Hoofdstuk 44

28 5 0
                                    

Ik geef handtekeningen aan fans, die achter dranghekken staan. Ik deel wat selfie's en handtekeningen uit. Soms beantwoord ik vragen die me interesseren (zowat elke vraag is dat, maar goed!). Als ik klaar ben, loop ik Starbucks in. Ik heb vandaag twee lessen die ik echt moet volgen, maar dat begint pas om één uur en het is nu pas tien uur. "Blue." Zegt een vrolijke stem. Ik herken die stem ergens van. Ik kijk opzij en zie Karin zitten. "Hey?!" Zeg ik verbaast. "Dat is lang geleden." Lach ik en ga in de rij staan. Ik bestel weer de frappuccino chocolade en ga dan naast Karin zitten. "Drukke boel." Grinnikt Karin en kijkt naar buiten. Ik volg haar blik en grinnik dan. Er is politie die de fans in 'bedwang' houden. "Jup, life is hard." Grijns ik en neem een slokje. "Hoe gaat het met je? En wat doe je in New York?" Vraag ik. "Ik loop stage als mode ontwerpster hier!" Roept ze trots. "Wow, ik wist niet dat je mode leuk vond." Zeg ik verbaast. "Wel, ik droeg altijd andere soort kleding op school, maar niemand begreep m'n smaak, maar ik ben blij dat jij me vriendin was en me begreep." Glimlacht ze. Echt waar? Deed ik dat?! "Ja!?" Zeg ik verbaast en neem snel een slokje. Ze glimlacht. "Voor welk bedrijf werk je?" Vraag ik. "Bij Vouge. " Glimlacht ze trots. "Dat is cool! Misschien zie je m'n moeder een keer als ze een fotoshoot daar gaat doen!" Glimlach ik. "Ja, dat lijkt me leuk! Maar ik denk dat zij alleen maar met profs werkt en ik ben maar een stageloper." Lacht ze iets te hard. Er kijken een paar onze kans op. "Sorry!" Grinnikt Karin. Ik grinnik ook. "Nou ja, als je hard werkt tot een prof, dan misschien." Concludeer ik. Ze knikt. "Gaat me wel lukken!" Glimlacht ze.

Thuis (in New York)
Ik zit achter de piano. Ik toets wat noten in. Ik grinnik in mezelf. Niet dat ik het echt kan ofzo! Hoelaat is het? Ik kijk op m'n Apple watch. 11:45 geeft het aan. Ughhh.... nog zoooo langggg wachttteeennn!

Ik loop door naar het lokaal en ga naast Fleur zitten. "Hey, lang niet meer gezien! Hoe gaat het?" Vraagt ze. "Het was letterlijk maar een dag geleden, maar ja goed." Grinnik ik. "O ja!" Grinnikt ze en geeft me een knuffel. Langzaam stroomt het lokaal vol. Ik pak m'n spullen uit m'n tas en doe m'n schriften open. "Hey, Blue." Glimlacht Carla en komt naast me zitten. Pippa, Mila en Florence volgen al snel. "Hey." Glimlach ik terug en geef ze een knuffel. Mila is op zich wel een lief meisje. Je zou het alleen niet merken vanaf het eerste oog. Ze heeft en moeilijke tijd achter de rug. Haar vader was vaak dronken en daardoor agressief. Hij heeft daardoor hun moeder dood geslagen. Mila en Milan wonen bij hun tante en oom. Hun vader zit namelijk in de gevangenis. Wat een eng verhaal! "Oké, iedereen de les gaat beginnen." Roept de docent en zet de biemer aan.

De eerste les is voorbij. "Jullie moeten voor de volgende les, opdrachten van bladzijden 37t/m 45 maken!" Roept ze voordat de bel gaat. Je hoort allemaal gezucht en gemopper. Ja, we krijgen altijd zoveel huiswerk! Op één bladzijde staan zowat vijf mega lange sommen! En met mega bedoel ik echt mega! Je moet dan zowat een heel A-4tje gebruiken in je schrift.

Ik loop samen met Fleur naar onze tweede lesuur. We hebben een paar lessen samen. Alleen sommige zijn lessen waar we niet specifiek bij hoeven te zijn. We hebben nu een practicum les ofzo. Dat gaat denk ik leuk worden?

