Ochtendkoude

105 4 0
                                    

Ik kan al de hele nacht niet slapen. Vandaag is het het concert van One Direction. Dit is hun eerste concert waar ik tickets voor heb. De concert werdt maar in augustus aangekondigd, dat is vier maanden voor het concert zelf. Toen ik hoorde dat ze naar België komen, kon ik er ook niet meer over ophouden. Ik vertelde het aan iedereen, en wel tien keer. Mijn beste vrienden moest het veel meer horen dan de anderen. Amelia is sinds het derde leerjaar mijn beste vriendin. Ze is geen Directioner, maar dat komt nog wel, het is nooit te laat. Vanavond gaan wij samen naar het concert. 

Ik kijk nog eens op mijn gsm. Het is twintig voor zes. Buiten is het nog donker en de lantaarns geven je een kerst gevoel. Dit jaar heeft het al gesneeuwd, maar niet veel. Op dit moment is er geen spoor meer te zien dat er twee dagen geleden sneeuw lag. Ik hoor mijn vader beneden in de keuken. Hij moet over een kwartier vertrekken naar zijn werk. Ik doe mijn pantoffels aan en wandel stil naar beneden, mijn broertje slaapt nog. Het enige licht in de gang komt uit de keuken. Ik hoor mijn vader zijn kop in de vaatwasser zetten. 

"Goeiemorgen. Slaapt Max nog?" vraagt mijn vader als hij mij ziet voorbij lopen. Ik knik en wandel door naar de badkamer. De badkamer is altijd veel warmer dan de resst van het huis. Ik poets mijn tanden en maak een hoge staart in mijn haar. Ik weet nog steeds niet wat ik aan moet naar het concert. Ik zal nog eens rondvragen wat de rest aantrekt. Wanneer ik uit de badkamer kom, krijg ik rillingen over mijn rug. Ik ren vlug naar de living en neem een deken. Ik hou van de kerst, maar het is wel iets te koud in ons huis. Ik start de computer op en neem de afstandsbediening. Het is vijf over zes, mijn vader is al weg en op tv zal er niet veel leuks zijn. 

Wanneer ik naar de laatste tweets kijk van de jongens gaat het allemaal over vanavond.

In Belgium today! So excited about playing here tonight!

Louis Tominson @Louis_Tomlinson                                                                                                                

We're back. Back again in Belgium. It will be fuunnn tonight!

Harry Styles @Harry_Styles                                                                                                                                 

Lookin forward to Antwerp tonighhttt :) see you all there! Love you guys :)

Liam Payne @Real_Liam-Payne                                                                                                                      

Whos coming tonight to Antwerp?

zaynmalik1D @zaunmalik                                                                                                                                  

Belgium, are you ready? I hear a amazing concert is coming!! And we danced all night to the best songs ever!

Niall Horan @NiallOfficial                                                                                                                                     

Ik antwoord vlug alle vijf de tweets en ga op de zetel gaan liggen. Vandaag zal ik ze eindelijk live zien! over juist 12u 8min en 55sec. 54, 53, 52, 51...

Teddy (Harry Styles - Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu