"Alex, wakker worden. Er belt iemand aan de deur." Ik voel dat iemand aan mijn shouder schudt. Ik open mijn ogen en zie Max naast me staan. Buiten is het niet meer donker en het is al warmer in huis. Ik hoor de deurbel en spring van de zetel. Ik ren op mijn kousen naar de deur (bijna weggesleerd). Als ik de deur open, staat Amelia daar. Haar blonde haren zijn gekruld. Ze heeft een jeans met uggs aan. De auto achter haar start met rijden en Amelia zwaait nog even naar haar moeder.
"En? Ik zie dat je er helemaal klaar voor bent! Ik wil ook zo'n pyjama!" Ze stapt lachend binnen en legt haar kleine koffer neer. Ze blijft slapen na het concert.
"Je mag het hebben. Ik ga me gaan omkleden, kun jij ontbijt maken voor Max?" Amelia knikt en ik ga de trap op. Het is twee uur. Hoe kon ik zolang slapen, terwijl ik vanacht geen oog dicht kon doen? Over vijf uur sta ik voor het podium. We hebben tickets voor de tweede rij helemaal vooraan in het midden. Volgens mij zijn het de beste plaatsen. Ik doe mijn kast open en neem mijn grijze hoodie met een zwarte legging.
Beneden ruikt het naar koffie en pannekoeken. Amelia haar vader is kok. Het is heel handig als ze iets moet klaarmaken, het is snel klaar en nog superheerlijk ook.
"Smakelijk Maxim." Max zit aan de einde van de tafel en Amelia geeft hem zijn pannekoeken en chocolademelk. Op de tafel staan twee koppen kofie en twee borden. Ik neem een hap van Max zijn pannekoek en ga naast hem zitten.
"Waar is de prachtige pyjama gebleven?" Amelia legt twee pannekoeken op bijde borden. Ik bedank haar en we plagen elkaar over onze pyjama's.
"Wat doe jij aan voor het concert? Ik heb geen idee wat je moet aantrekken."
"Ik heb mijn paarse jurkje meegebracht, mijn haar doe ik in een slordige dot en zwarte hakken. Jij kan het omgekeerde doen, zwart kleedje en paarse hakken..." zegt mijn vriendin terwijl ze een hap van de pannekoek neemt.
"Welke van de drie?" Ik heb drie zwarte kleedjes hangen.
"We sluiten de twee met glinster uit, dan blijft nog over.. met de zwarte strik en de cocktailjurk. Het wordt de cocktailjurk! En die lange zwarte zou ik weggooien." Ik wist niet eens dat ik er zes had! Daarom hou ik zoveel van mijn vriendin. Ze weet precies wat er in mijn kleerkast hangt.
Als we klaar zijn met eten ruimen Amelia en ik de tafel af. Maxim rendt uit de keuken.
"Omhoelaat vertrekken we?" Amelia heeft me de borden en ik zet ze in de vaatwasser.
"De concert begint om zeven, we moeten binnen zijn om zes. Dus we vertrekken rondt vier uur." Het is ongeveer een uur rijden naar Antwerpen, maar er zal zeker een fille zijn.
Amelia neemt haar koffer en we gaan naar de living. Max zit op het tapijt met zijn lego te spelen. Hij kijkt naar disney channel.
"Max, mogen we?" Ik wijs naar de tv en hij knikt. Ik haal mijn doos met dvd's uit en we beslissen dat we This Is US gaan kijken. Het is een voorbereiding voor over vier uur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Iemand een rolletje? Ik heb kleine rolletjes voor tijdens het optreden. Als niemand wil dan bedenk ik zelf namen.
Ik hoop dat iedereen het goed vindt tot nu toe.
xx Youlia xx