Ik wordt wakker van de deur die open gaat. Het is pap. "Hey." Zeg ik slaperig. "Hy." Glimlacht hij en geeft me een kus. "Hoe is het?" Fluistert hij. "Slaperig, jij?" Grijns ik terug. Mam ligt nog te slapen, die ligt echt in coma. "Ook goed." glimlacht pap terug. "Waar was je?" Fluister ik en streel mams haren. "Ik was bij een paar vrienden aan het logeren." Zegt hij en komt naast me liggen. Nu liggen we met ze drieën in bed. "Ooh..." fluister ik. "Pap?" Vraag ik iets harder. "Ja babe." Glimlacht hij. "Hebben jij en mam ruzie?" Vraag ik en kijk hem vragend aan. "Wat? Nee, natuurlijk niet! Wie zij dat tegen je?" Vraagt hij boos. "Sstt.." Fluister ik en kijk naar mam. "Sorry.." Zucht hij. "Maar nee, we hebben geen ruzie. Echt niet Blue." Zegt hij en kust me op mijn voorhoofd. "Oké, dan." Zucht ik opgelucht en ga weer liggen. "Wie zij dat tegen je?" Vraagt pap. "Paparazzi denk ik." Zeg ik ongeïnteresseerd. "Baby, daar moet je nooit naar luisteren!" Hoor ik een gapende stem zeggen. Mam draait zich om. "Hey!" Glimlacht ze half. "Hy baby!" Zegt pap en geeft mam een kus. "Hoelang ben je al wakker?" Vraag ik verbaast. "Sinds je m'n haren streelde." Gaapt ze. Oeps! "Maar geloof de paps niet oké. Dat zijn een stelletjes mensen zonder brein." lacht mam. "I Know." Lach ik en geef ze allebei een knuffel. "Hoelaat is het eigenlijk?" Vraagt mam. "2 uur." Zegt pap of als het de gewoonste zaak is van de wereld. "WAT?!" Roepen mam en ik tegelijk. We springen meteen op, wat bijna mams leven kost. "Ik heb een interview over 30 minuten." Roept ze paniekerig en krabbelt overeind. "Thanks by the way, nu moet ik ben een blauwe plek op tv!" Roept ze boos en rent snel naar de badkamer. "Schat ik heb de interview afgezegd." Roept pap die mam achterna rent. Ze praten nog wat en daarna hoor ik kus geluiden. Die zijn mooi weer bij elkaar! Grinnik ik in mezelf. Niet ze ooit uit elkaar waren, maar goed. Ik ga naar mijn kamer en loop de badkamer in. Ik zet mijn box aan en stap de douche in. Ik zing zacht mee met de muziek. Jason Mraz. 'I won't give up.'
I won't give up on us, even if the skies get rough
I'm giving you all my love
I'm still looking up, still looking up.I won't give up on us (no I'm not giving up)
God knows I'm tough enough (I am tough, I am loved)
We've got a lot to learn (we're alive, we are loved)
God knows we're worth it (and we're worth it)I won't give up on us, even if the skies get rough
I'm giving you all my love, I'm still looking up....Ik stap uit de douche en wikkel een handdoek om me heen. Ik föhn mijn haren en doe mijn kleren aan. "Zo!" Roep ik en loop de badkamer uit. Ik loop naar de make- up ruimte en doe snel wat parfum op. 'Killer queen' van Katy Perry.
Ik ga naar beneden en ga op een barkruk zitten. "Hey mam!" Roep ik en geef haar een kus. "Hy!" Zegt ze terug. "Wat wil je eten?" Vraagt ze. "Wat neem jij?" Vraag ik wetend wat ze gaat zeggen. "Yoghurt met musli erin." Grijnst ze. Ik knik. Wat anders?! "Ik ga voor een boterham met hagelslag!" Grinnik ik. "Oké, hoe wist ik het." Grinnikt ze en pakt het brood en wat zoetigheid. "Soms vraag ik me echt af, hoe jij nog geen honderd kilo weegt!" lacht ze en pakt een mes. "Dankje..." Zeg ik beledigend. "Bijna iedereen in Nederland eet brood met zoetigheid!" Zeg ik en smeer boter op m'n broodje. "Ja, maar wij leven niet in Nederland, maar in Amerika." Zegt ze en rolt haar ogen. Ze neemt een hap vaan haar yoghurt. "Nou en!" Roep ik nep- boos en neem een hap van mijn brood. "Waar komen jullie zomaar vandaan?" Lachen Vaal en Dav die de keuken in komen lopen. "Ehh, bed?!" Lach ik. "Zo laat?" Vraagt Davin verbaast en kijkt dan naar Vaal die haar schouders ophaalt. Pap komt de keuken inlopen met verbazing op z'n gezicht. "Nog geen haar of extensions op de grond." Grijnst hij en geeft mij en mam een kus. "Ha- Ha- Ha!" Lachen we tegelijk sarcastisch. Vaal en Dav kijken ons niet begrijpend aan. "Mag ik ook een broodje met hagelslag?" Vraagt pap. "Tuurlijk!" Zeg ik en gooi de hagelslag naar hem. "Thanks." Zegt hij beledigend. "Hier." Roept mam en gooit twee broodjes om hem. "Au!" Roept hij boos en pakt de broodjes van de grond. "Kom ervan als je zegt dat m'n hoofd vol met extensions zit." Roept mam beledigend. "Dat zij ik niet." Roept pap betweterig. "Echt wel anders zal je extensions niet apart zeggen." Kaatst mam terug en trekt één wenkbrauw omhoog. Pap rolt met z'n ogen en neemt een hap van z'n broodje.
JE LEEST
My famous life
FanfictionHallo, ik ben Blue Ivy. (13) Misschien herken je mijn naam. Ik ben namelijk de dochter van twee wereldberoemde sterren Beyoncé en Jay Z. In dit verhaal ga je lezen 'Hoe het is om een celebrity- kid te zijn'. Je ziet de leuke en de niet- leuke dingen...