''Kau layak dapat apa yang kau ada hari ni Sya!Dan aku akan pastikan semuanya takkan berakhir begitu saja.Aku akan pastikan,sampaikan kau sendiri rasa yang kau tak ingin teruskan hidup lagi..''Dan hati ini berdebar-debar lagi bila Myra sudah melangkah menghampiri ku.Apa lagi watak yang akan Myra lakonkan sebentar lagi.''Aku akan pastikan.Buat seumur hidup ini,kau akan menyesal sebab pernah buat aku sakit dengan perbuatan kau..''
''Myra..!''Aku sudah kecut perut bils tiba-tiba dia yang ingin cuba menolak ku,tergelincir sehingga dia tersemban dengan perutnya ke lantai simen.
''Argghh!''
''Myra!!''Sekali lagi aku terkeju dengan kehadirannya.Rizman yang tiba-tiba.Adakah perkara tujuh tahun lalu bakal berulang lagi?
******************************************************************
''Umi..''Aku kenal suara itu.Namun kenapa suasananya terasa begitu gelap?
''Sya..You kena kuat..''Aku cuba untuk mencelikkan mata yang bagaikan digam.Namun ternyata semua usaha ku sia-sia sahaja.
''Sayang..Maafkan abang..''Suara ini..Argghh!Terasa kepala ku semakin sakit.Kepala ini bagaikan mahu meletup.Dan sakitnya tidak tertanggung lagi.
''Umi..''Mata yang silau berulang-kali aku celikkan.
''Umi..Alia rindukan umi..''Bila saja mata ini mampu ku celikkan,wajah pertama yang menyapa pandangan mata ku adalah Alia.Permata hati ini.
''Al..Lia..''Tekak yang perit menyukarkan ku untuk bersuara.
''Alia..Papa nak periksa umi kejap ya..''Dan aku hanya mampu memandang Zafrie sambil dia melakukan kerjanya.
''Sya..How are you?You tak boleh bergerak sangat.Kesan pembedahan tu masih baru.''Aku sudah terlopong.Pembedahan?
''Zaf..''Aku cuba meminta penjelasan.
''You tiba-tiba pengsan.Dan hari tu juga I jalankan pembedahan untuk you.Mujur tumor tu masih diperingkat awal Sya.Kalau masih tangguhkan lagi,peluang you akan semakin tipis..''Aku masih cuba mencerna segala maklumat yang Zaf cuba sampaikan.
''Sya..You dah selamat Sya.You dah bebas dari penyakit you..''Dan Alia terus memeluk ku, erat.
''Umi..Alia takut.Takut sangat bila umi tak bangun.Dah hampir seminggu umi tidur.Alia takut umi tak nak bangun lagi..''Dan tubuhnya aku usap perlahan.
Mujur semuanya sudah selamat.'
'Thanks Zaf..''
''Naa..Ini dah memang tugas I selaku doktor Sya.Dan you patut bersyukur,semuanya berjalan dengan selamat.''Zafrie melempar senyum.Namun dapat ku rasa,senyuman terasa begitu hambar.
''Sya..''Dia menarik nafas panjang.
''Zaf..Kenapa?''Aku mulai tidak sedap hati..'''Sya..Myra..''
''Anak mama..''Tiba-tiba wajah mama dan hampir seluruh ahli keluarga ku berkumpul di ruang ini.
YOU ARE READING
Jangan Bunuh Cintaku
Короткий рассказ''Kenapa kau jadi macam ni Sya..Akak tak sangka..Kau sanggup nak bunuh orang pula!'' ''Mama tak pernah ajar anak mama jadi pembunuh.Rizman adalah sebaik-baik suami Sya.''Luluh hati ini bila mama menitiskan airmatannya. Papa..Aku diharamkan sama seka...