zoektocht #2

114 7 2
                                    

**Emma pov**

Daar staat Lina!! "LINAAAA!!"  schreeuw ik . Maar ze reageerd niet zoals ik had gedacht. Ze loopt naar me toe en slaat me."Lien wat doe jij nou?" vraag ik. Ik zie dat ze huilt, maar ze slaat me nog een keer. Nu stromen de tranen over haar gezicht. Ineens tikt Harry me aan en wijst naar Lina haar nek, er zit een dikke band omheen met een rood lichtje. "Wat is dat?" vraag ik. "Ik denk dat ze daardoor bestuurd word ofzo." antwoord Harry.  Nog een keer slaat Lina ,me. "Auw!" roep ik. Harry pakt Lina vast en kijkt haar diep in haar ogen aan. Ik kijk ook in haar ogen. Wacht eens Lina heeft helemaal geem groene ogen, ze heeft blauwe ogen. Ik kijk nog eens goed en zie dan dat ze een kleurenlens met allemaal letters en cijfers erin. Die lenzen heb ik een keer op televisie gezien en toen zeiden ze dat je daarmee over mensen kunt heersen ofzo, ik weet het niet helemaal zeker meer.  Harry slaat Lina zachtjes tegen haar wang om te kijken of hij haar 'wakker' krijgt. Het lukt niet dus probeerd hij de ketting af te krijgen. Dat lukt ook niet. "Shit!" zegt hij. "Wat is er?" vraag ik. Hij laat zijn vinger zien, die is helemaal rood. "Ik heb me aan die ketting van je vriendin gebrand." zegt hij als ik hem vragend aankijk. Ik geef een zacht kusje op zijn vinger. Ik voel ineens een klap en alles om me heen word zwart...

??

Waar ben ik? Ik kijk om me heen en ik zie allemaal wit. deze geur ken ik. Ziekenhuis. Ik vraag me af waarom ik hier lig. Daar komt een dokter. "Goedemorgen." huh morgen? het was toch middag? "Eindelijk ben je wakker, wat heb jij lang geslapen zeg!" Wat? Geslapen? Nu snap ik er niks meer van. "Wat is er gebeurd?" krijg ik met veel moeite uit mijn mond. "dat weten we nog niet precies. We weten wel dat de jongen waar je mee was je leven heeft gered, waardoor hij zelf geraakt ik door een of andere kogel." "welke jongen?" vraag ik. De dokter wijst naar een jongen. "HARRY?" schreeuw ik. ik spring uit bed en val meteen op de grond. De dokter komt naar me toe. "Jongedame het is niet zo verstandig wat je zonet deed." Het kon me niks schelen, ik moest naar Harry, NU. Als ik probeer op te staan val ik weer op de grond. Ik kijk de dokter vragend aan en die knikt naar mijn benen. Ze zitten allebei in het gips en ik voel nu pas dat ze verschikkelijk veel pijn doen. Dan maar kruipen. Als ik bij Harry aankom zie ik dat hij slaapt. Hij heeft twee blauwe ogen en zijn neus staat scheef. Wat zou er gebeurd zijn? De dokter komt ook en tilt me in een rolstoel die hij net gepakt heeft. Hij haalt voorzichtig de deken van Harry af en dan zijn shirt omhoog. Er zit verband omheen dat helemaal rood is. "Dit is er met hem gebeurd toen hij jou wilde redden. Hij is er slecht aantoe." Ik begin te huilen en pak Harry zijn hand. Hij doet voorzichtig zijn ogen open. Ik zie dat hij veel pijn heeft en kus hem voorzichtig op zijn voorhoofd. Harry tild met moeite zijn hand op en pakt mijn hand, omdat ik zijne net los liet. "I love you." Zegt hij heel zachtjes. Er loopt een traan over zijn gezicht. Ik huil nog steeds en zeg dat ik van hem hou. We kussen, maar dan komt de dokter en zegt dat we moeten rusten. Ik vraag of ik met mijn bed naast die van Harry mag. Ik had het noet verwacht maar het mag! De dokter schuift mijn bed naar die van harry. Er zit nog wel een looppaadje tussen maar we zijn in ieder geval bij elkaar.

De dokter zegt nogmaals dat we moeten rusten en even later val ik in slaap. Ik droom hetzelfde als de vorige keer dat ik in het ziekenhuis lag.