Thuis
Fleur en ik zitten op de bank. Ik check wat berichten. De practicum les was best grappig. We moesten pillen gaan ontleden. Leuk zeg! Ene, grapje! Beter dan les, waar je, je echt bij verveelt. "Zullen we iets gaan doen?" Vraagt Fluer verveelt. Ik knik. "Zullen we gaan shoppen?" Vraag ik en sta op. Ik help Fleur overeind. "Heb geen geld bij me nu." Zegt ze. "Dan gaan we eerst langs jouw huis. Jij woont toch zowat in de stad." Zeg ik. "Oké, Lets go." Zegt ze en pakt jaar autosleutels.

We zijn bij Fleurs huis aan gekomen. Het is eigenlijk een soort van studenten huis. Dus zijl eert met vijf andere meiden. We lopen naar binnen. "Hey Suz." Zegt Fleur en loopt gelijk naar haar kamer. "Hey. Vanavond is het jou beurt om op te ruimen!" Roept Suz. "Ja I know, misschien eet ik hier niet mee." Roept Fleur en pakt haar portemonnee. "Oké, maar je mept nog steeds opruimen." Zegt Suz en geeft Fleur een knuffel. "I know. Doei!" Zegt Fleur en wenkt me om maar buiten te gaan. Ik zeg Suz nog snel gedag en loop dan naar de auto. We rijden een klein stukje en dan parkeren we in de parkeergarage. We stappen uit en gaan met de roltrap naar boven. Daar aangekomen is het heel druk. Natuurlijk, neus York. "Weetje wat ik een keer wil?" Zeg ik. "Wat dan?" Vraagt Fleur. "Met zo'n rode Londen bus je weet wel ." Zeg ik. "O, ik ben daar in geweest. Niet zo heel speciaal, maar wel grappig." Lacht ze. "Was het een dubbeldekker?" Vraag ik. Ze knikt en sleurt me een winkel in.

Na twee uur nemen we pauze en gaan avondeten. Het is half zes namelijk. "Zullen we een Mack Donalds halen." Zegt Fleur. Ik knik. Ik ga in de rij staan en bestel een chili chicken een medium aardbeienmilkshake en een Mcflurry oreo. Fleur bestelt een Big mac, een medium chocolade milkshake en een mcflurry karamel. Het is echt druk. "Blijf jij hier wachten. Ik ga opzoek naar een plaats." Zegt ze. Ik knik. "Hier." Zegt ze en haalt een briefje van twintig uit haar portemonnee. "Nee joh, ik betaal. Jij doet de benzine al." Glimlach ik. "Nee hier, je hoeft niet voor me Etten de betalen." Grinnikt ze. "Toch wel en opschieten er komt een groep jongens aan." Zeg ik en kijk naar een groep jongens. "Oké fijn." Zegt ze en loopt snel ergens naartoe. "Nummer 268?!" Roept een mevrouw. Ik loop snel naar de kassa en leef m'n bonnetje in. "Dankje." Zeg ik en pak het dienblad aan. Ik loop een beetje door het restaurant (om het netjes te zeggen). "Blue!" Roept Fleur. Ik grinnik en loop de trap op naar een tafeltje voor twee personen. "Hier." Zeg ik en geef haar eten aan. "Dankje." Zegt ze en neemt een hap van haar burger. "Mmmmm...!" Lacht ze. Ik lach hoofdschuddend. De helft van haar burger ligt in haar bakje. "Je bent echt netjes." Grinnik ik en neem een hap van mijn burger. "I know." Lacht ze en veegt haar mond schoon. "Hoelaat moet je thuis zijn?" Vraag ik. "Ehh, hoelaat is het nu?" Vraagt ze. "Kwart voor zes." Zeg ik. "Oké, dan moeten we om kwart over weg en dan ben ik rond halve thuis." Zegt ze en neemt een slok van haar drinken. Ik knik en eet alles op.

Thuis
"Doei, Thanks voor het rijden! Tot morgen!" Roep ik. "No probs, tot morgen!" Roept ze en toetert voordat ze wegrijd. Ik loop naar m'n kledingkast en leg daar m'n tassen in. Ik loop naar de badkamer en doe m'n avondroutine. Nadat, doe ik m'n telefoon in de oplader en kruip onder de dekens. Wat is een bed toch lekker! Vandaag was het echt een drukke dag. Karin bij Starbucks, Fleurs huis, shoppen en avondeten bij de Mac. Ik grinnik in mezelf en sluit m'n ogen. Na een tijdje val ik in slaap....

My famous life Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu