah. Datanglah latah aku. Habis aku gosokgosok dada aku ni. Aku tak boleh lah orang kejutkejut ni. Lemah sangat.
" sorry sweet. Makanan dah siap, special untuk sayang and babies dalam perut.. biy masak nasi lemak, ada buahbuah biy dah potong. And juices "
Zed pegang tangan aku dan membawa aku kemeja makan kitorang, kerusi aku ditarik dulu. Semuanya macam fairytales. Senyum kat bibir aku ni pun tetap melekat dari kat rumah keluarga mertua aku lagi dah. Aku betulbetul gembira, berkat menunggu lama untuk menjadi ibu. Sekarang membuahkan hasil, rezeki dapat kembar tiga. Rezeki anak ni juga lah yang buat aku rasa bersyukur." sayang. Eat this first ok? Kita makan buah dulu, then minum air sikit baru makan. Ok, biy nak baca doa makan dulu. Tadah tangan tu sayang. " terang zed. Zed ni kan buat aku macam anak kecil. Macamni ke zed layan anak kitorang nanti? Aku angguk je. Banyak betul buah ni. Ada papaya, strawberry, anggur, kiwi. Juices ni yang special sangat, sebab ni jus mangga. Lebih kepada smooties kot? Tapi ni memang juice, sebab tak pekat pun. Sedap.
" sayang.. sedap tak? Biy belajar buat ni tadi dari mama. Mama yang bagi resepi ni tau. "
" sedap sangat biy. Nak lagi.. "
" amboi sayang. Dah berbadan 4 ni, lapar nampak. Hahahahahahaha. Nahhh, makan kenyangkenyang ya. Biy ingat nak ambil cuti la sayang. Nak jaga sayang ngan babies kita ni. " berkerut dahi aku bila dengar perkataan terakhir zed tu. Kan haritu dah cuti, sebulan lagi. Aku ni bukan taknak zed cuti tapi zed ada tanggungjawap lain lagi daripada menjaga aku. Aku taknak dia lari dari tanggungjawap kerja dia. Walaupun abi yang punya company tu tapi tak elok lah orang tengok zed senangsenang je boleh cuti macamtu. Ni baru cuti jaga aku, dah nanti kitorang nak ke India, kena juga ambil cuti kan? Belum lagi bila aku dah mula bersalin ke apa.
" biy tau ni mesti sayang risau sebab biy dah banyak cuti kan? Sayang.. biy takkan lari dari anything pun. Not even kerja, tapi biy risau la tinggalkan sayang seorang waktu biy kerja. "
" sayang boleh je stay kat manamana kalau biy kerja. Im ok la biy. " pujukku.
" good idea kan. Sweet, biy nak kalau biy kerja sayang ikut temankan biy juga. So that i know you're okay. Erra kan dah start kerja, boleh la borakborak tapi ingat sayang jangan biarkan mulut dia je kerja. "
YOU ARE READING
Pengorbanan Seorang Isteri
Romance" Nadra akan tunggu suami nadra, ummi. Sampai bilabila pun. Nadra yakin dia jodoh nadra dunia akhirat. Ini cuma ujian dari Allah je ni. Nadra kena kuat. Nadra kena kuat demi suami nadra " 5 tahun menunggu dilamar, dan kini menjadi isteri yang sah k...