** de volgende morgen **

Ik word wakker van een zuster die aan mijn arm trekt. Ik kijk waar ze aan trekt. Als ik zie wat het is moet ik lachen. Ze probeerd Harry's hand uit de mijne te trekken. Ik kijk naar Harry die in mijn hand knijpt. Hij glimlacht. Hij is te lief. De zuster trekt een keer wat harder. Het doet ons zeer en we laten elkaar los. De zuster mompeld sorry en stopt wat snoertjes in een apparaat. Als ze weg is zegt Harry "Wat een bitch." Ik knik en we pakken elkaars hand weer, zo vallen we even later in slaap. We worden wakker gamaakt door de dokter. Hij zegt wat tegen Harry en loopt dan om de bedden heen naar mij toe. "We hebben de politie gebeld of ze al wat meer weten over wat er is gebeurd. Ze wilde het niet aan de telefoon vertellen dus zijn ze hier heen gekomen." zegt hij. Hij loopt weg en komt nog geen halve minuur later terug met de politie. De dokter tilt Harry en mij in een rolsoel en de politie neemt ons mee naar een lege kamer. We zitten rond een lange bruine tafel, met stoelen die bekleed zijn met rood leer. De politie begint te vertellen, het is een wat donkerdere vrouw met blauwe ogen en een puntige neus. Ze zegt "We hebben, nadat jullie naar het ziekenhuis zijn gebracht, nog gezocht in het park en we hebben een meisje gevonden. " ze pakte een foto uit haar tas  en liet die aan ons zien. "Kennen jullie haar? " vraagt ze. We knikken en de vrouw verteld verder" We vonden haar in het park, huilend bij een man van een jaar of veertig. We hebben ze allebei meegenomen en we zagen in de cel dat ze een band om haar nek had. Ook had ze dircolenzen in."Ik onderbeek haar "Wat is dat?" ze verteld dat het lenzen zijn die je kunt besturen, meestal word de band die ze om haar nek had gebruikt bij dieren om ze te trainen, maar van de lenzen was maar één paar over de hele wereld. En die waren gemaakt door  proffesor Noordermen. Het blijkt een man te zijn die allemaal slechte apparaten maakt of steelt en namaakt in een slechte versie. ''En die man stond dus bij het meisje. We zijn nog niet veel verder als dat, sorry. Je hoort nog van ons, we overhoren vanmiddag de verdachte. Tot ziens.' Harry en ik keken elkaar aan, Lina bij een proffessor. Ze hield school al niet uit. Wat zou ze dan buiten school moeten met een proffessor. Wacht eens, ik weet het! Waar is mijn mobiel. Ik sta op, SHIT ik kan niet lopen. Harry inlichten is wel zo handig. Ik heb het Harry verteld en hij helpt me de kamer uit om mijn mobiel te zoeken. De dokter komt binnen en geeft me mijn mobiel. Hoe komt hij daaraan? Nouja, geen tijd om over te piekeren. Ik heb allemaal berichtjes van Louis en de rest. Eerst maar eens zeggen dat Harry en ik in het ziekenhuis liggen, daar had ik nog niet over nagedacht. Nog geen minuut later krijg ik van Liam een bericht terug dat ze meteen komen. Wat moet ik toch zonder zulke vrienden. Een half uur later klapt de deur open en de jongens rennen naar binnen, de andere die in de kamer liggen kijken raar op. Ik geef iedereen een knuffel en dan pakken ze allemaal een stoel en gaan naast de bedden zitten. "Wat is er gebeurd? "vraagt Niall. "We weten dat nog niet, dat moet nog worden uitgezocht." zegt Harry ik voeg daarop aan "Het enige dat we weten is dat Harry twee blauwe ogen en een gat in zijn buik heeft en dat ik twee benen in het gips heb en daardoor niet kan lopen." Zayn kijkt Harry geschokken aan, Harry doet de deken af en laat het verband om zijn buik zien. "Wow wat heftig!"zegt Zayn. Als we even hebben gepraat bedenk ik dat ik nog moest bellen. ik pak mijn mobiel en zoek het nummer op. De telefoon gaat over.

----------------------------------------------------------------------------------------------

heyheyhey een nieuw hoofdstukje. Wie zal Emma bellen? Plz vote of comment xoxo

HELP (complete)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu